Pašvaldības SIA “ŪDEKA” speciālisti bieži saskaras ar klientu jautājumiem par ūdens patēriņa skaitītāju nomaiņas pakalpojumu un to, kas ir ūdens skaitītāju verifikācija. Lai veicinātu izpratni, uzņēmums vēlas izskaidrot šī pakalpojuma būtību.

Lai nodrošinātu precīzu patērētā ūdens uzskaiti, mājokļos ir jābūt darba kārtībā esošiem un verificētiem ūdens patēriņa skaitītājiem. Komercskaitītāji jeb uz ēkas ievada uzstādītie skaitītāji, kas uzskaita ēkas ūdens patēriņus, ir pašvaldības SIA “ŪDEKA” pārziņā un uzņēmums rūpējas par to verifikācijas termiņu ievērošanu un savlaicīgu mērierīču nomaiņu. Izņēmumi ir gadījumi, ja ēkā (piemēram, privātmājā) uzstādīts papildu skaitītājs, piemēram, dārza laistīšanai, tad šo patēriņa skaitītāju verifikācijas termiņu ievērošana un nomaiņa gan ir mājas īpašnieka atbildība. Savukārt daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem, tuvojoties dzīvokļos esošo skaitītāju verifikācijas termiņam, ir jāizdara izvēle gan par skaitītāju nomaiņas pakalpojuma sniedzēju, gan par to, kādus skaitītājus turpmāk izmantot - jaunus vai jau lietotus verificētus skaitītājus. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, mehānisko ūdens patēriņa skaitītāju verifikācija ir jāveic reizi četros gados, bet ilgāks verifikācijas termiņš pieļaujams, ja tā lēmusi mājas kopība. Informācija par ūdens patēriņa skaitītāju verificēšanas datumu ir pieejama gan ikmēneša rēķinā, gan Klientu portālā www.klientiem.udeka.lv, gan arī verifikācijas aktā, bet, tuvojoties verifikācijas termiņam, klientiem tiek nosūtīta arī atgādinājuma vēstule par to. Ventspilī ūdens patēriņa skaitītāju uzstādīšanas un nomaiņas pakalpojumus piedāvā gan PSIA “ŪDEKA”, gan vairāki citi komersanti.

Kas ir skaitītāju verifikācija un kas ir skaitītāju nomaiņas pakalpojums?

PSIA “ŪDEKA” speciālisti bieži saskaras ar klientu izbrīnu par to, ka ūdens skaitītājus nevar pārbaudīt uz vietas dzīvoklī un ka ir nepieciešama to noņemšana un nomaiņa pret citu mērierīci. Lai nerastos pārpratumi, ir svarīgi izprast atšķirību starp “skaitītāju verifikāciju” un “skaitītāju nomaiņas pakalpojumu”. Skaitītāju verifikācija ir process, kurā pārbauda un apstiprina, vai skaitītājs atbilst noteiktajām prasībām. Šādas pārbaudes veic tikai īpaši akreditētas laboratorijas. Savukārt skaitītāju nomaiņa nozīmē esošā skaitītāja nomaiņu pret jaunu vai verificētu skaitītāju. PSIA “ŪDEKA” piedāvā tieši šo pakalpojumu, nomainot skaitītājus, kuru verifikācijas termiņš beigsies, pret jauniem vai lietotiem verificētiem skaitītājiem, atbilstoši klienta vēlmēm. Pēc skaitītāja noņemšanas ūdenssaimniecības uzņēmums nosūta lietotos skaitītājus laboratorijai pārbaudei. Ja ierīce ir derīga lietošanai, to apliecina ar verifikācijas uzlīmi, un skaitītājus var atkārtoti izmantot citā adresē.

Izvēle starp jaunu vai verificētu skaitītāju ir atkarīga no klienta vēlmēm un finansiālām iespējām

Piesakoties skaitītāju nomaiņas pakalpojumam PSIA “ŪDEKA”, klients var izvēlēties, kādu skaitītāju turpmāk izmantot - jaunu vai verificētu lietotu skaitītāju. Jauni skaitītāji ir vizuāli pievilcīgāki un līdz ar to vieglāk nolasāmi. Savukārt lietoti skaitītāji var būt ar dažādām lietošanas pazīmēm, jo tie iepriekš jau ir izmantoti ūdens uzskaitei, tomēr šāds risinājums ir lētāks. Ar skaitītāju nomaiņas un citiem pašvaldības SIA “ŪDEKA” piedāvāto pakalpojumu izcenojumu iespējams iepazīties mājaslapā www.udeka.lv.

Kā pieteikties skaitītāju nomaiņai?

PSIA “ŪDEKA” aicina rūpīgi sekot līdzi ūdens skaitītāju verifikācijas termiņiem un nepieciešamības gadījumā savlaicīgi pieteikt skaitītāju nomaiņu! Pakalpojumu var pieteikt, zvanot pa tālruni 636 07285 vai rakstot uz e-pastu [email protected]. Izvēloties citu pakalpojumu sniedzēju, pēc skaitītāju uzstādīšanas nepieciešams iesniegt ūdenssaimniecības uzņēmumam ūdens patēriņa skaitītāju nomaiņas aktu.

Lasi vēl

Komentāri (12)

  • -1
    qwerty Pirms 3 dienām, 2 stundām

    Ko tur daudz palīdz tā pārbaude un verificēšana, ja monopolists ūdens piegādē paziņo , ir starpība un tu maksāsi šo starpību! Tas ir kā veikalā ,piem., tu samaksā par savu pirkumu, bet tev vēl jāpiemaksā par iztrūkumu ,kuru radījis kāds cits...

  • -1
    Kriko Pirms 3 dienām, 1 stundas

    Monopolists dara kā vēlas :)

  • -1
    Miķelis Pirms 2 dienām, 22 stundām

    Kāpēc Ūdeka nu ļoti nelabprāt akceptē maksu par skaitītāja maiņu ar pārskaitījumu? Tiek ļoti uzsvērts, ka nepieciešams maksāt meistaram skaidrā. Pēc uzstājības, ka vēlos ar pārskaitījumu, vai labāk klāt pie ikmēneša rēķina, tad atsūta rēķinu. Ar piebildi, ka maiņa tiks veikta tikai pēc apmaksas saņemšanas. Jau divas reizes šādi sanācis diskutēt ar Ūdeku un būt uzstājīgam uz apmaksu ar pārskaitījumu, ne skaidrā.

  • -2
    Pašvaldības SIA "ŪDEKA" Pirms 2 dienām, 13 stundām

    Labvakar,
    Kopš šā gada janvāra klientu ērtībai esam ieviesuši iespēju par ūdens patēriņa skaitītāju nomaiņas un uzstādīšanas pakalpojumiem veikt arī priekšapmaksu internetbankā. Tādēļ šobrīd klients var izvēlēties - norēķināties saņemšanas brīdī ar skaidru naudu vai veikt priekšapmaksu internetbankā, vai kasē Talsu ielā 65. Lai izvairītos no situācijām, kad klienti pakalpojumu saņem, taču apmaksu par to neveic, šobrīd skaitītāju nomaiņas un uzstādīšanas pakalpojuma apmaksa ar pārskaitījumu iespējama tikai veicot priekšapmaksu.

  • -2
    Kriska Pirms 2 dienām, 18 stundām

    Vai verifikācijas termiņam nav jābūt atkarīgam no tā, cik "daudz" skaitītājs strādā - vai saskaita 0,5 m3 ūdens mēnesī vai 50 m3?

  • -3
    Pašvaldības SIA "ŪDEKA" Pirms 1 dienas, 21 stundas

    Labdien,
    Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr. 40 “Noteikumi par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu” mehāniskajiem ūdens patēriņa skaitītājiem verificēšanas periodiskums ir ne retāk kā reizi četros gados, neatkarīgi no tā, cik liels bijis uzskaitītais ūdens patēriņš.

  • 0
    edmundos Pirms 2 dienām, 14 stundām

    Tik nekvalitatīvu pakalpojumu, kā sniedz Ūdeka vispār būtu ilgi jāmeklē. Nekādas atbidības, piesedzas ar likuma burtu. Saliek uz daudzdzīvokļa māju skaitītāju, kur novelk savu atbildības zonu. Ar katru dzīvokļa iedzīvotāju atsevišķs līgums, kur katrs iedzīvotājs ir spiests maksāt, ko kaimiņš nozadzis. Pat tad, ja ilgstoši nav lietojis ne piles.
    Vajadzētu ieteikt, lai uz pilsētas kreiso krastu ar uzliek kopēju skaitītāju, tad varētu starpību izdalīt uz galviņām un papildināt budžetu. Tik tik runā, ka vajadzētu ko mainīt, bet īstenībā šis bardaks ir ļoti ērts(Ūdekai)
    Sabiedrisko attiecību speciālistam ieteiktu necilāt tēmu par skaitītājiem, tur Jūs vienkārši šmaucat godīgos iedzīvotājus. Visa tā verifikācija ir tufta.

