Līdz ar jaunā mācību gada sākumu Ventspils 1. pamatskolas vecākiem un viņu bērniem ik gadu aktualizējas viena un tā pati problēma – kā nodrošināt to, lai skolēni droši šķērsotu Inženieru ielu un sveiki un veseli nonāktu skolā un mājās.
Bērnu drošībai jābūt pirmajā vietā
10Rīta cēlienā automašīnu plūsma skolas tuvumā ir aktīva, arī bērnu skolas tuvumā nav maz. Trešdienas rītā Ventas Balss fotogrāfs notvēra mirkli (attēlā) pie skolas, kad tētis mēģināja ar bērniem šķērsot ielu tuvu braucošai automašīnai. Visticamāk, šāds riskants solis tika sperts viena iemesla dēļ – automašīnu plūsma ir intensīva, tāpēc jāķer brīdis, lai pārskrietu pāri ielai.
Iesākoties jaunam mācību gadam, autovadītājiem ir jārēķinās, ka satiksmes intensitāte skolu un bērnudārzu tuvumā palielinās, tāpēc jābūt īpaši piesardzīgiem un jāsaprot, ka ceļš var aizņemt ilgāku laiku nekā vasarā. Tāpat jāņem vērā, ka pa ielām pārvietojas vairāk gājēju, tai skaitā bērnu un jauniešu, kas dodas uz skolu un mājup kājām, ar velosipēdiem vai elektroskrejriteņiem. Diena, kad Ventas Balss tikās ar Inetu, kuras meita šobrīd mācās 1. pamatskolā, bija saulaina un gaiša, līdz ar to apkārtne skolas tuvumā bija labi pārskatāma. Tomēr, tuvojoties rudenīgiem laikapstākļiem – slapjas lapas uz ielām, sliktāka redzamība –, situācija krasi mainīsies. Aplūkojot to vietu, kur katru darba dienas rītu viņai ar meitu nākas šķērsot Inženieru ielu, ir skaidri redzams, ka par drošības jautājumu ar bērniem noteikti ir jārunā. Lai arī dažādu ceļa zīmju netrūkst – Uzmanību, uz ceļa bērni, Samazināt braukšanas ātrumu izglītības iestāžu tuvumā – , mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki, proti, bērni īpaši droši, šķērsojot braucamo daļu, tomēr nevar justies.
Saruna ar aktīvo ventspilnieci notika Inženieru ielā netālu no skolas. Ventas Balss novēroja, ka vien retais automašīnas vadītājs ievēroja ātruma ierobežojuma zīmi līdz 30 km/h, turklāt, tuvojoties krustojumam ar Zvaigžņu ielu un pamanot luksoforā zaļās gaismas signālu, ātrums automašīnām pat pieauga. Automašīnu ātrums samazinājās vien tad, kad luksoforā dega sarkanais gaismas signāls, līdz ar to uzstādītās ceļa zīmes līdz galam nepilda savas funkcijas. «Dienas vidū situācija ar ielas šķērsošanu, iespējams, nav tik sarežģīta, bet rīta cēliens gan šeit ir ļoti noslogots. Lai bērns droši pārietu pāri ielai, viņam ir jārēķinās ar intensīvu automašīnu kustību, tāpat arī ar to, ka pie skolas piebrauc automašīnas, no kurām tiek izlaisti bērni, kas veido sastrēgumus. Iznāk tāda lavierēšana starp mašīnām, lai izvairītos no nelaimes,» saka Ineta. Viņa arī min, ka pati vairākkārt palīdzējusi tikt pāri ceļam bērniem, kuri ir apjukuši un nezina, kā droši to izdarīt.
«Parasti šo jautājumu aktualizē pirmklasnieku vecāki. Viņi pavada savus bērnus uz skolu, līdz ar to saskaras ar šo izaicinājumu – šķērsot ielu rīta pusē. Un, lai arī noteikumi paredz savu kārtību, savā pilsētā vide ir jāveido mums pašiem un tai ir jābūt pēc iespējas drošākai, jo bērna drošība ir pirmajā vietā,» uzskata Ineta. Lai arī netālu no skolas ir regulējams ceļa krustojums un bērniem tiek mācīts, kā tas pareizi šķērsojams, reālajā dzīvē situācija ir tāda, ka skolēni ielu šķērso tuvāk skolai. Ierīkojot gājēju pāreju pie skolas, traucējošais mirklis autovadītājiem būtu lielākoties tikai rīta pusē, kad skolēnu skaits ielās ir vislielākais, vēlāk, dienas laikā autovadītājus ierīkotā gājēju pāreja tik ļoti nekavētu, pārliecināta ventspilniece. Ja vietējie autovadītāji zinās, ka pie 1. pamatskolas ir ierīkota gājēju pāreja un tā viņus kavēs nonākt izvēlētajās galapunktā, viņi, iespējams, izvēlēsies apbraukt šo ielu. «Bērni ir bērni, viņi nereti izvēlas ātrāko veidu, kā nokļūt pāri ielai. Vecāki, skolotāji māca, kā pareizi tas jādara, bet ir jārēķinās ar to, ka viņi vienmēr izvēlēsies tuvāko ceļu, kā tikt uz skolu vai mājām,» turpina Ineta, aicinot aizdomāties par bērnu drošību un pašvaldībai padomāt par zīmes Gājēju pāreja uzstādīšanu šajā vietā.
Komentāri (10)
Ir gadījies, ka ātri no aizmugures piebraukušais "stumj" un mani 30 viņu kaitina.
Nevajag tur pāreju. Kāds aizrunāsies, bērns izies uz ielas un notiks nelaime. 2 minūtes ātrāk lai iziet no mājām. Sabiles iela tā jau ir aktīva un bez trotuāriem, to izmantos vēl vairāk. Luksofors būtu drošāk, bet neliks ik pa 100 metri.
Ū, ja! Dažus metrus uz priekšu ir gājēju pāreja. Nevajag žīdot 2 minūtes laika un aizstaigāt līdz tai.
Ventsils un drosiba? Divas nesavienojamas lietas! Jus pat nevarat iedomaties ka ikdiena brauc auto!
Novietojiet ātrumvaļņu Bērzu un Katoļu krustojumā. Pie "stop" zīmes tur gandrīz neviens neapstājas.
To Acis - nav tik traki, lielākā daļa tomēr apstājas, daži nē.
Bet no rītiem pirms 08:00 pie bērnudārza arī auto apstājas divās rindās un pie diezgan intensīvas auto plūsmas, un tad vecāki ar bērniem metas pāri ielai. Lai gan varētu arī nolikt savus auto nedaudz tālāk - vai nu pie Leras vai sētās , un paiet ar kājām.
Ieeja bērnudārzā ir no Bērzu ielas puses, kur ir arī stāvvietas. Savukārt Katoļu ielā jau ir ieviests ātruma ierobežojums 30 km/h. Tā kā Katoļu iela ir tranzīta iela, pa kuru kursē arī sabiedriskais transports Nr.20, uz šīs ielas nedrīkst uzstādīt ātrumvaļņus.
Es piedāvāju uzstādīt ātrumvaļņu Bērzu ielā, pirms stop zīmēm, īpaši no bērnudārza puses. Bieži redzu, ka autovadītāji ne tikai neapstājas, bet arī brauc garām, nesamazinot ātrumu.
Kur problēma. Jāizveido guļošais policists ar gājēju pārejas krāsojumu.
Nez kāpēc guļamrajonos tādi sabūvēti gandrīz pie katras mājas, bet šeit to nekādi nevar izbūvēt. Pie 5 pamatskolas šāds ir, un nekāda skriešana vai neapstāšanās nav novērota.
Bērzu ielā jau sen vajadzēja visā garumā 30 zīmi un apzaļumotus ceļa sašaurinājumus. Būtu drošāk, zaļāk un vairāk vietu, kur novietot automašīnas. Paralēli iet Inženieru iela, intensīvai satiksmes plūsmai. Tagad Bērzu ielu izmanto lidotāji, kuri cenšas apsteigt Inženieru ielas luksoforus
Bērzu ielu varētu pārveidot par vienvirziena, 30 km/h un ierīkot stāvvietas visā joslā, 8 stāvvietas uz daudzdzīvokļu māju ir absurds