Andrejnama piektajā stāvā top koprades telpa. Ieceri īsteno jaunuzņēmums THEO Growth, kas izsolē ieguvis ilgstoši neizmantoto telpu nomas tiesības, lai izveidotu atvērta tipa biroju ar darba vietām dažādās nozarēs strādājošiem profesionāļiem, vienlaikus radot jaunu kopienas pulcēšanās un pasākumu rīkošanas vietu.

Uzņēmējs Guntis Čoders un Ventspils nekustamo īpašumu valdes priekšsēdētājs Armīns Kleinbergs ir gandarīti par veiksmīgo sadarbību ieceres realizācijā.

Vieta darbam, kontaktiem un pasākumiem

THEO Growth ir jaunuzņēmums, ko izveidojuši uzņēmīgi ventspilnieki Guntis un Laura Čoderi un Mārtiņš Ermanis. «Mēs esam jaunuzņēmums IT nozarē, kurš palīdz citiem uzņēmumiem atrast savu ideālo klientu ar mākslīgā intelekta palīdzību, lai izvairītos no subjektīviem faktoriem, bet gan palīdzētu klientiem pieņemtu datos balstītus lēmumus,» jaunuzņēmuma darbības virzienu īsumā ieskicēja Guntis Čoders. Ciešā sadarbībā ar Andrejnama ēkas Andreja ielā 7/9 telpu apsaimniekotāju – pašvaldības SIA Ventspils nekustamie īpašumi (VNĪ) – jaunuzņēmums īsteno ieceri par koprades telpu – vietu, kurā dažādu nozaru jaunuzņēmumi un attālināti strādājošie darbinieki strādās atvērta tipa birojā. «Stāsts aizsākās ar to, ka mēs vēlējāmies sev biroju. Es pats visu kovida laiku nostrādāju mājās, tikai atsevišķas reizes biju birojā. Kad sākām savu jaunuzņēmumu, radās vēlme iziet ārpus mājas. Tā vietā, lai izveidotu sev mazu biroju, nolēmām – taisīsim lielāku un vairāk cilvēkiem paredzētu vietu, kuru var gan individuāli, gan komandā koplietot un kur katram ir sava darba vieta, bet kur ir arī kopīga virtuve, konferenču telpa, atpūtas telpa,» stāsta Čoders.

Koprades telpā būs pieejamas 22 pastāvīgas darba vietas, kur «katram ir savs galds, uz kura var likt savu ģimenes bildi». Vēl vairākas darba vietas būs atvēlētas tiem, kas koprades telpu izmantos periodiski, pēc nepieciešamības. Būs arī trīs nodalītas darba vietas, lai nepieciešamības gadījumā būtu iespēja pastrādāt klusumā, nošķirti no apkārtējās vides trokšņiem. Tāpat tiks aprīkotas konferenču un atpūtas telpas un virtuve, kur «varēs ne tikai sev ikdienā uztaisīt ēst, bet varbūt arī kādu pasākumu sarīkot saistībā ar kulināriju», atklāj uzņēmējs.

Koprades telpas koncepts paredz, ka strādājošie nāks katrs ar savu datoru, viņiem būs nodrošināti ergonomiski galdi un krēsli, interneta pieslēgums, kā arī projektors un televizors. «Koprades telpā notiks arī pasākumi, mēs gribētu to komūnas daļu iedzīvināt un kopīgi plānot aktivitātes,» nākotnes ieceres izklāsta Čoders.

Koprades telpa tajā strādājošajiem būs pieejama 24 stundas diennaktī, septiņas dienas nedēļā. «Īpaši jau jaunuzņēmumu kontekstā tas ir must have jeb tas, kam ir noteikti jābūt. Ierobežots darba laiks bija tas, kas man traucēja, kad pats gāju uz citu koprades telpu un man sešos bija jāiet projām, bet bieži vien tad tikai tā īsti biju ieskrējies darbam. Ja nu es strādāju ar Ameriku, un tad man vispār ir cits darba laiks, vai ne?» teic uzņēmējs. Katram koprades telpas lietotājam būs piešķirtas pieejas, lai varētu nākt uz darbu un doties prom jebkurā laikā.

Šobrīd vēl tiek veiktas galīgās aplēses par koprades telpas izmantošanas maksu – jebkurā gadījumā tā būšot ļoti konkurētspējīga un piemērota cena, salīdzinot, piemēram, ar Rīgu vai Liepāju. Būs noteikta gan mēneša maksa koprades telpas pastāvīgajiem lietotājiem, gan atsevišķs cenrādis retākiem apmeklējumiem.

Koprades telpu pārsvarā varētu izmantot jaunuzņēmumi, IT, tehnoloģiju un dizaina nozares pārstāvji – ne tikai uzņēmumu īpašnieki, bet arī algoti darbinieki, kuri strādā attālināti kādā no Latvijas vai ārvalstu uzņēmumiem. Jau šobrīd ir pieteikušies aptuveni desmit interesenti. Pieteikties iespējams, aizpildot anketu, kas atrodama saitē https://ej.uz/pieteikties-moomentum, vai rakstot uz e-pasta adresi [email protected]. Pieteikties aicināti arī uzņēmumi, kas vēlas sadarboties, lai rīkotu pasākumus, tikšanās un dažādas citas aktivitātes.

