Sarkanmuižas dambja un Brīvības ielas krustojumā piedzīvotas vairākas nepatīkamas avārijas. Krustojums ir pietiekami sarežģīts, un jo īpaši sarežģīts tas kļūst vasarā, kad pilsētas ielas papildina tūristi, kuri pēkšņi apjūk un nesaprot, kā pareizi šāds krustojums izbraucams. Ventas Balss lūdza autoskolas Mācies braukt instruktori Lauru Bukovsku komentēt šo situāciju.
Krustojums liek domāt un būt uzmanīgiem
18«Kad pilsētā pieaug tūristu skaits, kas ne tikai pārvietojas kājām, bet arī brauc ar saviem transportlīdzekļiem, Sarkanmuižas dambja un Brīvības ielas krustojums tik tiešām kļūst par sava veida melno punktu Ventspilī, jo, nonākot šajā krustojumā pirmo reizi, var rasties pamatota neizpratne par to, kā pareizi to izbraukt,» saka braukšanas instruktore Laura Bukovska. Ikdienā, apmācot jaunos braucējus, šī krustojuma darbība neraisa instruktorei nekādus jautājumus, tomēr ik pa laikam viņai nākas novērot bīstamas situācijas šajā vietā. Kā norāde instruktore, šī vieta ir ļoti īpaša, jo turpat līdzās atrodas vairākas pirmsskolas izglītības iestādes, vidusskola, kas nozīmē intensīvu bērnu un skolēnu plūsmu rudens un ziemas sezonā. «Nodarbībās stāstot par šo krustojumu, tas paņem diezgan daudz laika, jo ir ne tikai jāzina, kā to izbraukt, bet arī jāprot to izdarīt. Bieži vien problēmas rodas tieši tad, kad autobraucējs ir apstājies krustojuma kreisajā joslā un nolemj braukt taisni,» norāda instruktore. Šobrīd šajā krustojumā uz braucamās daļas ir savilktas līnijas, darbojas luksofori, kas noteikti atvieglo krustojuma izbraukšana, bet tik un tā braucēji pamanās būt neuzmanīgi.
Braukšanas instruktore Laura Bukovska aicina braucējus būt uzmanīgus ne tikai šajā krustojumā, bet arī kopumā pilsētas ielās. Ir iesācies jaunais mācību gads, pilsētas ielās atgriezušies bērni no vasaras brīvlaika. «Ventspils ir īpaša ar to, ka mūsu pilsētā ir ļoti daudz gājēju pāreju, bet ļoti maz ir regulējamu, kad gājējs pats kļūst par satiksmes regulētāju, jo var nospiest pogu pie pārejas. Tas nozīmē, ka bērnam nav iespējas piespiest pogu un sagaidīt zaļo gaismu, līdz ar to mazākiem skolēniem ir jāmāca un jāstāsta, kā uzvesties uz šādām gājēju pārējām, kā sazināties ar autotransporta šoferiem,» uzsver instruktore. Mazāko klašu audzēkņiem mācību gads sākumā ļoti daudz balstās uz emocijām, līdz ar to viņu darbības, kustības ielās var būt neprognozējamas. Ieraugot ielas otrā pusē mammu vai tēti, bērns var mesties pāri ielai, nepadomājot par to, ka tuvojas transportlīdzeklis. «Šie faktori autovadītājiem noteikti ir jāņem vērā,» iesaka Laura, aicinot vecākus kopā ar bērniem iziet drošāko, nevis īsāko ceļu uz mājām. «Lai ceļā pavadītais laiks ir par piecām minūtēm ilgāks, bet drošībai jābūt pirmajā vietā,» uzskata instruktore. Viņa arī aicina braucējus neignorēt un ievērot ātruma ierobežojuma ceļa zīmes pie skolām un bērnudārziem. «Rudens nāk ar lietu un tumšu laiku, līdz ar to bērniem ir jābūt arī labi redzamiem – par atstarotājiem ir jādomā savlaicīgi,» piebilst instruktore.
Komentāri (18)
Dabīg ka padomāt kopumā ir labi, bet vai nevajadzētu šo krustu jau sen pārtaisīt. Tur pavisam vienkārši un loģiski ir ieliekams aplis un kāpēc to nedara? Jāpadomā, kur likt gājēju pārejas kas arī nav neatrisināms jautājums. un viss!
Vai klasiskais Ventspils aplis ar ziediem un karogiem iekšpusē tur derēs? Kā šo posmu izbrauks no ostas izbraukušais negabarīts?
qwerty- vai un kad šo krustojumu izmanto transports no termināliem?Atskaitot vieglos un busus?
Pilsētas svētkos pēc tam, kad visi jau devās mājup, šajā krustojumā neviens neapstājās pie regulējamās gājēju pārējas, jo satiksme ļoti lēni virzījās uz priekšu.
Šis krustojums ir jāpārbūvē!!
