Valdība otrdien sēdes slēgtajā daļā pārrunāja iespējas Latvijas ostu darbības turpmākai pārorientēšanai no Krievijas un Baltkrievijas, pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.
Pārrunātas iespējas ostu darbības pārorientēšanai no Krievijas un Baltkrievijas
28Otrdien valdība pieņēma zināšanai SM informatīvo ziņojumu par kravu tranzītu un kravu pārvadājumiem, kas sagatavots pēc Ministru prezidentes Evikas Siliņas (JV) uzdevuma sadarbībā ar Finanšu ministriju, Ekonomikas ministriju (EM) un Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldi.
Ministrijā informē, ka ziņojumā analizēta informācija par tranzīta kravu apjomiem uz un no Krievijas un Baltkrievijas, kā arī kravu apjomiem, kas iet caur šīm valstīm tranzītā no vai uz Centrālāzijas reģionu.
Ziņojumā secināts, ka ģeopolitisko notikumu dēļ minēto kravu apjomi ir būtiski samazinājušies.
SM dati liecina, ka Latvijas ostās kravu apjoms 2023.gadā, salīdzinot ar kravu apjomu pirms desmit gadiem, ir samazinājies par 47,2%, tostarp naftas produkti par 82,1%, akmeņogļu apjoms par 82,8% un ķīmisko kravu apjomi par 79,5%. Arī šī gada sākumā kravu apjomi ostās turpina samazināties.
Ministrijā skaidro, ka Krievija ilgstoši centusies pārvirzīt savas stratēģiski svarīgās kravu plūsmas uz savām ostām, savukārt Eiropā mazinājies pieprasījums pēc fosiliem energoresursiem. Vienlaikus kopš Krimas aneksijas pret Krieviju ieviestas plašas sankcijas, kā arī vēlāk pret Baltkrieviju.
Tāpat kopš Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā sankciju apmērs ir ievērojami pieaudzis un attiecas uz plašu kravu sortimentu un personu loku.
Ministrijā norāda, ka sēdē izvērtēta situācija un pārrunātas iespējas, kā mazināt negatīvo ietekmi un kā turpmāk pārorientēt ostu darbību.
SM arī atzīmē, ka ostu pārvaldes un ostu uzņēmumi jau sen ir akcentējuši nepieciešamību mazināt riskus atkarībai no Krievijas un virzīt ostu attīstību industrializācijas virzienā.
Patlaban vismaz divas trešdaļas ostās nodarbināto strādā ražošanas uzņēmumos, kur darbavietu skaits, apgrozījums un nomaksātie nodokļi turpina palielināties, norāda SM.
Ministrijā uzsver, ka ostu uzņēmumi turpina kāpināt investīciju apjomus un pārstrukturēt darbību, tādējādi mazinot riskus, kas saistīti ar Krievijas vai Baltkrievijas kravu apkalpošanu.
Komentāri (28)
vai Siliņa teica uz kuru pusi orientēties? Lai runā gaišā valodā
Vai tas vēl viens valsts noslēpums?
Aun piers.Panem kart un apskatas caur kur puss to tranzit var palaist citadak.Mudak bars
Galig a to Ukrain smadzens atrofejusas.Pas grauzis ozol zils,kamer Zelensk Olesj,mierig pa 20miljon funt Anglija pil perk.Kartejo reiz to jums panorama nepadtastij.
To tu pats izdomāji vai skamejeva pastāstīja?
Apskatiet Lietuvas piemēru. Klaipēdas osta pateicoties mūsu shēmotājiem plaukst un zeļ, kamēr pie mums visa tranzīta nozare savā starpā nemācēja kopā strādāt.
Krievija jau 90tajos pateica, ka būvēs savas ostas un valsts kravas ies prom no Latvijas. Tad jau nevienam neko lemt par pārorientēšanu nevajadzēja, tikai zîst no trubas, kamēr vēl varēja
Pareizi.Tad pie trubas bija "Puzes punduris" &Co.Kamēr šos nepatrieca prom no tās siles.
