Ventspils valstspilsētas pašvaldība ir iepazinusies ar SIA “Norma-A” (turpmāk – ECOLINES) pausto viedokli par pieturas “Prāmju termināls” iekļaušanu reģionālās nozīmes maršruta Nr. K7955 “Rīga–Ventspils” komercreisos un sniedz šādu skaidrojumu.

Ventspils valstspilsētas pašvaldība ir iepazinusies ar SIA “Norma-A” (turpmāk – ECOLINES) pausto viedokli par pieturas “Prāmju termināls” iekļaušanu reģionālās nozīmes maršruta Nr. K7955 “Rīga–Ventspils” komercreisos un sniedz šādu skaidrojumu.
Pašvaldības iepriekšējais lēmums par nesaskaņošanu nav balstīts uz vēlmi ierobežot uzņēmējdarbību vai kavēt mobilitātes attīstību, bet gan uz objektīviem infrastruktūras un satiksmes organizācijas apsvērumiem, kas būtiski ietekmē gan satiksmes drošību, gan pilsētvides funkcionalitāti.
Pirmkārt, prāmju termināla apkārtnes ceļu infrastruktūra nav piemērota lielgabarīta transportlīdzekļu, tostarp divstāvu autobusu, kustībai un apgriešanās manevru veikšanai. Promenādes posms pie termināla ir intensīvi izmantots gājēju un velobraucēju kustībai, un tajā nav izveidota piemērota platforma apgriešanās manevriem, kas atbilstu reģionālā maršruta autobusu tehniskajām prasībām. Šādu pieturvietu izveide vai infrastruktūras pārveide prasītu būtiskas pilsētvides izmaiņas un ieguldījumus, par kuru nepieciešamību pašvaldība šobrīd neredz pietiekamu pamatojumu.
Otrkārt, jānorāda, ka Prāmju termināla piegulošā teritorija – Ventas promenāde – ir bieži izmantota publisku pasākumu norises vieta, kuru noteiktos laikos nākas pilnībā vai daļēji slēgt transportlīdzekļu kustībai. Tas attiecas, piemēram, uz pilsētas svētkiem, koncertiem, sporta aktivitātēm un citiem pasākumiem. Šādos gadījumos netiek nodrošināta piekļuve ar autobusu, kas var radīt saziņas grūtības ar pasažieriem, neskaidrības par pieturas pieejamību un ietekmēt maršruta regularitāti. Tādēļ pieturas izveide vietā, kur nav iespējams garantēt stabilu piekļuvi visa gada garumā, nav uzskatāma par ilgtspējīgu risinājumu.
Treškārt, attālums no Ventspils autoostas līdz prāmju terminālim ir neliels – aptuveni 450 metri, ko pasažieri var ērti veikt kājām pa drošu un pieejamu gājēju infrastruktūru, tai skaitā Ventas promenādi.
Pašvaldība augsti novērtē ECOLINES iniciatīvu un pasažieru apkalpošanas kvalitāti, taču uzsver, ka sabiedriskā transporta pieturvietu saskaņošana balstās uz rūpīgu transporta plūsmas, drošības un infrastruktūras iespēju izvērtējumu. Esošajā situācijā minētās pieturas iekļaušana maršrutā būtu tehniski un satiksmes drošības ziņā nepiemērota.
Vienlaikus pašvaldība ir gatava dialogam un sadarbībai, lai nākotnē meklētu alternatīvus risinājumus, kas sekmētu gan pasažieru ērtības, gan saskaņotu ar pilsētas infrastruktūras iespējām.
Komentāri (11)
Kamēr vēl varturi būs lembergisti,nekas nemainīsies.
Arājs - viens no holokausta īstenotājiem vācu okupācijas laikā. Vadījis tā dēvēto „Arāja komandu” — SD pakļautu latviešu palīgpolicijas vienību, kas veica represijas pret Latvijas ebrejiem !
14/88 (arī 1488 vai 14 88) ir kodēts sveiciens, lozungs, ko lielākoties izmanto neonacisti,
Skaitlis 88 ir kodēts sveiciens Heil Hitler!! Abi cipari tiek kodēti pēc latīņu alfabēta, kur burts H ir astotais pēc kārtas.
Arājs!. Tu slavē Hitleru ?? Vai tu esi pederasts ??
Un VB cenzoriem vienalga kā VB portālā viens idiots slavē Hitleru ??
Vajag pazvanit uz DP un paprasīt viņiem kāpēc šeit vietējā portālā viens slavē Hitleru un fašismu !
Varbūt uzliks kādu sodu, varbūt viņu vajag ieliekt cietumā ?!
Vai VB redaktoriem vienalgi ???
Aber tō "joker" varet būt Moskovijs slavinatajs,le zinat.
Kad kādam pie tirgus vajag ietvi, skrien un taisa.
Kad kādai mammītei nav kur auto nolikt pie bērnu dārza, tā uzrei, skrien likt zīmes.
Kad Šteherkofam traucē Pils ielā mašīnas, pašvaldība sazīmē dzeltenās līnijas...
Kad privāta firma vēlas iesaistīties un attīstīt piedāvājumu, nogādāt pie termināļa, tā 101 arguments, kāpēc to nevar izdarīt.
Izdarīt var visu.
Ja to gribētu darīt VR, tad uzreiz būtu risinājums.
Kas maksās par pārbūvi? Ja privātais arī uzņemas apmaksāt pārbūvi un uzturēšanu, kā arī nokomunicēšanu, kad un kāpēc satiksme tur slēgta - lūdzu!
Jo zini, man tiešām liekas, ka saprātīgāk manu nodokļos samaksāto naudu ir izmantot, lai man pie tirgus būtu ietve vai arī mašīnu kur pie dārziņa nolikt, jo ar 3gadnieku pirms darba braukāt un meklēt kur auto novietot, ziemā mašīnā noģērbt, lai nesasilst, tad atkal saģērbt un skriet uz dārziņu un atpakaļ uz mašīnu. Un tad, ja man pretī noliek, ka tie daži cilvēki, kas uz prāmi brauc ar autobusu, ne auto nevar noiet tajā retajā reizē nepilnus 500m? Bet man tas būtu jādara katru darba dienas rītu ar bērnu? Es patiesi uzskatu, ka iedzīvotāju vajadzības ir svarīgākas nekā kāda privāta uzņēmēja un atsevišķu tūristu.
Turpat blakus milzīgs stāvlaukums, kas pārsvarā stāv pustukšs un ko var viegli pielāgot, bet nav vietas? Jūs ko, 1. aprīļa joks vai kā? :D
Cik lāb mums cenzūr strāda,apsveikum cilvēkam izdzēš,bet kad cit pa pederast nosauc(viņš pat nezin kas tas par cilvēk,es pa joker kurš Arāj pa tād nosauc) to komentār āra nedzēš,brīnišķig.Jums kaut kad nesaprotam cenzūr:))Viss ta ka grāmata Komiteja 300, viss tagad otrād,melns i balts,mel i taisnib,pa pirmo zort!
Kā jau minēju, tā ir nevēlēšanās risināt šo problēmu.
Kā jau vairākas reizes tika arī jautāts par ietves izveidošanu Stena Line darbiniekiem, lai rudenī/ ziemā/ pavasarī nav jāiet pāri dubļainai pļavai, kiri atbrauc uz darbu ar autobusu, tad pašvaldība atrakstījās, ka tas esot brīvostas pārvaldes pārziņā, tad jautājot viņiem, tad metamos kauliņus pārmeta Stenai Line pusē.
Bet Stena Line jau tikai 2024. gadā noslēdza uz 50 gadiem līgumu ar ostu, pirms tam, kurš bija atbildīgs?
Netiek jau prasīti miljoni.
Tā pat arī par tagadējo situāciju.
Es pat sasmējos, ka rakstā rakstīts, ka dēļ svētkiem tiek slēgta Ostas ielas promenāde. Es atvainojos, prāmju terminālis atrodas Dārza ielā.
Tā bija tīrākā atrakstīšanās un tas arī viss. Nevis sēsties pie galda un risināt. Kāpēc iedzīvotāji uzreiz saredz iespēju izveidzot pieturu autobusiem, bet ne pašvaldībai?