Pašvaldības SIA “Ventspils reiss”, rūpējoties par pasažieru drošību, aicina starppilsētu un novada maršrutos noteikti lietot drošības jostas.

Lai arī statistika liecina, ka autobusi ceļu satiksmes negadījumos tiek iesaistīti salīdzinoši retāk nekā citi transportlīdzekļi, par drošību braucienu laikā jārūpējas ne tikai pasažieru pārvadātāja tehniskajam personālam, kas gādā par to, lai autobuss būtu tehniskā kārtībā, ne tikai autobusa vadītājam, kas apkalpo konkrēto reisu, bet arī pašam pasažierim.

Visi ,,Ventspils reiss” autobusi, kas ir iesaistīti reģionālo maršrutu apkalpošanā, ir aprīkoti ar drošības jostām, taču izvēle tās izmantot vai ne, ir tikai pasažieru rokās, tāpēc uzņēmums aicina pasažierus ne tikai paļauties uz autobusa vadītāja profesionalitāti, bet arī pašiem parūpēties par savu drošību. Atgādinām, ka drošības jostu lietošana autobusos ne tikai samazina traumatisma smagumu un traumu risku, bet tā ir arī obligāta prasība, kura noteikta Ceļu satiksmes noteikumos.

Izņēmums ir pilsētas sabiedriskais transports. Saskaņā ar normatīvajiem dokumentiem šo autobusu aprīkojumā drošības jostas nav paredzētas. Neskatoties uz to, atsevišķi ,,Ventspils reiss” pilsētas maršrutu autobusu arī ir aprīkoti ar drošības jostām.

Pavisam nesen, 2024. gada oktobrī Baltijas reģionā lielākais pasažieru pārvadājumu uzņēmums “Lux Express” veica aptauju, kuras rezultāti liecina, ka starppilsētu un novada sabiedriskā transporta maršrutos drošības jostas izmanto puse no respondentiem. Tas nav ne daudz, ne maz... Bažas gan rada tas, ka 31% atzinis, ka tās lieto reti vai nelieto vispār. Vienlaikus pozitīvi vērtējams tas, ka 91% aptaujāto autobusu vadītāju atgādinājumu lietot drošības jostas brauciena laikā uztver ar pozitīvu attieksmi, un tikai 2% aptaujāto atgādinājumu piesprādzēties uztver negatīvi.

Lasi vēl

Komentāri (18)

  • -3
    skābais Pirms 4 dienām, 16 stundām

    Labi. Bet ka tā ir ar to ka autobusu šoferi runa pa mobilo braucienā laikā??? Un tikai pilsētas maršrutos, bet arī starppilsētu reisus. Un ne 1-2 minūtes, bet arī 10-15 minūtēs. Vai tas nav pārkāpums ???

  • 0
    Covid 19-25.ventspils.lv Pirms 4 dienām, 16 stundām

    Kā gan šoferis to izkontrolēs visa brauciena garumā?
    Tad jau vajag tādu aprīkojumu,kā jaunākajos vieglos autiņos-ja kāds nav piešnallējies,tad pīkstēt sāk...

  • 0
    Tā nu ir Pirms 4 dienām, 15 stundām

    Covid 19-25.ventspils.lv
    TIEŠI PAR ŠO TĒMU JAU ES RAKSTĪJU... laikam neizlasīji... . Atkārtošos:
    Jā. VISIEM IR jābūt piesprādzējušamies. Tā ir OBLIGĀTA prasība! Transportlīdzekļa vadītājs par to atbild...! TAČU!
    IZKONTROLĒT FIZISKI, šoferis to var TIKAI braucot ar vieglo, kur ir pats un 4 pasažieri, nu vēl minivenā.
    Bet mikroautobusā, kur vairāki pasažieri??? Nu labi. Sākot braukt, viņš pārbaudīs... visi būs piesprādzējušies. Pēc 5. vai vairāk minūtēm, kāds no bērniem pēkšņi iedomājas, nu piem. piecelties, pieiet pie kāda cita, vai kā... . Gribot negribot viņš to jostu atsprādzēs... braucot. Bet pēc tam ...aizmirsīs piesprādzēties. Ko tad??? Šoferim ik pēc 3 minūtēm jāapstājas, jāiet pārbaudīt, vai visi piesprādzējušies...??? Apdomājiet, kā to viņš REĀLI var izdarīt...??? Taspats attiecas uz lieliem busiem. Šoferim katrā pieturā jāapstājas un jāiet pārbaudīt? Vienīgais, kas šādā situācijā ir reāli, t.i. kamēr transportlīdzeklis atrodas kustībā, drošības jostu atsprādzēt nevar!

  • -2
    Kurzemnieks - Pirms 4 dienām, 15 stundām

    Arī es autobusu vadītāju atgādinājumu lietot drošības jostas brauciena laikā uztvertu ar pozitīvu attieksmi.Jo viņiem jāpilda administrācijas rīkojumi.
    Bet domāju,ka par obligātu šo sprādzēšanos tik drīzi neuzspiedīs.Jebkuru likumu var apiet ar līkumu.Un vai tad nav tā,ka katrs pats ir noteicējs par savu drošību?

  • -5
    yolo Pirms 4 dienām

    Sadursmes gadījumā cilvēks pa auto salonu lido ar tādu spēku, ka var nolauzt krēslu. Iedomājies kas notiek ja autobusā kāds nepiesprādzēts lido virsū citam cilvēkam. Te nevar būt ne runa, ka tā ir tikai paša drošība. Tā ir arī atbildība pret pārējiem pasažieriem

  • 0
    Tā nu ir Pirms 4 dienām, 15 stundām

    ...paturpināšu iepriekš komentu:
    Tāpat... braukšanu nevar uzsākt, kamēr VISI..... nav piešnallējušies. Tāda zistēma varētu būt uzstādāma jau ražotājam... TAČU!!!
    Cik tāds buss izmaxās galugalā...??? BET!!!
    Drošība tomēr ir Nr.1.
    Šito derētu pajautāt te visādiem, tā saucamiem ''expertiem", kas nu ir saradušies, kā tarakāni, gan pa TV, gan masu medijos... , gan citiem pārgudriem rīgas āmurgalvām! ... paši neko vairāk par vieglā stūri nav redzējuši...!

  • 0
    Tā nu ir Pirms 4 dienām, 15 stundām

    ... sorry!!!
    ... man tie divi komenti samainījušies vietām...

  • 0
    skābais Pirms 4 dienām, 12 stundām

    Liktens ir liktens, psrs laikos ne tikai nesprādzējās, bieži autobusi bija pārpildīti, tā, ka varēja mierīgi aizmigt un nenokritīsi, starppilsētu autobusos tsk.uz to pašu Rīgu. Izbraukājām ekskursijas krustu šķērsu, tuvākas un tālākas republikas, mēs bērni skraidījām pa busu, visādas spēles spēlējām, tikai tuvojoties pilsētām kur intensīvāka satiksme lika sēsties krēslos... ir reizes kad izglābj tas ka esi piesprādzējies, ir reizes, ka izglābj tas ka neesi piesprādzējies, katra veida avārija ir individuāla, tsk. ir gadījumi, kad cilvēki reāli cieš vai iet boja, jo pēc avārījas nav iespējams atsprādzēt drošības jostu, tā ieķīlājusi, aptieciņa bagāžniekā, kur ir šķēres ar kurām varētu pārgriezt drošības jostu..

  • 0
    Tā nu ir Pirms 4 dienām, 12 stundām

    skābais
    PIEKRĪTU 103%!!! Precīzi pateikc!!! TIKAI!!!
    Tagats, te visādiem ''expertiem''... to nesaprast...!!!

  • 0
    nomaļnieks Pirms 4 dienām

    Stāsts jau nav par sprādzēšanos vai citām lietām. Galvenais, cik tu pats cieni savu dzīvību. Ja tas nerūp tev pašam, tad nekādi likumi un prasības nelīdzēs. Par jostām: iespraud to jostu atslēgā pašam nepiesprādzējoties, un pīksteklis nepīkstēs(ļoti daudzi tā dara). Un kas ar tiem telefoniem?-sviests pilnīgs. Braucot raksta īsziņas, lasa facebook/TIK TOK. Ja paši iet bojā, man ne silts ne auksts, bet skumjākais, ka parauj līdzi nevainīgus cilvēkus.

  • -9
    Kriska Pirms 3 dienām, 23 stundām

    Aizliegt pārvadāt cilvēkus šoferiem vecākiem par 60 gadiem!!! Un pirms reisa pārbaudīt veselību , kā bija padomju laikos.

  • 0
    sranskis Pirms 3 dienām, 23 stundām

    Un ko šiem 60+ darīt? Ietīties baltos palagos un lēni klumburēt uz kapiem? Vai arī iekāpt ragutiņās, lai mazbērni uz mežu aizvelk? Grūti būs, sniega ta nav!

  • 0
    Elviss22 Pirms 2 dienām, 14 stundām

    TU, vecā kriska, jāstrādā līdz 65 un vēl liks klāt, tad ko tie cilvēki darīs, kā darbu nokļūs? domā ko raksti, vislielākās problēmas Latvijā ir ar ceļu kvalitāti un to apsaimniekošanu.

  • -3
    joker Pirms 3 dienām, 18 stundām

    Kamēr uz noslogotākajiem ceļiem nebūs 2 joslas katrā virzienā, nekādu bojāgājušo samazinājuma nebūs! Vajadzīgas paaudzes, lai salabotu autovadītājus, tāpēc vajag pieņemt šo faktu un būvēt drošas šosejas. Viss pārējais ir tikai tukša muldēšana un darbības imitācija.

  • -4
    joker Pirms 3 dienām, 16 stundām

    Ceturtdien, 16. janvārī, ap pulksten 22.10 Valsts policijā saņemta informācija no autobusa pasažiera par to, ka šoferis pie stūres smēķē un, iespējams, lieto alkoholiskos dzērienus. Likumsargi autobusu "Mercedes-Benz" apturēja Saldū, Tirgus ielā, un konstatēja, ka tā vadītājs atradies 1,72 promiļu reibumā,

  • -1
    Gaigaliiii Pirms 3 dienām, 14 stundām

    Mikriņos vispār nav drošības jostas!

  • 0
    Viktors + Pirms 3 dienām

    Ar varu nepiespiedīs.Un nav autobusi tā aprīkoti,lai šoferis nevarētu pabraukt,iekams 100% visi nav piesaitēti.

  • -3
    Barons (Freiherr von ...) Pirms 2 dienām, 22 stundām

    Ne kō nevaret darit,bus vien turpmak uz Riga Valst-pilset jabrauc ar sav Volg.Viss laik bij taupit prekš Reprezentācij,aiz tō,ka viņ ir Vēsturisk Spēk ratt (2.sērij,ar spīdik Irss uz haub).Aber ražotaj neir paredzejušš Drōšibs siksns.Tamdēļ varet braukt brīv,bez šnallešanos,le zinat.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: