Turpinot pilsētas veloceliņu infrastruktūras attīstību, šobrīd turpinās divu jaunu veloceliņa posmu izbūve – Staldzenē un Kāpu promenādē, līdz ar to drīzumā kopējais Ventspils veloceliņu tīkla garums būs sasniedzis jau teju 73 kilometrus.

Turpinot pilsētas veloceliņu infrastruktūras attīstību, šobrīd turpinās divu jaunu veloceliņa posmu izbūve – Staldzenē un Kāpu promenādē, līdz ar to drīzumā kopējais Ventspils veloceliņu tīkla garums būs sasniedzis jau teju 73 kilometrus.
Staldzenē veloceliņa posms tiek izbūvēts no Bangu ielas līdz Būšnieku ezera laivu bāzei 1,760 kilometru garumā. Līdz ar to jaunais posms savienos veloceliņu, kas ved uz Staldzenes stāvkrastu, un otru – kas izbūvēts apkārt Būšnieku ezeram. Jaunais posms tiek izbūvēts kā apvienotais gājēju un velobraucēju celiņš ar asfalta segumu.
Velobraucēji noteikti atzinīgi novērtēs jauno veloceliņu Kāpu promenādē, kas nodrošinās ērtu nokļūšanu uz Zilā karoga pludmales 5., 6. un 7. ieeju. Šajā daļā veloceliņš tiek izbūvēts 540 metru garā posmā ar bruģakmens segumu.
Abu veloceliņu būvniecība tika uzsākta pagājušā gada septembrī, un plānots, ka darbus varētu pabeigt jaunās velotūrisma sezonas sākumā, līdz ar to jau šovasar ikviens tos varēs iekļaut savā velobraucienu maršrutā, stāsta Komunālās pārvaldes direktors Andris Kausenieks. Kāpu promenādē veloceliņa izbūve jau tikpat kā pabeigta, un šobrīd būvnieki strādā pie brauktuves izbūves.
Jāpiemin, ka pašvaldība ne tikai īsteno veloceliņu infrastruktūras attīstību, bet arī nodrošina veloceliņu ikdienas uzturēšanu. Līdzīgi kā pilsētas ielas, arī veloceliņu posmi ir iedalīti uzturēšanas klasēs, kas paredz prioritāru secību uzturēšanas darbu veikšanai.
Plāno nākamos projektus
Vēl salīdzinoši nesen – pirms 15 gadiem – Ventspilī nebija veloceliņu. Pašvaldība velobraukšanas infrastruktūras attīstības programmu uzsāka 2011. gadā. Piesaistot dažādus finanšu instrumentus, uz šodienu veloceliņu tīkla kopgarums sasniedzis nedaudz vairāk kā 70 km, un jau drīzumā tas sasniegs gandrīz 73 km, skaidro Komunālās pārvaldes direktors, «taču mēs pie tā nedomājam apstāties».
Starta gatavībā ir jau vairāki projekti jaunu veloceliņa posmu izbūvei, un šobrīd tiek meklētas iespējas finansējuma piesaistei. Kausenieks stāsta, ka jaunu veloceliņu plānots izbūvēt Vasarnīcu ielā, posmā no Piejūras kempinga līdz Ostas ielas promenādei. Tāpat arī Kuldīgas ielā – no Lielā laukuma līdz Bērzu ielai, Tārgales ielā un Ganību ielā, kur atrodas vairākas lielas ražotnes ar vairākiem simtiem darbinieku. Tādējādi iedzīvotāji nokļūšanai uz darbu varēs izmantot pilsētas veloinfrastruktūru. Sagaidot iespējas līdzfinansējuma piesaistei, Kausenieks cer, ka minētie projekti varētu tikt īstenoti jau nākamajā gadā.