  • -3
    Pašvaldības SIA "ŪDEKA" Pirms 1 dienas, 18 stundām

    Labdien,
    Izprotam, ka ūdens patēriņa starpības var radīt neapmierinātību, un vēlamies sniegt skaidrojumu par situāciju. PSIA “ŪDEKA” darbību un arī atbildības robežas regulē normatīvie akti. Tāpat uzņēmums aprēķinus var veikt tikai atbilstoši noslēgtajiem pakalpojumu līgumiem. Ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam nav tiesību lemt par aprēķinu metodikas maiņu vai mājas iekšējo sistēmu modernizāciju, kas varētu ļaut risināt ūdens starpību jautājumu. Šie jautājumi ir jārisina pašiem mājas īpašniekiem sadarbībā ar mājas pārvaldnieku. Ir mājas, kas jau ir atrisinājušas šo jautājumu un samazinājušas ūdens patēriņa starpības līdz minimumam. Aicinām būt aktīviem un iesaistīties šī jautājuma risināšanā!

  • -3
    Pašvaldības SIA "ŪDEKA" Pirms 1 dienas, 18 stundām

    Savukārt, ja Jums ir kādas bažas par saņemtā pakalpojuma kvalitāti, lūdzu, sazinieties ar mūsu uzņēmuma administrāciju un aprakstiet situāciju. Jūs varat to izdarīt elektroniski, sūtot e-pastu uz [email protected], vai pa tālruni 63661495! Mēs vienmēr esam gatavi uzklausīt un risināt radušās problēmas, lai nodrošinātu augstāko pakalpojumu kvalitāti!

  • 0
    edmundos Pirms 1 dienas, 16 stundām

    Neapmierinātību? Bažas par kvalitāti? Tas ir tīrākais rekets un krieviski- bezpriģels. Man laikam jānolīgst privātdetektīvs. lai atrastu, kurš zog ūdeni.
    Mans saprāts to nevar sagremot. Kā var tā būt, ka saņemot pakalpojumu(ūdens piegādi tai skaitā) ar verificētiem skaitītājiem gada laikā jāapmaksā 8m3 ūdens, kuru nesaņem. Kā?? Un pēc likuma viss ir ok. Mans saprāts to nevar sagremot!
    Domāju, ka aplama ir sistēma.
    Tādēļ cienījamā Ūdeka, ja nav priekšlikumi kā labot vai uzlabot sistēmu labāk nekomentējiet.

  • 0
    Andris Lapukoks Pirms 1 dienas, 23 stundām

    Par nekvalitatīvu pakalpojumu nevaru spriest, ja nav konkrēti fakti, bet atbildības zonu&ūdens patēriņa aprēķinus tiešām nosaka Ministru Kabineta Noteikumi 1013! Un ūdens patēriņa starpības sadales kārtībai tur ir noteikta formula:
    Vkop.norma= Npers. × Vpers.norma, kur
    Vkop.norma= maksimālais piegādātais ūdens daudzums vienam atsevišķajam īpašumam mēnesī (m3/mēnesī);
    Npers.= deklarēto personu vai dzīvokļu īpašnieku noteiktais faktiski dzīvojošo personu skaits atsevišķajā īpašumā;
    Vpers.norma= ūdens patēriņa norma vienam iedzīvotājam mēnesī (personai m3/mēnesī), kas noteikta vietējās pašvald. saistošajos noteikumos par sabiedriskā ūdenssaimniecības pakalpojuma līgumā ietveramajiem noteikumiem.

    Bet, cik atceros - uzrēķins nevarēja pārsniegt 15% no dzīvokļa skaitītāja fiksētā apjoma!

  • 0
    edmundos Pirms 1 dienas, 20 stundām

    Par formulām, malacis.
    Fakti? Lūdzu. Katru mēnesi stabili mistiski 0.6-0.7 M3 klāt pie rēķina. Neatkarīgi tērē, vai netērē to ūdeni. Un nto gadu garumā. Pa gadu pārmaksā ap 8m3. Kas tas ir???????
    Saprotu, ka ir pieļaujama kļūda varētu būt 10%, ok, tas būtu normāli, bet ne jau 1/3 klāt katru mēnesi.
    Galvenais, ka godīgs maksātājs no tā cieš. Tie kas uzkabina magnētus vai citādi nobloķē skaitītājus tie vinnē.
    Morāle : nēesi godīgs labāk zodz.
    Nēesmu jurists, bet ar ūdeku līgums ir lietotājam vai mājas uzturētējam, kā var būt saistoši divi skaitītāji lietotājam. Kaut kas te neštimmē!
    Nevajag citēt likumu, min. noteikumus zinu. Likumus ar pieņem cilvēki nevis marsieši.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: