Nesen, norēķinoties par preci internetveikalā, piedzīvoju mulsuma brīdi, un, atzīmējot Vispasaules drošāka interneta dienu, padalīšos pieredzē. Mazums, varbūt kādam tas ļaus līdzīgā situācijā neapjukt un saglabāt kādu no vērtīgajām nervu šūnām.

Drošs paliek drošs 0
14. februāris, 09:34 | Dagnija DrungilaMiega kvalitātes uzlabošanai ģimenē izlēmām mēģināt atgriezties pie vecā labā modinātājpulksteņa, mobilos telefonus pa nakti atstājot lādēties dzīvojamajā istabā. Neviena šāda arhaiska iekārta mājās aizķērusies nebija, tādēļ sapratām, ka nāksies vien doties trīs modinātājpulksteņu meklējumos. Vecākiem jārāda priekšzīme – cenšos šo principu ievērot, bet šoreiz ātrāk pie laba miedziņa bez četriem modinātāja zvaniem un nezin cik snaudas režīmiem svarīgāk bija tikt jaunākajai atvasei. Agrīns pusaudžu vecums, meitas klase skolā esot no rītiem izteikti miegaina – spēcīgi argumenti. Nodefinējušas savas vēlmes, atradām vienā no lielajiem sadzīves un elektropreču interneta veikaliem modinātāju ar iebūvētu naktslampiņu. Ejot gulēt, pusstundas laikā tā lēnām izdziest, ļaujot tumsai un miegam ienākt telpā pamazām. Ievadīju modeļa nosaukumu un numuru meklētājā, palasīju atsauksmes un nejauši kādā diezgan plaši izreklamētā lampu veikalā atradu lētāku variantu. Atzīšos, man ne pārāk patīk Latvijas internetveikali. Tie bieži vien neatbilst labiem drošības standartiem – ar mašīntulkotāju tulkoti teksti, pilni kļūdu, ar skopām atsauksmēm un nav intuitīvi lietojami. Tirgus ir neliels, un par kvalitāti jāmaksā. Šoreiz pievēru uz šo acis, jo ziemas pelēkais sagurums paģēr ātrāk ieviest labu miega režīmu. Te uzreiz jāpiebilst, ka meklējumi noritēja paralēli citiem darāmajiem darbiem, vairāku dienu garumā, burtiski uz vienas kājas stāvot un ar pirkstu bakstot telefonā, turklāt ar sajūtu, ka vajadzēja jau sen. Slikta kombinācija. Trešās dienas vakarā atcerējos, ka pirkumu tā arī vēl neesmu veikusi. Ķēros klāt.
Vārds, uzvārds, piegādes adrese, bankas kartei piesaistītā adrese. Te veikals paziņo, ka izmantos maksājumu sistēmu, par kuru esmu dzirdējusi, bet nekad neesmu iepriekš izmantojusi. Jāievada personas kods – un man sāk šis nepatikt, jo neredzu pamatojumu, kāpēc tas jādara. Tieku aizvesta uz savas bankas lapu, kur jāievada klienta numurs. Tālāk uz Smart ID ar kodu, bet kods neatnāk. Smart ID aplikācijā arī klusums. Tikmēr interneta veikalā ik pēc pāris sekundēm uznirst logs ar paziņojumu: tādā un tādā pilsētā kāds ir iegādājies tādu un tādu preci. Nervoza uzstājība. Manā bankas kontā cipari paliek nemainīgi. Paklausu drauga ieteikumam pārslēgties uz datoru un pārbaudīt, vai mājaslapai ir digitālais SSL sertifikāts un mājaslapas lodziņā uzrādās drošais https, nevis tikai http. Ir! Veikalam ir arī fiziska adrese, telefona numurs un e-pasta adrese saziņai ar klientiem. Ieguglēju arī piedāvāto maksājumu sistēmu – esot viena no drošākajām, kāda šajā valstī ir, izstrādātājs – viena no lielajām Latvijas bankām. Atkārtots maksājuma mēģinājums ir veiksmīgs, un e-pasta kastītē iekrīt ziņa, ka pasūtījums tiek apstrādāts. Pēc dažām dienām pulksteni saņemot, sev atgādinu interneta pirkumus veikt pie datora, mieriņā.
Komentāri (0)