Atkal šis nelaimīgais krustojums un atkal "Mācies braukt" spīd ar savām pamācībām! I pusgads nepagāja!
Šis krustojums nav pārdomāts, bet tas jau sen, kad būvēts. Skolas, bērnudārzi + prāmis. Piemēram pirmdienās pirms 8, visi brauc kā nu var, sarkano nesanāk ievērot. Trakākais krustojums Ventspilī
Vajag mainīt norādījuma zīmi 513. kura sākotnēji maldina iebraucējus, ka divas joslas ved taisni (no prāmja) un tad pēkšņi kreisā joslā vairs nevar taisni, tikai pa kreisi. Tas jebkuram svešiniekam liek apmulst un veikt nepareizus manevrus. Horizontālais apzīmējums ir apsveicams, tomēr tas šeit ir nepietiekams. Pilsētsaimniekiem vajag iemācīties skatīties uz satiksmes jomu ar iebraucēja acīm, jo mums aborigēniem viss ir skaidrs.
Vajag taisīt to krustojumu ciet.Bija tak laiks,kad Raiņa iela ar Rudzutaka ielu nekrustojās tiešā veidā.
Piekrītu, ka aplis ar vairākām gājēju pārejām un guļošajiem policistiem šeit būtu perfekts risinājums. Arī gājējiem būtu viegli iet pa aleju visā tās garumā. Ja nepieciešams lielajām kravām dažreiz, tad ar risinājjmu kā iebraucot pilsētā pa a10 uz Kurzemes ielas. Labi uzlabotu pilsētvidi gājējiem un velobraucējiem
Nu nav jau gluži mums Ņujorkas noslodze ikdienā!
Un, ja paskatās uz argumentiem, šķiet - vai tik paši ar savu attieksmi neradām haosu:
"...sarkano nesanāk ievērot."
"...šajā krustojumā neviens neapstājās pie regulējamās gājēju pārējas..."
Varbūt tieši tāpēc krustojumos veidojas riski un "Indijas modelis"!
Un, ja mēs nekādus noteikumus neievērojam, tad "guļošie policisti" arī neko neatrisinās - "staigājošie" ar kvītīm gan!!
Jā, kāpēc Rīgā neviens neliek rakstus par rotācijas apļiem, kuriem jābrauc cauri kā rallijā? Te, redzot kā mauc cauri tukšam aplim pa ārējo joslu un nobloķē krustojumus, liekas ka nekad nav izbraukuši no Ventspils, tad jau visās pilsētās arī jāaizvāc tramvajus, jo “daudzi apjūk”
Vienkāršākais variants šeit būtu aizliegt kreiso pagriezienu no Raiņa un Sarkanmuižas dambja un noņemt balto stop zīmi krustojuma vidū
Stop līnijas tad nebūs un luksofori izravēti. No Saulītes puses braucošajiem, lai nebūtu 2 joslu pagarināt aleju. No ģimnāzijas puses var ielikt saliņu, lai būtu muļķu drošs.
Nav būtiski vai mums noslodze kā Ņujorkā ,vai kā Puzē! Būtiski ir tas ,ka šo krustojumu ,,nenolasa,, katrs otrais iebraucējs no prāmja vai tūrists. Kāpēc katrs otrais (šī rīta novērojums) no iepriekš ieņemtās kreisās joslas krustojumā pēkšņi rauj uz labo joslu? Atbildīgie, pavērojiet šo vietu rīta stundā, kad prāmis pienācis!
Krustojums kā krustojums. Varbūt problēma ir tajā, ka nav labas braukšanas prasmes?
Prasmes dod autoskolā, praksi pieslīpē ikdienā. Mēs katrs esam savādāks, ja visi braucēji būtu ,,Copy-paste'', tad iespējams būtu vispārēja harmonija vai vispārējs bardaks. Kā jau minu, ceļa infrastruktūrai, zīmēm,u.c. jābūt viegli nolasāmiem un nepārprotamiem.
Jautājums Kom.Pārvaldei : Kā Jums tā izdevās izbūvēt tik savādu krustojumu? Braucot virzienā uz prāmi pa Brīvības ielu ir divas pilnvērtīgas joslas līdz Smd, kur no pirmās joslas tikai pa labi drīkst, bet otrā taisni, un tikai pašā krustojumā jau jāpamanās ielekt vajadzīgā virzienā, taisni vai pa kreisi. No prāmja puses braucot ir tikai viena josla, kurai pirms paša krustojuma ar Smd parādās apšaubāma izpildījuma papildjosla , no tās drīkst braukt taisni un pa labi, bet no otrās, kur iepriekš bij norāde, ka tā ies taisni, pēkšņi krustojumā jābrauc tikai pa kreisi. Kā jau te minēju, mums vietējiem, viss ir skaidrs...
Informējam, ka 2025.gadā tiks veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas, lai uzlabotu šī krustojuma izbraukšanu.