Lai operatīvi atjaunotu nepieciešamos dziļumus kuģu ceļos Ventspils ostā un tās tuvumā, darbu Ventspilī sācis vēl viens padziļināšanas kuģis – ''Hegemann I'', ko Ventspils brīvostas pārvalde piesaistījusi konkursa kārtībā ārkārtas padziļināšanas darbu veikšanai. Plānots, ka ''Hegemann I'' palīdzēs attīrīt kuģu ceļus no aptuveni 100 tūkstošiem kubikmetru smilšu.
Ostas kuģu ceļu padziļināšanai piesaistīts papildu kuģis
9Kuģošanas ceļu dziļuma uzturēšana ir viena no Ventspils brīvostas pārvaldes funkcijām, par ko tiek gādāts visa gada garumā, bet tipiski vairāk darba rodas pēc rudens un ziemas vējiem. Turklāt šie ir darbi, kurus nevar atlikt, jo no kuģošanas ceļu dziļuma ir atkarīga kuģošanas drošība.
Kopš 2020. gada, kad savu darbu vairs lielā nolietojuma dēļ nevarēja pildīt Ventspils brīvostas flotes gruntssūcējs ''Dzelme'', par ikdienas padziļināšanas darbu veikšanu noslēgts līgums ar ''Nord Company Oȕ'', kas uz Ventspils ostu atsūtījusi gruntssūcēju ''Vlieree''.
Savukārt konkursā par kuģu ceļa ārkārtas padziļināšanas darbu veikšanu uzvarējusi ''Aquatex'' ar gruntssūcēju ''Hegemann I''. Tas nozīmē, ka ''Hegemann I'' Ventspilī ierodas tad, kad ar ''Vlieree'' jaudām ir par maz. Šobrīd ''Hegemann I'' padziļina kuģu ceļu ārpus ostas vārtiem, bet ''Vlieree'' strādā priekšostā.
Gruntssūcējs ''Hegemann I'' būvēts 1994. gadā un kuģo zem Vācijas karoga. Tas ir 79 metrus garš, 14 metrus plats, un ar 2500 kubikmetru lielu grunts tilpni.
Ventspils osta ir dziļākā osta Baltijas jūras austrumkrastā, kas ir viena no ostas konkurētspējas priekšrocībām, ko Ventspils brīvostas pārvalde var piedāvāt tajā strādājošajiem uzņēmumiem. Ventspils ostas dziļuma uzturēšanas darbiem no Ventspils brīvostas pārvaldes budžeta pagājušajā gadā izlietoti 1,5 miljoni eiro, bet šogad šie izdevumi varētu pārsniegt 2 miljonus eiro.
Komentāri (9)
Priekš kam? Naftas tankeri vairs nenāk, Kāds dziļums prāmjiem vajadzīgs? Un tas viss tikai prāmja dēļ?
Prāmjiem ir salīdzinoši maza iegrime (5,8 - 6,8 m), bet prāmji, protams, nav vienīgie kuģi, kas ienāk ostā. Piemēram, pagājušajā nedēļā ostā apkalpoti 10 tankkuģi un 18 sauskravas kuģi, no kuriem 10 bija prāmji. Šobrīd ostā nav neviena prāmja, bet ir trīs tankkuģi un divi sauskravas kuģi.
Jā, sankciju dēļ tankkuģu skaits varētu mazināties, bet tas nenozīmē, ka to nebūs nemaz. Turklāt lielas iegrimes (līdz pat 15 metriem) ir arī lielajiem sauskravu kuģiem.
Ja ostā ir noteikts konkrēts dziļums tad tad arī ir jāuztur.
Kevreļa kungs, bet no kādas naudas? Ja nav kuģu- nav ienākumu. Pēdējais piliens- Kijevas samitā lemts- kopš šodien Krievijas nafta uz Eiropu nenāks.
Un svešinieki- grunts sūcēji pie mums pelnīsies , bet ne mūsējie. Labāk par to naudu nopirktu citu Dzelmi
Kriska: nav pamats Jūsu pesimismam kuģi ir un būs un būs arī ienākumi un ja vajadzēs tad Brīvosta piesaistīs jaudīgu grunts sūcēju kā tas ir bijis pie iepriekšējās Brīvostas vadības.Ar cieņu.
Aber aiz kō tō zem-sūcej "Dzelm" bij novest tiktāl,ka palik ar liel nolietojum?
Vai nebij vaidziks ātrak dōmat?Tad pe tō Sil bij tō Puz Pundur ar sav brandž.la zinat.
Atļaušos piebilst, ka tur bija vesels bars ar partijlocekļiem, kas ne par ko naudu saņēma, limuzīnus pirka utt. Vienlaicīgi izplatot melus, ka Ventspilī ir gandrīz vai labākā infrastruktūra pasaulē.
Jā, tagad jau gan tur cilvēki bez piederības kādai partijai... Bet nu vis neloģiskākais manā skatā ir tas, ka it kā izslēdza pašvaldības dalību valdē, bet ar vienu izņēmumu - domes deputātu Ģirtu Kristovski. Ar ko viņš ir īpašs? Ja reiz nevar būt pašvaldības pārstāvji, tad nevar. Lai Kristovskis beidz mētāt kažoku uz visām pusēm un izvēlas kur būt - pašvaldībā vai ostā.
Es nebūtu pret to ka visi Ventspils deklarētie iedzīvotāji, tā teikt bezpartejiskie katrs vienu mēnesi vai pat divus Ventspils Brīvostā pārstāvētu arī iedzīvotāju intereses.