Iemesli ir dažādi, pasaule mainās un ir jāprot mainīties tai līdzi. Ne velti pašvaldība gadus 20 atpakaļ sāka veidot un attīstīt ražošanas nozari, lai nebūtu tā teikt "visas olas vienā grozā". Un pateicoties šim lēmumam un darbībām, pilsēta šobrīd joprojām ir, tajā ir darba vietas un tā turpina attīstīties. Diemžēl, Ventspils brīvostas pārvaldība pēdējos gados sakaras ar ļoti neveiksmīgu pārvaldību, ko var labi redzēt datos. Kopš to pārvalda cilvēki, kas šeit nav uz vietas un īsti arī nav ieinteresēti ostas attīstībā - tie skaitļi ir dramatiski un neproporcionāli sliktāki nekā citās līdzvērtīgās ostās.
Atkal Tu aita ar savu stulbo skatu centies uzspiest, uzsveru aplamo redzējumu. Centies attaisnot domes darboņus. Pērt viņus vajag un tevi arī.
Lielākā vaina, kas ir skārusi ventspilniekus ir Ventspils nafta zaudēšana. Un tā ir ne tikai pilsētnieku darba vietas, bet lielākais sponsors -halles, sportisti....
Buchers un Malmars nevarēs piepildīt budžetu
Ej un izgulies
Kas Ventspilij no tiem laikiem ir? izsīkst osta, izsīkst pilsēta. Neviens tad uz priekšu nedomāja. 14. pilsēta pēc budžeta Latvijā. Mums priekšā ir Ogre, Jelgava, kas kādreiz bija tukšas miskastes. Mums bija labs starta atspēriens, bet tas viss aizgājis alkatīgiem tupeņiem kabatās
Yolo kung/kundz.
Tō zistēm saukt par lembergizm.Le zinat.No Komūnist funkcijonār ne ko lab nekad ne varet gaidit.Un Krievmīl ar.
Ventspilī ir attīstīta ražošana, pateicoties pašvaldības mērķtiecīgam darbam un pilsētas attīstības virziena maiņai. Vēsturiski Ventspils bija ostas pilsēta, tā nebija ražojoša pilsēta. Šobrīd mums ir daudzāki starptautiski atzīti, lieli ražošanas uzņēmumi, kas iekarojuši eksporta tirgus un daļēji nodrošina arī ostā kravu kustību. Ventspils agrāk bija ļoti neiecienīta pilsēta, kura sevi izveidoja pa jaunam un sevi attīstīja. Jā, tagad arī citi attīstās un uz to brīdi ir loģisks izrāviens kādās aptaujās, jo tas ir kas jauns, bet viss, kas Ventspilī - mums ir jau sen pierasts un mēs to vairs nenovērtējam, jo mums liekas, ka citādi nevar būt. Ventspilniekiem, piemēram, liekas neiedomājami, ka ielas un iekšpagalmi ir neizbraucami, bet tā ir realitāte citās pilsētās.
Nu tas ir ārprāts. Protams mums bija uzrāviens ar tādiem ostas uzņēmumiem, kas vērsti uz eksportu. Plūda valūta.
Kā jau te rakstīja- darboņu alkatībai nebija robežu, kur saistībā ar prihvatizāciju attīstība ar apstājās.
Tik sprauž mums batonus par pievilcīgāko vietu investīcijām pasaulē. Laikam nevar atkauties no tiem investoriem. Realitāte ir drūma, nevajag melot.
Beidz nodarboties ar demogoģiju, ej strādā.
Kā Freimaņa Miķelsonu Jānis teiktu - sist vaidziks!
Bet bilde pie raksta jau vēsturiski klasiska - ost tukšš ka suņ mutt :D
sranski,man nekas nav jaizdoma,paskatas ari citas programmas,ne tikai ko latviesi stasta.Es skatos i latviesu,i anglu,i iru,dabiski ari krievu zinas(man aiz aizvertiem aizkariem un klusinam,lai kaimins neredz un nedzird,jane nostucis,tas nav jadara.Dzivoju briva valsti,kur ja tu zini krievu valoda,par to nav jakaunas.Tev ka jurasskolu beigusam ari vajadzetu nedaudz zinat angliski,var ari angliski zinas paskatit.
Tad jau avotu var droši atklāt, ne?
