Sofijas ielā 2 atvērts jauns svētku laika pop-up veikals, kas būs pieejams tikai novembrī un decembrī. Veikalu atvērusi ziedu salona Puķotava dibinātāja Līva Feldmane, un tas ir aizraujošs jaunums, kas iezīmē Puķotavas desmit gadu jubileju.
Iespēja iepirkties ar stāstu un noskaņu
1Veikalam, lai gan tam nav oficiāla nosaukuma, tiek piešķirts pop-up veikala statuss – īslaicīgs, īpašs projekts, kas piesaista uzmanību ar savu ekskluzivitāti. Šāda koncepta veikals, iespējams, vēl ir jauns un nezināms daļai ventspilnieku, taču tas pasaulē kļūst arvien populārāks. Šāda veikla būtība ir labāk izprotama, ja zinām, ka angļu valodas vārds pop-up nozīmē uznirt. Proti, šie veikali uznirst, parādās uz noteiktu laika sprīdi, lai piepildītu konkrētu mērķi, bet tie nedarbojas ilgtermiņā. Līva skaidro, ka pop-up veikali var būt iekārtoti arī neparastās vietās un ar netipisku, interesantu dizainu. Piemēram, šāds veikals varētu atrasties pat klaja lauka vidū vai kādā angārā. Arī Sofijas ielas veikala noformējumā izmantotās siena ķīpas piešķir neparastu noskaņu.
Līvas pamatideja šim veikalam ir sagādāt iespēju ventspilniekiem pirms Ziemassvētkiem tikt pie interesantām, gaumīgām dāvanām, un vienlaikus amatniekiem, māksliniekiem, dizaineriem un vietējiem ražotājiem piedāvāt savus meistardarbus un produktus.
Puķotava tagad ir sastopama sociālajos tīklos un darbnīcā. Pop-up dāvanu salons esot kā izmēģinājums un iespēja saprast, kas ir noticis ar apmeklētāju plūsmu veikalos, vai pircēji joprojām vēlas preci apskatīt un aptaustīt vai tomēr dod priekšroku pirkumiem internetā.
Veikalā savus darbus piedāvā vairāki radošie ventspilnieki. Piemēram, šeit sastopami zīmola Laurlapa produkti, kurus gatavo Jolanta Kūla, zīmola Muloa Butique izstrādājumi, kurus šuj Rūta Smilšarāja, kā arī Ksenijas Kukles radītais apģērbs – zīmols Kukle, modes ilustratores Alīnas Grīnpaukas radītā kosmētika – zīmols Etide Botanicals, ventspilnieču Jeļenas Gvozdovas un Svetlanas Bolgarovas gleznas.
Veikala koncepcija ir ļoti demokrātiska, savus darbus var piedāvāt gan amatieri, gan profesionāļi, un Latvijā šāda iespēja esot reta parādība. Pircēji tādējādi var izvēlēties gan dārgas un ekskluzīvas lietas, gan produktus, kuru cenas ir maciņam draudzīgas. No Latvijā un pat aiz tās robežām labi zināmiem māksliniekiem, piemēram, sastapsiet Jāņa Straupes, Ditas Lūses, Sandras Silevičas darbus.
Līva aicina ventspilniekus nebaidīties apmeklēt veikalu arī tad, ja nav vēlmes kaut ko iegādāties, jo tā ir iespēja baudīt atmosfēru un iepazīt mākslinieku, dizaineru un citu produktu radītāju veikumu. «Mēs nebūt nespiežam katru, kas šeit ienāk, obligāti kaut ko iegādāties. Te var arī vienkārši smelties iedvesmu. Šis nav bizness, jo divos mēnešos to nav iespējams izveidot. Tā drīzāk ir improvizācija, izmēģinājums un iespēja Ventspilī redzēt to, kas sastopams dizaina tirgos Rīgā. Kad dizaina tirgus vasarā bija uz svētku laiku Ventspilī, daudzi teica, ka tas ir tik forši un ka gribētos, lai pie mums kaut kas tāds būtu pieejams arī ikdienā. Tagad mēs to piedāvājam!» saka Līva. Apmeklētāji esot arī teikuši, ka veikalā ir gandrīz kā muzejā, kur katrai lietai savs stāsts, un daudzi produkti līdz šim Ventspilī nav bijuši ne redzēti, ne zināmi.
Vēl joprojām ir iespējams pievienoties, ja kāds mākslinieks, amatnieks, produktu ražotājs vēlas piedāvāt savus darbus un produktus. «Daļu mēs uzrunājām paši, taču visus noteikti neesam paguvuši apzināt. Katrā ziņā man ir ļoti liels prieks par atsaucību un uzticēšanos,» atzīst šī veikala idejas autore.
Komentāri (1)
Un kā ar nodokļu nomaksu?