Ventspils uzņēmums Azeron piedalījās konferencē Mākslīgais intelekts un tehnoloģijas cilvēku ar invaliditāti dzīvē. Azeron produkti paplašina cilvēku ar invaliditāti iespēju robežas, palīdz viņiem socializēties un izmantot digitālās iespējas dzīves kvalitātes uzlabošanai.
Atklāj digitālo pasauli invalīdiem
0Konference notika Rīgā, Latvijas Universitātes (LU) Zinātņu namā. Starp konferences organizatoriem bija Labklājības ministrija un LU. Konference tika veltīta inovatīvām tehnoloģijām, ko rada Latvijas un ārvalstu uzņēmēji, kas paver jaunas iespējas un cilvēku potenciālu, tostarp cilvēkiem ar ierobežotām iespējām. Konferencē piedalījās digitālās jomas uzņēmēji ne tikai no Latvijas, bet arī citām valstīm, tostarp bijušie Latvijas iedzīvotāji, kuri šobrīd dzīvo ārvalstīs.
Uzņēmums Azeron piedalījās konferencē, demonstrējot savus produktus, kas paredzēti datorspēlēm un videospēlēm, kontrolieris Cyborg, kas funkcionāli aizvieto tastatūru, un Cyro ierīci, kas aizstāj peli. Izstādes apmeklētājiem bija iespēja izmēģināt Azeron ierīces, izjūtot to izmantošanas efektu.
«Mūsu uzņēmuma stends izpelnījās lielu interesi. Apmeklētājus piesaistīja mūsu klaviatūras, daudzi labprāt tās izmēģināja,» stāsta Azeron eksperte dažādības vadības jautājumos Rasma Pīpiķe. Viņasprāt, cilvēkus ar invaliditāti Ventspils kompānijas produkti interesēja ne tikai lai spēlētu videospēles, bet arī socializācijai, apmācībai un iespējai atgriezties darba vidē. Iepriekš cilvēkiem ar invaliditāti nebija šādu iespēju, jo nebija atbilstošu tehnisko risinājumu. Tagad Azeron piedāvā šādus risinājumus un iespēju tos izmantot.
«Konferences laikā pie mums vērsās kāda studenta mamma ar nodomu iegādāties mūsu palīgierīci, kas palīdzēs viņas dēlam attālināti studēt augstskolā,» stāsta Rasma Pīpiķe. Eksperte šādus piemērus uzskata par lielu sasniegumu kompānijai, kas motivē iesaistīties atbalsta projektos cilvēkiem ar invaliditāti. Cyborg klaviatūra un citas Azeron ierīces ir kļuvušas par starpniecības instrumentu starp cilvēku un digitālo vidi. Savukārt digitālā vide neaprobežojas tikai ar videospēlēm vien. Tās var būt arī dažādas darba programmas – piemēram, fotogrāfiju apstrādei vai datordizainam, datu vākšanai un analīzei utt.
«Konferencē daudz tika runāts par to, kā mākslīgais intelekts atvieglo cilvēku ar invaliditāti dzīvi, palīdz viņiem būt sociāli aktīviem un iesaistīties ekonomikā. Es domāju, mums visiem vajadzētu būt atvērtiem jaunām iespējām,» uzsver Pīpiķe. Azeron klientu apkalpošanas speciālists Mario Veselis izstādes apmeklētājiem labprāt demonstrēja kompānijas produktu iespējas. «Cyborg un citi Azeron ierīces ir rezultāts tam, ka mūsu uzņēmums ir apņēmies radīt tehnoloģijas, kas attīsta un atbalsta ikvienu, neatkarīgi no tā iespējām un spējām,» saka Veselis. Izstādes apmeklētāju vidū bija speciālisti, kas pārstāv cilvēku ar dažādiem traucējumiem intereses.
Ventspils uzņēmums Azeron ir pazīstams tālu ārpus Latvijas ar saviem inovatīvajiem produktiem, kas paredzēti videospēlēm. «Sākotnējais mērķis bija padarīt videospēļu pasauli cilvēkam piemērotāku. Mūsu klaviatūra un pele ir pielāgota cilvēka rokai,» skaidro viens no kompānijas līdzdibinātājiem un valdes loceklis Jānis Kulbārdis.
Azeron produktiem pakāpeniski iekarojot pasauli, kompānijā sāka saņemt vēstules no karu veterāniem Irākā, Afganistānā, no citiem cilvēkiem ar roku problēmām, kuri pateicās ventspilniekiem par dāvāto iespēju spēlēt videospēles, kādas agrāk viņiem nebija. Tāpat sāka pienākt vēstules no cilvēkiem ar vienu roku – viņi lūdza pielāgot peli videospēlēm. Azeron līdzdibinātājs Imants Daigins izgudroja peli geimeriem ar vienu roku, pēc gada tā izgāja tirgū.
Uzņēmumam attīstoties, uz Ventspili sāka pienākt arvien vairāk pateicības vēstuļu no dažādas valsts iedzīvotājiem, kuriem Azeron dāvāja līdz šim nebijušas iespējas. Jānis Kulbārdis pastāstīja par vēstuli no kādas sievietes, kuras dēls vilciena avārijā bija guvis traumu, zaudējot vienu roku. Puisis ieslīga depresijā, zaudējot komunikācijas iespējas ar ārpasauli. Kad ģimene iegādājās Azeron produktu, viņš atkal sāka sazināties ar pasauli un, pēc mātes vārdiem, «piedzīvoja kaut ko līdzīgu vecā drauga atgūšanai».
«Šādas atzinības mūs motivē kaut ko darīt šajā virzienā,» atzīst Jānis Kulbārdis. Šobrīd Azeron noslēdz Norvēģijas finansētu projektu, pateicoties kuram klienti var, ieejot kompānijas mājaslapā, izvēlēties sev vēlamo kontroliera pogu krāsu vai papildu moduli. Piemēram, Pakistānas klients, kuram uz rokas ir tikai divi pirksti, lūdza pielāgot kontrolieri tieši viņam. Vēlāk viņš iesūtīja video, demonstrējot, kā Azeron produkts viņam dāvājis iespēju spēlēt. «Mēs redzam, ka mūsu produkti palīdz cilvēkiem atgriezties dzīvē, saskarsmē ar pasauli, videospēlēs, pārvarēt depresiju, un mūs tas priecē,» norāda Kulbārdis.
Uzņēmums Azeron ir viens no tiem uzņēmumiem, kas strauji attīstās informāciju tehnoloģiju un mākslīgā intelekta nozarē. Kompānijā nodarbināti ap simts cilvēku. Azeron produkcija tiek eksportēta uz vairāk nekā 120 pasaules valstīm. Kompānijas apgrozījums pērn bija ap 4 miljoniem eiro. Šā gada rezultātus Kulbārdis pagaidām nesteidz prognozēt, vien piebilstot, ka gads ir pārsteigumiem bagāts un ka galvenais izaicinājums kompānijai līdz gada beigām ir tikt galā ar milzīgo pasūtījumu plūsmu. Novembris un decembris tradicionāli ir Ziemassvētku dāvanu pirkšanas bums. Pēc Kulbārža teiktā, novembris jau kļuvis par rekordmēnesi Azeron produktu pārdošanas apjoma ziņā.
Komentāri (0)