No 2024. gada 1. jūlija Latvijas reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļā “Ventspils” stāsies spēkā jaunais ilgtermiņa līgums, kas starp pasūtītāju - Valsts SIA “Autotransporta direkcija” - un pasažieru pārvadātāju - pašvaldības SIA “Ventspils reiss” - noslēgts uz desmit gadiem.
No 1. jūlija gaidāmas izmaiņas starppilsētu un novada autobusu maršrutos
5Pakalpojums tiks izpildīts atbilstoši pasūtītāja noteiktajām un līgumos iekļautajām kvalitātes prasībām. Pasažieriem jārēķinās ar to, ka gaidāmas gan patīkamas, gan ne tik patīkamas izmaiņas, jo, piemēram, atsevišķi reisi tiks pārkārtoti un optimizēti.
Šobrīd nozīmīgākās izmaiņas, kas gaidāmas no 2024. gada 1. jūlija, ir šādas:
• maršrutā uz Rīgu un atpakaļ no 1. jūlija visus reisu apkalpos viens pārvadātājs - “Ventspils reiss” (līdz šim daļu reisu izpildīja pārvadātājs SIA “Norma A” jeb Ecolines);
• vienlaikus pirmdienās tiek slēgts reisi plkst. 04.30 no Ventspils AO uz Rīgu un plkst. 08.20 no Rīgas SAO uz Ventspili ;
• tiek atklāti jauni reisi maršrutā Ventspils – Kuldīga - Skrunda: no Ventspils AO autobuss uz Skrundu katru dienu aties plkst. 17.15 un Skrundas AO pienāks plkst. 19.09; bet no Skrundas AO tas aties plkst. 19.30 un pienāks plkst. 21.28;
• tiks slēgti tiks reisi maršrutā Ventspils-Ugāle: plkst. 14.50 no Ventspils AO un plkst. 15.50 no Ugāles mehāniskajām darbnīcām, kas kursēja laikā no 1.septembra līdz 31.maijam no pirmdienas līdz piektdienai.
Informāciju par izmaiņām var iegūt, zvanot pa tālruni P SIA “Ventspils reiss” Pārvadājumu daļai pa tālruni 63622422 (darba laikā). Tāpat ar aktuālajām izmaiņām, var iepazīties Valsts SIA “Autotransporta direkcija” mājas lapas sadaļā Kustības saraksti, uzziņu dienesta 1188.lv mājaslapā un www.ventspilsreiss.lv.
Komentāri (5)
Visu cieņu, ka jauni autobusi, labi šoferi, taču VR autoparks ir neērtākais Latvijā. Šaurība un maz vietas. sēdvietu standarti tiek ņemti laikam no aivara parametriem.
Te varētu izmantot tikai vienu līdzekli-braukt tādos reisos,kuros maz braucēju un nav vajadzība sēdēt stingri pēc vietu numuriem.Aizmugurējā rindā vidējos beņķos var izstiept savus grābekļus visā garumā.
Autors laikam braucis ar visu pārvadātāju busiem Latvijā.
Līdz ar jaunajiem līgumiem starppilsētu pārvadājumos ir strikti jāvadās pēc pasūtītāja noteiktām prasībām, un lielāko daļu no pārvadājumiem vairs nedrīkst veikt ar ierastajiem komfortablajiem tūrisma autobusiem. Neatkarīgi no tā, kurš ir pārvadātājs, ikvienam ir jāpielāgojas jaunajām prasībām. Ja citur Latvijā tas varbūt nebūs tik jūtams, jo, kā saka pasūtītājs, kopējā pārvadājumu kvalitāte uzlabojas, tad Ventspils virzienā diemžēl komforts pasažieriem pasliktinās, jo būtiski tiek ierobežota iespēja pārvadājumos iesaistīt komfortablos tūrisma autobusus. Iegādājoties jaunos autobusus, “Ventspils reiss” bija spiests atkāpties no saviem augstajiem kvalitātes un komforta principiem, jo nācās pielāgoties pasūtītāja izvirzītajām prasībām un vadlīnijām.
Konkursa laikā vairākkārt norādījām pasūtītājam, ka šādas kvalitātes
prasības pasažieriem nav pieņemamas, bet tikai nedaudzos jautājumos bija iespējams panākt kompromisu. Pasūtītājs konkursā paredzēja, ka maršrutu Ventspils – Rīga var apkalpot ar pilsētas tipa autobusiem, bez bagāžas nodalījumiem, lai tikai būtu vieta ratiņkrēslam. Kaut arī no 1. jūlija lielāko daļu pārvadājumu vairs nedrīkst apkalpot ar ierastajiem,
komfortablajiem tūrisma autobusiem, Ventspils reiss iespēju robežās turpinās pārvadājumus nodrošināt atbilstoši augstākajām kvalitātes un komforta prasībām.