Riteņbraukšana ir dzīvesveids
Pateicoties tam, kam Ventspilī ir radīta ērta un droša infrastruktūra braukšanai ar velo, daudziem tas kļuvis par ikdienas pārvietošanās veidu. Ventspilniekam Robertam Bahmanam ir plašs redzējums un pieredze velo nozarē – viņš ilgus gadus nodarbojies ar riteņbraukšanas sportu, šobrīd strādā Kurzemes velo centrā, kas nodarbojas ar velosipēdu tirdzniecību un remontu Ventspilī un Kuldīgā, un arī savā ikdienā nereti sastopams uz riteņa. Tāpat veloizbraucieni ir iemīļots veids atpūtai kopā ar ģimeni brīvdienās, stāsta Roberts. Viņš novērtē pilsētas veloinfrastruktūras attīstībā paveikto: «Vienalga, kur braucu, no kurienes un uz kurieni – tagad veloceliņi ir visur, un nav jālīkumo apkārt.»
Robertam ceļš no mājām uz darbu ved pāri Ventas tiltam – uz otru pilsētas krastu. Ļoti steidzīgās dienās viņš piesēžas pie mašīnas stūres, bet, kad vien ir iespēja, labprāt brauc ar riteni, jo tas ļauj sevi uzturēt formā un ceļā pavadītais laiks ir ievērojami īsāks, nekā ejot ar kājām. Vidēji no pilsētas līdz Pārventai var aizbraukt pa sešām septiņām minūtēm. Ceturtdienas rītā Roberts intereses pēc nolēmis saskaitīt pretimbraucošos. Kaut arī rīts bija auksts, viņš satapis sešus velosipēdistus. «Ventspilī riteņbraukšanas kultūra pakāpeniski aug, bet mums vēl ir, uz ko tiekties,» uzskata Roberts, «riteņbraucēju nav tik daudz, daudzi baidās no aukstuma». Viņa pieredze liecina, ka arī ķiveres lietošana daudziem joprojām ir sveša, kaut arī primāri tas ir paša drošībai un veselībai. Tomēr viņš ir optimistiski noskaņots un tic, ka ar laiku arī pie mums riteņbraukšanas kultūra izaugs līdz tam līmenim, kāds ir daudzās citās pasaules valstīs.
Roberts atzīst, ka riteņbraukšana ir viņa dzīvesveids. Viss, kas saistīts riteņiem, to kopšanu, remontēšanu un uzlabošanu, ir ne tikai darbs, bet arī hobijs – to zina viņa tuvākie un novērtē arī klienti.
Komentāri (22)
Pavāja tā reklāmas kampaņa , tikai veloceliņi . Nav te vairs laika tās muļķibas ne lasīt ne isti ko vairs atbildēt vai komentēt. Bezjēdzigi jau arī te ko teikt.
Vairāk vajadzētu domāt par tiem velobraucējiem,kuri veloceliņus izmanto nevis,lai vizinātos prieka pēc,bet,lai tiktu uz/no darbu.Tas attiecas uz ziemas periodu.Šoziem vēl nekas-sniega tikpat kā nebija,bet iepriekšējos gados bieži bija tā,ka sasnigušās kārtas biezuma dēļ nebija iespējams pabraukt.Pa brauktuvi ne katrs ir gatavs pārvietoties.
Veloceliņu uzturēšana ziemā notiek saskaņā ar Ventspils valstspilsētas ielu, veloceliņu un tiltu uzturēšanas kārtības noteikumiem, lai iespēju robežās uzlabotu brauktuvju un veloceliņu stāvokli un braukšanas apstākļus iedzīvotājiem.
Tomēr ceļu uzturētāji nevar pilnībā novērst ziemai raksturīgās dabas parādības uz brauktuvēm, veloceliņiem un ietvēm. Tāpēc velosipēdiem, līdzīgi kā automašīnām, braukšanai ziemas laikā jābūt aprīkotiem ar atbilstošām riepām.
Var aizbraukt visur, tikai ne līdz poliklīnikai, kultūras centram un ir jālīkumo un jāstumj pa trotuāru tā kā reklāma neizdevusies. Nez, kāpēc tāda pretestība
Pilnībā piekrītu kovida komentāram. Ventspils veloceliņu tīkls, kā jau gandrīz viss šai pilsētā, tiek taisīts domājot par tūristiem. Ikdienas izmantošanai, kad tu gribi droši un ātri aizbraukt uz darbu viņi nav domāti.