Jauna elpa Andrejnamam

Līdz ar koprades telpas atklāšanu, kas varētu notikt jau šīs vasaras vidū, VNĪ apsaimniekotais Andrejnams iegūs jaunu elpu, prognozē VNĪ valdes priekšsēdētājs Armīns Kleinbergs. Vienošanās ar nomnieku THEO Growth paredz, ka VNĪ iegulda līdzekļus aptuveni 350 m2 plašo piektā stāva telpu remontā un koprades telpas izveidē. «Ar nomas maksu mēs šīs investīcijas atgūsim septiņu gadu laikā, un tad atkal varēsim investēt tālāk šīs vai citas ēkas attīstībā,» skaidro Kleinbergs.

«Šis koncepts iedos jaunu elpu Andrejnamam. Šeit ir vēl citas telpas, ko varam piedāvāt un paplašināt. Plānojam nākotnē uzlabot Andrejnama vizuālo tēlu, stāvvietas, liftus. Nepieciešams daudz investīciju, bet svarīgi, lai būtu nomnieki, kam tas ir vajadzīgs. Tāpēc mums ir liels prieks, ka ir tādi uzņēmīgi ventspilnieki ar lieliskām idejām, kuras mēs cenšamies atbalstīt,» gandarījumu par sadarbību ar uzņēmēju pauž VNĪ vadītājs. To, ka šīm piektā stāva telpām atrasts pielietojams, var saukt par veiksmes stāstu, jo tās ilgstoši nav tikušas izmantotas – tieši to lielās platības dēļ. «Mazākām telpām – veikaliem, birojiem – mēs nomas tiesību izsoles rīkojam diezgan regulāri, un tajās ir nomnieku kustība, bet tieši par šādu – lielu – biroju telpu līdz šim nav bijusi interese, šis ir pirmais tāds gadījums,» atzīst Kleinbergs.

Pašlaik iznomātas ir aptuveni 70% Andrejnama – kādreizējās sadzīves pakalpojumu kombināta – telpu. «Šeit ir veikali, darbnīcas, grāmatvedības ārpakalpojumi, noliktavas, notiek sporta nodarbības, dejas. Ļoti daudz dažādu uzņēmumu šeit var atrast. Taču šis, piektais, stāvs lielā mērā ilgstoši ir bijis neapdzīvots, un šajā koprades telpas konceptā es saredzu vīziju, kā mēs varētu Andrejnama attīstību turpināt. Piektajā stāvā ir vēl telpas, kuras varētu birojiem līdzīgi piedāvāt. Es ceru, ka šī ideja aizies un būs vēl citi interesenti un turpinājums,» ar cerībām nākotnē raugās VNĪ vadītājs. Andrejnama konceptu paredzēts turpināt veidot pēc principa, ka ielas fasādes pusē izvietoti veikali, bet pagalma pusē – telpas dažādiem pakalpojumiem, birojiem, noliktavām u. c. biznesa vajadzībām.

Lasi vēl

Komentāri (9)

  • -2
    Piciš 23.04.2024, 14:24:38

    Drošāk būtu palicis mājās. Nevēlos novēlēt projektam neveiksmi, bet jūtu, ka šis bizness beigsies ar garu degunu. Kāpēc, lai tie, kuri varētu darboties no mājām, maksātu lieku naudu par īri, lai vien aizdotos uz "biroju"?

  • 0
    Guntis Čoders 24.04.2024, 11:06:00

    Tas nav bizness - tā ir bezpeļnas iniciatīva. Tā, lai ir pilnīga informācija.

  • -2
    sranskis 23.04.2024, 15:38:29

    Kāpēc mums stāsta par kaut kādām trim personām, ja gan valdes locekle, gan dalībniece, gan patiesā labuma guvēja ir tikai viena-Laura Č? Piekrītu Gārfildam.

  • 0
    Guntis Čoders 24.04.2024, 11:09:36

    Tāpēc, ka ir 3 cilvēki, kas ir šīs iniciatīvas virzītāji - tā nu sanācis, ka visi ir no THEO :)
    Un tas nav THEO bizness - šim mērķim tiks izveidota atsevišķa biedrība, kas pārvaldīs šo bezpeļņas iniciatīvu.

  • 0
    yolo 24.04.2024, 08:18:02

    Kapēc lai neizdotos? Ja jau tukšai telpai jau piesakās klienti. Papildus arī paši THEO Growth to lietos.

    sranska komentārs ļoti vērtīgs. Abonēji lursofu, detektīv?

  • -1
    sranskis 24.04.2024, 08:36:37

    Paldies par ironiju, bet es vienmēr vai gandrīz vienmēr operēju tikai ar korektu un pārbaudītu informāciju.

  • -1
    sranskis 24.04.2024, 08:42:25

    P.S. To visu var uzzināt ari bez abonēšanas. Tik traks vēl neesmu, lai maksātu par 3.šķiras informāciju.

  • 0
    yolo 24.04.2024, 08:55:48

    Nu un ko maina statūtos uzrādītās personas? Citi cilvēki nedrīkst darboties uzņēmumā? Tās nav valsts amatpersonas, kam par katru darbību vajag atskaitīties

  • -1
    sranskis 24.04.2024, 09:06:27

    Pa lielam nemaina gandrīz neko, bet žurnālistam informācija jāsniedz precīza. Ka nesanāk kā anekdotē par dūmiem un miglu!

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: