Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par retāku automašīnu tehniskā stāvokļa kontroli, to veicot reizi divos gados. Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Andris Vītols.
Vāc parakstus par automašīnu tehniskā stāvokļa kontroli reizi divos gados
6Viņš uzsver, ka Latvijas sabiedrība jau vairākkārt ir paudusi vēlmi samazināt administratīvo slogu vieglo automašīnu īpašniekiem un pēdējo reizi jautājums skatīts 2016.gadā Saeimā pēc Latvijas pilsoņu attiecīgas iniciatīvas iesniegšanas likumdevējam.
Toreiz kā būtiskākie argumenti nepilnīgai iniciatīvas īstenošanai tika minēti neapmierinošais ceļu stāvoklis un labi funkcionējošais mehānisms, kā no personām iekasējams transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis un administratīvo pārkāpumu naudas sodi, norāda Vītols. Viņaprāt, abas minētās problēmas astoņus gadus vēlāk lielā mērā ir zaudējušas savu aktualitāti. Proti, autoceļu tehniskais stāvoklis ir uzlabojies, un kopumā tas daudz neatpaliek no Lietuvas, kur tehniskās apskates termiņš ir divi gadi. Savukārt administratīvo pārkāpumu naudas sodu iekasēšanai ir izveidots mehānisms, kurā panākta efektīva tiesu izpildītāju iesaiste. Ņemot vērā iepriekš minēto, likumdevējam jautājums par transportlīdzekļu tehniskās kontroles termiņa pagarinājumu būtu izskatāms atkārtoti, pārliecināts Vītols.
Tāpēc viņš aicina Saeimu grozīt tiesību aktus un tehniskās apskates veikšanu noteikt retāku.
Idejas autors uzskata, ka līdz ar šādām pārmaiņām samazināsies administratīvais slogs gan iedzīvotājiem, gan valsts pārvaldes institūcijām, kam būtu jāiegulda mazāk resursu tehniskās pārbaudes administrēšanā, kā rezultātā ietaupītos budžeta līdzekļi, ko iespējams novirzīt citām vajadzībām. Lai gan tehniskā stāvokļa kontroles funkcija ir nodota privāto tiesību juridiskajām personām, valsts pārvaldes iestādēm joprojām saglabājas pienākums uzraudzīt un pārbaudīt deleģēto funkciju izpildi. Samazinoties veikto pārbaužu apjomam, samazināsies arī valsts pārvaldes ieguldāmo resursu apjomi.
Komentāri (6)
Absolūti neatbalstu. Ar Latvijas vidējā auto vecumu iebrauksim riktīgā grāvī. Drošība kļūs sliktāka. Braukās visādi konstruktori.
Kam var ienākt prātā kautko tādu ierosināt? …
JĀ! Autiņam IR jābūt techniskā kārtībā. BET!!! Tas atkarīgs no paša saimnieka. Var būt 2-3 gadus vecs braucamais tāds, ka neturas kopā, bet tanī pat laikā 10-13 gadīgs, ideālā stāvoklī.
Nu varētu jau to apskati taisīt reizi 2os gados, taču ar vienu nosacījumu... .
Tad vajadzīga auto techniskā kontrole uz ceļa, pilsētā, ārpus tās, jebkuŗā vietā, jebkuŗā laikā. Ja ir būtiski bojājumi, apskati anulē. Viss.
Paskatieties, kas notiek mūsu ielās, ar kādiem rūcošiem, kūpošiem, grabošiem, sarūsējušiem šrotmēsliem visādi puņķāži ālējas... sevišķi pa vakariem...!!!
... bet menti izliekas to neredzam( cik nu vispār viņi ir vēl palikuši.)
... un tādas miskastes ies apskati reizi 2vos gados...???!!!
JĀ! Tikai ar vienu ( neizpildāmu ) nosacījumu. Kā jau rakstīju, tas ir techniskā kontrole uz ceļa, ar speciālu aparatūru, apmācītiem cilvēkiem, kā fričos ( ASFINAG) , tas vairāk paredzēts smagajiem.
Turpinājums sekos:
...
turpinājums.
Tāda pārvietojamā iekārta, būtībā mobilā techniskās apskates stacija,maxā miljonus! Mūsu izzagtajā nabagvalstī tas ir PILNĪGI neiespējami. Nav un nebūs nedz šādas iekārtas, nedz cilvēku...!!!
Tāpēc arī jādzīvo un jāpaliek kā ir līdz šim... ar cerību ka KĀDREIZ ( nu jau 33 gadus) kautkas mainīsies ( cerība, muļķu mierinājums...)
JĀ! Kas paspējis izlasīt, ka tas laupītājkantoris CSDD, palielina DAUDZKĀRT savu pakalpojumu cenas... ( uz kāda pamata)???
LŪK!!! Pamācieties no Vāciešiem, mazāk zodziet, un būs naudiņa, lai ko tādu izveidotu arī šeitan!!!
Ja CSDD vairs nekas neatleks, tad tā varētu būt. Drošība nevienu nekad nav interesējusi, tik nauda.
Osama koments:
"Paskatieties, kas notiek mūsu ielās, ar kādiem rūcošiem, kūpošiem, grabošiem, sarūsējušiem šrotmēsliem visādi puņķāži ālējas... sevišķi pa vakariem...!!!"
Pats sev atbildēji, ka pilnīgi vienalga cik X gadā TA, tāpat būs pilnas ielas ar kūpošiem, grabošiem klamiem :D
Nez, nu no tehniska viedokļa jaunākām tā var, notriektākām jāskatās biežāk. Problēmas jau ir ar to, cik kurš var visu apmaksāt. Kapitālisms zeļ, sociālistiskās vērtības nodzītas pagrīdē.
vecās mašīnas var skatīt biežāk , jaunās mazāk - arī tāds ir variants