Pajem popkorn un iekartojas ertak :))))))https://www.tiktok.com/@cvetlana03.08/video/7353295147205020970?_r=1&_t=8lRezM5mPIH , vainu pajem macin un sametas nakosajai pilij :)))))) https://www.tiktok.com/@johnny5110/video/7354041517843008786?_r=1&_t=8lReqGTl6qP
Tas nav ticams informācijas avots. Skatīties tik lēti sagatavotu dezinformāciju ir aptuveni tas pats, kas pa telefonu diktēt savus bankas piekļuves kodus pirmajam vaņkam kas sevi uzdod par policistu vai bankas iekšējās drošības dienesta vadītāju.
Tiktoks kā uzticams avots? Tas ir domāts idiotiem!
Zvejniek kungs!
Šajā gadījumā vērtīgāk būtu parādīt no putna lidojuma ''mūsu'' bijušā vadoņa īpašumus Puzē, un vēl citur. Jo tas skar mūsu ostu! Ukraina šinī gadījumā ir sekundāra. Kā tika pakāsta Ventspils nafta. Kura tagad pieder dāņiem vai holandiešiem. Kur nav tikai rezervuāri, tur ir kuģniecība, preses nams, atpūtas bāze uttt.
Vajag parādīt, kāds ir bijis tas saimnieks te, Ventspilī, kur viss ir izsaimniekots.
Jo tas tiešām skar mūs visus(iedzīvotājus).
zurka,uzticies zinatnei un skrien pec kartejas zluras devas.
Edmundo kung !Tur jau ir tas joks,vaina vajnoj a biznes paliek biznes.Balelini lemj par tranzita iznicinasanu,kamer krievs mierigi pumpe savu gazi caur Ukrainas teritoriju uz eiropu.
Ok. Man ir saprotama Tava nostāja. Pamēģināšu Tevi nedaudz paprovocēt. :)
Ko Zvejniek kungs būtu gatavs tirgot vai gūt peļņu no tranzīta no Krievijas uz Krieviju.
Naftu
Degvielu
Ieročus
Tad uzraksti savas robežas, ko.... lai nebūtu jāgrauž zīles. Pizness paliek pizness.
Es saprotu visi mēs mākam kritizēt, bet ko darīt un tirgot nerakstām.
Te var palasīt kādas pasakas mums te ir stāstītas.
https://lvportals.lv/norises/250232-ventspils-faktors-2012
Nu,tu man edmundos kungs sasmidinaj :)))Latvij, tagat var tirgot uz krievij vienigais slieks :)))kug i sagriezt un to bretlin vairak nav tik daudz,lai varet sprots tirgot.Tapat viss razosan ir nolaist uz grunt.Tranzita ierocs :))))mes jau lab zin,kur ir vieniga organizacij,kas caur Latvijs ostam tranzita laiz ierocs un ta nav Krievij.Nu un ja es to tranzit koriget,tad man but pie vien viet ko laiz caur man ost un ko otra puse ar to dar, ja tas ir legal(nav ieroc un narkotiks).Un te uzreiz daudziem,bet kars Ukraina !Man po,lai brals a bral,tevs a del izkaujas,ja i mulk.Man vin vienmer i bijus kriev un tad ari ir palikus,nevis taka vienam otram jaunibs dien draugam,2gad atpakal atverusas acs,ka ukrains i ukrains,bet krievs i krievs.
Super. Tad par Ukrainu. Nu redz, kur tu biji, kad Ukraina ieguva, tāpat kā mēs neatkarību. Varbūt Tavā ieskatā arī mēs būtu piederīgi pie tiem brāļiem, vai mēs esam tomēr esam citādāki.
No 90 gadiem tā(Ukraina) bija neatkarīga valsts. Un nevis 2 gadus atpakaļ. Vai iebildīsi? Ja neatkarīga, tad kāpēc nevar izvēlēties sev aizstāvjus, grib krievu, grib ķīnas, vai korejas armijas draudzību.
Par to jau ir runa tagad, kad vairs nav legal tirgot rūd priekš to kriev armij stobr. Nez kāpēc mēs nemāk pārveidot sāv bizness, bet liepājniek māk, un nav problēms.
Man ir skaidra Tava attieksme, Tev ir savi argumenti, man ir citādāki. Es piekrītu ierobežot to kriev bizness. Tik es to ierobežošan darīt ar cēn pa pakalpojum palielināšan.
https://tautastribunals.eu/?p=65885