Reņķa dārza brīvajā zaļajā zonā ir uzbūvēts veloparks. Aktīvās atpūtas cienītājiem ir jautājums: Kad varēs izmēģināt jaunās velotrases? Jau pēc informācijas stendu uzstādīšanas parka teritorijā, tiks uzsākts objekta nodošanas ekspluatācijā process. Tikai pēc objekta nodošanas ekspluatācijā atļauts noņemt nožogojumu un uzsākt lietot jauno veloparku.
Uzbūvēts aktīvās atpūtas veloparks
36Ņemot vērā laika apstākļu prognozes, pilnvērtīgi aktīvo atpūtas veloparku varēs sākt izmantot pavasarī. Svinīga aktīvās atpūtas veloparka atklāšana notiks 2025. gada pavasarī.
Aktīvās atpūtas parks ir lielisks papildinājums jau esošajai atpūtas un sporta infrastruktūrai Ventspilī. Jaunā aktīvās atpūtas vieta ir pielāgota visa vecuma un braukšanas līmeņa braucējiem ar jebkuru nemotorizētu pārvietošanās līdzekli - velosipēdu, skrituļslidām, skrituļdēļiem, skrejriteņiem. Veloparku veido nepārtraukta, speciāli konstruēta asfalta seguma trase ar viļņotu virsmu un izliektiem stūriem, kas sastāv no dažāda izmēra kalniņiem, virāžām un nelieliem tramplīniem.
Tai ir divas grūtības līmeņu pakāpes:
• Ziemeļu daļas trase ir paredzēta vairāk iesācējiem un bērniem;
• Lielā dienvidu daļas trase ir piemērota braucējiem ar nemotorizētiem pārvietošanās līdzekļiem. Tā piedāvā dažādu grūtības līmeņu kalniņus, triku veidošanas un lēcienu vietas, iekļaujot tādus elementus, kā dubultā virāža un caurbraucams tunelis. Trases plānojums ir izveidots tā, lai visa teritorija būtu pārskatāma no jebkuras vietas, izslēdzot sadursmes riskus.
Tāpat veloparka teritorijā ir izvietota piedzīvojumu trase: velotrase ar dažādiem modulāriem elementiem, kas drošos apstākļos māca dažādas veloprasmes - līdzsvaru, koordināciju, stabilitāti, ātruma kontroli, manevrēšanu un pat palēcienus, kā arī pareizu trajektoriju izbraukšanu. Trases elementi imitē pilsētā sastopamus šķēršļus – bedres, trepes, apmales, ceļu segumu maiņas u.c., kas velobraukšanas iesācējiem palīdzēs apgūt nepieciešamās iemaņas, lai droši piedalītos pilsētas satiksmē, tādējādi samazinot iespējamos ceļa negadījuma incidentus. Velotrase “BTA Velozinis Lielpilsēta B” ir Biedrības “For Better” dāvinājums pašvaldībai. Dāvinājuma mērķis ir veicināt iedzīvotāju veselīga dzīvesveida iespējas sportojot, kā arī velosipēda braukšanas prasmju uzlabošanu drošos apstākļos bērniem un pusaudžiem.
Lai arī veloparks būs atvērts un pieejams visu gadu, tomēr ziemas periodā, drošības apsvērumu dēļ, to drīkstēs izmantot dienās, kad velotrases būs sausas, stingri ievērojot uzstādītos veloparka lietošanas noteikumus un brīdinājumus. Vēlamies vērst apmeklētāju uzmanību uz to, ka tas ir paaugstinātas bīstamības objekts ar kalniņiem, virāžām un tramplīniem. Slidenā laikā trases nedrīkst izmantot un sniega gadījumā, aiz drošības apsvērumiem, velotrašu attīrīšana no sniega netiks veikta.
Asfalta velotrašu sports kļūst arvien populārāks ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā. Baltijā radīto asfalta velotrašu skaits tuvojas 40, savukārt pasaulē kopā atrodami vairāk nekā 300 Velosolutions pamptreki. Ventspils veloparks ir izveidots ar būtiski augstāku sarežģītības pakāpi. Trasēs ir iekļauti labākie elementi, kādi ir Latvijā, Eiropā un pasaulē. Tāpēc šeit varēs notikt dažāda formāta sacensības. Veloparka teritorija ir aprīkota gan ar parka apgaismojumu, gan speciāliem prožektoriem. Pateicoties šādam apgaismojumam būs iespējams rīkot sacensības un organizēt nodarbības vakara stundās. Uz nakti veloparka apgaismojums tiks saglabāts, izņemot prožektorus. Tāpat teritorijā, lai nodrošinātu vispārējo kārtību, ir uzstādīta video novērošana, ar ko tiks kontrolēta velo aktīvistu disciplinētība un trases noteikumu ievērošana. Veloparks būs pieejams bez maksas.
Veloparka būvniecībai nepieciešamie līdzekļi 85% (668 534,21 EUR) apmērā saņemti no Eiropas Reģionālās attīstības fonda. Ventspils valstspilsētas pašvaldības finansējums ir 15% jeb 117 976,63 EUR.
Komentāri (36)
Одно из важнейших направлений...Других не было. Ничему не научились...
Все перефразировано
Pat tur reklāmas saliktas.
Un galvenais vēl apdrošināšanas.
Drīz būs traumatologu privātprakšu reklāma un apbedīšanas pakalpojumi.
Vēl viena vieta sačakarēta...
Atpūtas dārzs.Dziesmu svētku laukums.Tilta dārzs...
Tagad Reņķa dārza stūrī būs sporta objekts.
Labi,lai būtu,tika obligāti būtu norobežot to no pārējās teritorijas ar pietiekami augstu sienu,kas slāpētu arī skaņas.
Pensionētiem pukstētājiem ar vienu rievu un vienu puslodi par šito vispār nekas nebūt jāsak . Pagaid kad uzprasīs kaut ko par "Selgu" vai soliņiem pilsētas ielās.
Par vietas izvēli vairs neatkārtošos. Iedzīvotājos neieklausījās. Nākamgad, vēlēšanās, mana balss tiks atdota citiem.
Cerams, ka tās lapas vēl līdz sniegam tiks arī savāktas un ziemā celiņi notīrīti!
Eh !Setniekiem atkal darbs klat,par to pasu samaksu.
Ko nozīmē "..darbs klat par to pašu samaksu"?
Sētnieka vienai darba slodzei ir normatīvos noteikts teritorijas lielums, ja palielinās teritorija, tad palielinās slodzes apmērs.
Bet lapu slaucīšana ir jebkura sētnieka darba pienākumos.
(ට ̥̆ ට) Pastrādā rudenī un ziemā par sētnieku, tad parunāsim. Par minimālo algu.
>>(ට ̥̆ ට)
Laikam nepazīstat sētnieka darbu,citādi tā nerakstītu.Ir liela atšķirība starp teritoriju un teritoriju.
Šāda reljefa trase ir daudz grūtāk uzturama pienācīgā kārtībā,nekā pārējā Reņķa dārza daļa.Kvadratūra ta nemainās,bet čakars daudzkārt lielāks.
Dabā vienkārši likumi: negaršo - neēd!
Nu nav jau nemaz tik sūdīgi :D
Vispār butu jāuzstāda šis tas ceļa zīmēm līdzīgs.
Jo kurš katrs ritenis ar groziņu priekšā vai nezkas tur pa šo diez cik tik veikli nemanevrē kā Gheto Games BMX.
Tas ka kāds nogāzīsies no augšas tuneļa galā ir jau droši zvanīts 113.
Nu priekš tevis porniek noteiki vajadzētu uzlikt jo gan jau pa savu mūžu ar riteni neesi iemācijies braukt :D
Es nē, tagad tieši tikai kursos eju.
Taču būtu jāievēro, paldies Dievam, līdz šim samērā vēl dzīvs.
Drošības līmenis šādiem objektiem ir tomēr apšaubāms lai tās apmeklētu ar riteni bez kompetenta pasniedzēja klātbutnes. Un arī trenēti sportisti uzņemas ievērojamu risku, kā to rāda Gheto Games traģiskā pieredze.
1-2 отмороженных вы может быть увидите
Čemodan-vokzal-rossija!
Principā jau pilsētas vadība ar šo objektu visu ir pareizi darījusi (ilgtermiņā)
Protams, ka tas ir paredzēts jauniešiem un bērniem (topošajam elektorātam), nevis cilvēkiem, kam mūžs jau griežas uz otru pusi. Arī šādi var "pirkt" balsis :)
princi'pā vispār viss ko dara pilsētas vai citas vadības, ir kaut kā pirkšana. Ne?
To Zirgam jāsmejas
Principā viss, kas jādara pilsētas un citām vadībām - jānodrošina infrastruktūra un pamata pakalpojumi, kā arī to sabiedrības locekļu uzturēšana, kas paši sevi nevar uzturēt. Viss cits ir patoss un izrādīšanās - redz, ko mēs varam par jūsu naudu (un ES līdzekļiem, ko arī sastāda dalībvalstu pilsoņu līdzekļi), lai jūs par mums balsotu.
Žurk, tam cilvēkam tak ir daudz vēlmes un prasības arī par infrastruktūru. Kādam pat trotuārus īsti nevajag, jo visur brauc ar auto vai vispār sēž mājās. daudz ko jau varētu arī nedarīt, bet kad dara, tad uzskatīt par izrādīšanos. proncipā jebko :D šitā trase ir infrastruktūra vai izrādīšanās? Veloceliņi kas ir? otrais tilts? utt un tjpr. Stulbs var palikt visu šitā vērtējot :)
To Zirgam jāsmejas
Jā, te viss zeļ un plaukst, uzņēmumi un ražošana attīstās, dzimst vairāk bērnu, iedzīvotāji darba spējīgā vecumā brauc uz šejieni un paliek arvien vairāk, nav pensionāru pilsēta. Kas to visu pēc kāda laika uzturēs?
Te nu atklājās jauns politiskais trollis !!
Nevienam normālam cilvēkam tādas konspirācijas ikdienā pat prātā nenāk, bet, ja tēlo speciālistu - tad arī par šauru!
Ja ir apmierināti bērni, tad ir apmierināti vecāki = sens atpūtas un viesnīcu biznesa sakāmvārds. Tātad veloparks darbojas uz daudz lielāku auditoriju!
Pa smuko! Lai lab rippo!
Laikam Arnim aizskāru kādu dikti jūtīgu dvēseles stīgu. Paskaidroju. Publiskajā apspriešanā iedzīvotāji (t.sk. to bērnu apmierinātie vecāki, kuru apmierinātie bērni apmierināti braukās par šo velotrasi) bija pret šo infrastrukūras būvi. Šķietami sabiedrība bija izteikusi savu viedokli, bet sabiedrības viedoklis jau reti tiek ņemts vērā. Man personīgi ir visai neitrālas domas par šo būvi, vienkārši uzskatu, ka dzīvojamā fonda izveidē vai labiekārtošanā šī nauda būtu lielāku pienesumu devusi nekā vēl vienas velotrases izveide. Pat ja tā tika būvēta par ERAF naudu un pašvaldībai bija tikai jāpiemet. Tas tāds riņka dancis - naudas nav, bet spalvu gribas spodrināt.
Runājot par zirga aizsākto tēmu: vai šī ir infrastruktūra vai izrādīšanās, manuprāt, tieši tāpat kā "Valzivs", "koncertzāle" un "smalkie rodeļi" šī ir izrādīšanās. Paskaidroju. Izrādīšanās ir tad, kad būves uzturēšana tērē vairāk līdzekļu nekā spēj ienest atpakaļ.
Gan jau pavasaris rādīs cik apmierināti vai nē ir bērni un jaunieši ar šo būvi,un vēl ir jautājums cik liela iedzīvotāju daļa piedalījās Jūsu minētajā apspriešanā.
Te nav stāsts par stīgām, bet par ekonomiskiem redzējumiem- ERAF vienmēr konkrētā periodā ir mērķis kam viņi dod naudu, un,ja ir iespēja to izmantot, tad nožēlojami to nedarīt. LV jau tā izceļas ar nespēju izmantot ERAF līdzekļus. Tāpēc šajā gadījumā par "spalvu spodrināšanu" nebūtu vietā.
Tostarp, cik zināms, parādoties iespējai ar ES līdzfinansējumu startēt "dzīvojamā fonda izveidē"- tas tiek darīts.
Taču pļavu nevar vērtēt tikai pēc tā cik tonnas siena tā ienes (latviešu sakāmvārds), tai ir arī skaistuma uztveres un dzīvības attīstības loma.
Tieši tāpat ar koncertzāli, kur lielākā daļa ir mūzikas skolai ar vienīgo mūzikas bibliotēku LV - tā nav tikai ēka vai "izrādīšanās".
Tāpēc labāk lai bērniem ir vairāk iespēju brīvo laiku pavadīt ar saprātīgām aktivitātēm nevis demolēt un no garlaicības meklēt kā apreibināties.
Nu tad jau nonākam pie tā, ka neko vairāk par skolām un domes kantoriem mums nevajag. skaidrs, ka nav slikti, ka daudz lietas uzņemas privātie. kaut vai to pašu kempingu, kalnu, bet nu ir kā ir. Kādas baigās izmaksas ir tai trasei? neenu jāuzbūvē bija, bet kā jau teica Junges kungs ir muļķīgi neizmantot ES naudu. Cik zinu Ventspilī regulāri gatavo projektus, kas to vien gaida ka varēs saņemt finanses no kāda eiropas fonda. Kas ir augstā gatavībā, kā pandēmijas laikā bija ar rodeli un tāpēc tas arī dabūja naudu. Protams, pavasarī redzēsim, kā tie bērni/jaunieši brauks vai nebrauks, bet nu šitāda trase un zīmēšanās galīgi neiet kopā. koncertzāle ne tik , un gan jau var atrast kādu pašvaldības funkcija tās palīdz pildīt :) Nu jā, un koncertzālē tomēr ir vairāk mūzikas skola.
To Zirgam jāsmejas
Kempings un kalns nav nekādi privātie.
Žurk, pa to jau stāsts. Nebūtu slikti, ja būtu, bet nav
To Zirgam jāsmejas
Privātie skatās biznesa plānā un rēķina katru eiro līdzi - cik būs izdevumi, cik ilgā laikā atmaksāsies, plāno naudas plūsmu. Tāpēc jau arī nav no privātajiem, ja pilsēta zem Paša galvenā.
Nu nebrauks pa šo parku daudz bērnu. Atceroties jaunību mums bija mini velotreks. Negribu nolikt ,bet berniem te diez vai būs tā vēlme dzenāties.Kaut gan esmu no tās vaukšķu kategorijas ,kā uzskata pilsētas tēvi es neriešu ,nav vērts.100% spalvu spodrināsana,tikai vai nav par daudz?
Pavasarī atklās, vēlēšanas ... labāk kaukas nekānekas :D
Kaut arī pats nelietoju divriteni, bet paldies atbildīgajiem gan pateikšu, jo izskatās tiešām super!
Un nepievērsiet tiem mūžīgi neapmierinātiem dirsējiem uzmanību!
Arni, nu neiet man vienkārši tā loģika kopā. Vēl vasarā budžets ar deficītu, reorganizē pirmsskolas izglītības iestādes, jo nav naudas, lai apmaksātu pedagogiem (auklītēm) darba stundas, bet uzbūvēt kaut ko iedzīvotājiem nevēlamu vienīgajā pilsētas skvērā, kas vēl nebija apbūvēts, tikai, lai piesaistītu ERAF finansējumu liekas bezatbildīgi. Viss forši, es saprotu, ka pilsētā nepieciešams attīstīt infratsruktūru, būvēt objektus, izklaides vietas, utt., utjpr., bet varbūt to darīt, ka ir brīvu līdzfinansējuma līdzekļu.
Arguments par bērniem, kas nu būs glābti no apreibinošo vielu lietošanas un garlaicības kliedēšanas netur kritiku. Paskaidroju. Ventspils nudien nav tā pilsēta, kurā jauniešiem būtu problēmas vai apgrūtinājumi aizpildīt savu brīvo laiku. Visas iespējamās sporta bāzes, skeitparks, bmx trase, lokšaušanas arēna un vēl, un vēl. Tie, kuriem tas viss neinteresē, tāpat apreibināsies un garlaikosies un ne jau viena velotrase tagad glābs šos dīkdieņus.
Ko vēl varētu uzbūvēt?Vismaz uz būvniecības laiku ir kādas darbavietas.Cerams, ka tas dos ieguldījumu atbilstoši mērķiem-iemācīt braukt ar divriteni.