Veloceliņu izbūvei būtu jāiet kopā ar visu ielas pārplānošana, nevis tie jāiespiež kaut kur blakus ietver, kur pēc veloceliņu izbūves nav ne vietas kur 2 velosipēdiem samainīties, ne 3 cilvēkiem blakus iet neejot pa veloceliņu.
Ko tad Jūs vēlaties? Lai no tā jau šaurajām ielām vēl gabalu nogriež nost un izveido velojoslu kā Lāčplēša ielā Rīgā? Un 3 cilvēkiem nav ko blakus iet un pūli radīt!
Kuldīgas iela jāsit ciet kā bij vienreiz vasarā. Nolīmeņot, bez trotuāra. Sliktākajā gadījumā sašaurināta, vienvirziena. Līdz Raiņa ielai sanāk visam vietas. Tas var iepūst atpakaļ dzīvību tam rajonam.
Saules ielā var novākt atļauju stāvēt. Var arī palīkumot un atdot daļu no Lielās dzirnavu ielas.
Sranski, lielākajā daļā gadījumu telpa atļauj izvietot joslas automašīnām, gan velosipēdiem, gan gājējiem. Tāpēc arī rakstīju, ja veloceliņš ir jātaisa kopā ar pilnīgu ielas pārbūvi, kad to ir visvieglāk izdarīt. Būs ļoti maz ielas kur patiešām nav vietas, un tur jau Ventspilnieks 36,7 iedeva vienu piemēru.
Es veloceliņu infrastruktūru vērtēju tā, vai 11-13 gadus vecs bērns pa to droši un ērti var nokļūt skolā, pulciņos, sporta aktivitātēs. Ventspils izmērs, tajā skaitā Pārventa, ir pietiekoši maza lai visus varētu aizbraukt ar velosipēdu un vecākiem nebūtu padsmitgadnieki nekur jāved ar auto.
Ja nu Jūs vienīgi esat pilsētplānotājs vai kāds līdzīgs, ja ne, tad vai tik tas nav vienkāršs pirmsvēlēšanu populisms.
Neesmu pilsētplānotājs, bet gan riteņbraucējs kājāmgājējs un auto vadītājs. Diemžēl problēma ir tāda ka plānotāji parasti ir tikai auto braucēji un plānošana norit pēc shēmas, ka velobraucēji un gājēji ir apgrūtinājums automašīnām, nevis vienlīdzīgi satiksmes dalībnieki.
Mans viedoklis nemainās no tā vai ir priekšvēlēšanu laiks. Raksts ir par to ka pašvaldība dižojas ar kilometru kopgarumu, es kā veloceliņu lietotājs neuzskatu ka ir par ko lepoties.
Vai ventspilnieki kādreiz sagaidīs,ka tiks tīrīti ne tikai velo celiņi bet blakus esošie gājēju celiņi? Ā nu jā- pilsēta ar RĪTDIENU!
Arī šis ir svarīgs moments-ja gājēju puse nebūs notīrīta,gājēji vazāsies pa velosipēdistu daļu un bardaks vien būs.Vistrakākais ir tas,ka pretim nākošie čigāni nesaprot,ka atrodas uz velo joslas un griež ceļu pēdējā brīdī.Vai tādiem drīkst braukt virsū vai nedrīkst?
To Covid 19-25.ventspils.lv
Tas, ka ar tehniku ziemās pilsēta tīra tikai veloceliņa pusi, bet gājēju pusi atstāj vispār netīrītu, ir absurds. Kā jau te minēja, slīdīgs šausmīgi, kaisīts netiek, paiet nevar. Tāpēc jau cilvēki brien pa netīrīto pusi vai vispār pa zāli. Ja jau tam nav naudas budžetā, tad kāda velna pēc veloceliņu garums ir krietni jāpagarina?
Veloceliņu daudz, tam es piekrītu. Bet to kvalitāte ir ļoti ļoti zemā līmenī. Kā jau daudzi minēja, veloceliņš ir pēc doma ielas plānojumā, nevis svarīga tā daļa.
Šitā trotuāra apvienošana ar veloceliņu galīgi nekam neder. Protams, labāk, nekā nekas, bet reāli tik pat labi viņš varēja arī nebūt.
Manuprāt veloceliņam ir jāatrodas kopā ar auto braucamo daļu (to samazinot) vai arī tam ir jābūt atsevišķam ceļam.
Pašreizējie veloceliņi nekam neder. Gribas pat braukt pa braucamo daļu, jo tā būtu drošak gan man, gan gājējiem, bet likums man to neļauj. Ja ir veloceliņš, velosipēdistam obligāti pa to ir jābrauc.
Lai izbūvētu labu velo infrastruktūru, to nedrīkst darīt uz gājēju rēķina, bet gan uz automašīnu rēķina. Tā to dara pa lielam visur, pat Rīgā.
Lai pārvietotos pa Ventspili (ieskaitot pārventu), automašīna nav vajadzīga!
Es arī zinu,ka jābrauc pa veloceliņu,ja tāds ir.
Bet-kā tikt uz darbu ziemā,kad brauktuve smuki notīrīta un ar sāli nokaisīta,bet veloceliņu sedz tik bieza sniega kārta,ka uz priekšu netikt?
Tai pašā Pārventā-galvenais tikt uz Dzintaru ielas,tad var maukt pa brauktuvi līdz pat Lielajam prospektam un tālāk pa to (arī pa brauktuvi).Pa veloceliņu jāstumj ričuks pie rokas...
Vēlviena lieta. Braucot pwr Ventspils velo celiņiem tev nekad nav priekšroka attiecībā pret automašīnām. Dažas situācijas pat vietā, kur gājējiem ir priekšroka pret automašīnām, velosipēdistiem nav.
Braucot pa braucamo daļu lielākotiesi velosipēdiem ir galvenais ceļš, bet pa blakus esošo velo celiņu.. Vairs nav..
@Kurzemnieks Mežā tīra veloceliņus, pat tad, kad tur 2cm ir uzsnidzis. Ja ir iekavēts un bijusi atkala, tad palaiž traktoriņu ar lielo plastmasas birsti. Pēc tā visi brien blakus veloceliņam, jo tas ir uzpulēts kā runča pauti un slīd nejēgā. Tad jau labāk lai netīra nemaz :D
>>ventspilnieks 36,7
Vienīgā izeja-ritenim riepas ar radzēm,pakaļējam ratam noteikti.Tikai tas tāds dārgāks prieks.Kaut gan atmaksājas,sabiedrisko transportu ikdienā izmantot ir dārgāk.
Nu kārtīgi latvieši, nekas nav labi. Man ir draudzene no Kuldīgas, kas brauc speciāli uz Ventspili, lai skrietu un brauktu ar riteni uz Ventspili. Nesen skatījos arī TV3, laikam BezTabu, kur sūkstījās, ka Rīgā praktiski normāli nav iespējams pabraukt pa veloceliņiem. Skaidrs, ka vienmēr var uzlabot, bet nu comone - mums ir veloceliņi ir vieni no labākajiem Latvijā, un skaidrs, ka no katrai lokācijai nepievilks veloceliņu. Jārēķinās ar citām vajadzībām. Parasti, ja kaut ko renovē, tad veloceliņus arī izbūvē.
Ventspils nav riteņbraucēju pilsēta. Klimats ierobežo veloceliņu izmantošanu. Velojoslu izvietošana uz ietvēm rada traucējumus un apdraud gājējus. Es šo projektu vairāk uztveru kā ieinteresētu cilvēku grupas “biznesa projektu”. Tu pats saproti, kas aiz šī stāv...Viss kā vienmēr.
Pilsētā jaunu veloceliņu izveidošanas iespējas tiek izskatītas projektējot Ventspils ielu pārbūvi. Tāpēc veloceliņu izveidošana notiek pakāpeniski, ar katru gadu aizvien vairāk sasaistot jau esošo veloceliņu tīklu ar jauniem veloceliņu posmiem.