Turpinās parakstu vākšana tautas nobalsošanas ierosināšanai par apturētā likuma ''Grozījumi Likumā par ostām'' atcelšanu. Parakstu vākšana tika uzsākta 10. martā un turpināsies līdz 8. aprīlim.
Turpinās parakstu vākšana par Ostu likuma atcelšanu
12Ostu likuma jautājums ventspilniekiem ir īpaši būtisks, jo paredzams, ka jaunais Ostu likums nesīs zaudējumus pilsētai. Līdz šim ienākumi no Ventspils brīvostas darbības obligāti bija jāinvestē Ventspilī, jo 42% no pašvaldības administratīvās teritorijas ir ostas teritorija. Ar ostas ienākumiem tika īstenoti gan ostai, gan pilsētai nozīmīgi infrastruktūras projekti – uzbūvēti 2 tilti, desmitiem kilometru ostas pievadceļu, 6 jauni termināļi, 12 rūpnīcas u.c. objekti. Jaunais ostas komersants par pilsētu tādā mērā vairs nerūpēsies, bet pašvaldība savus resursus būs spiesta sadalīt, lai uzturētu infrastruktūru, attīstītu rūpniecību un veiktu citas investīcijas, kuras agrāk būtu veikusi Ventspils brīvosta. Šāds līdzekļu sadalījums samazinās iespēju pašvaldībai finansēt tādas iedzīvotājiem svarīgas jomas kā sports, kultūra, izglītība, sociālais atbalsts u.c.
Pēc likuma izsludināšanas 42% Ventspils valstspilsētas administratīvās teritorijas un pašvaldības īpašumus vairāk nekā 150 miljonu EUR vērtībā tiks nodots kapitālsabiedrībai AS “Ventas osta”. Ventspils pašvaldība par savu īpašumu nekādu kompensāciju nesaņems. Turklāt likums liegs pašvaldībai jebkādā veidā rīkoties ar savu īpašumu, kas atrodas ostas teritorijā. Ventspils ostas kapitālsabiedrības valdījumā nonāks arī pašvaldības zeme, uz kuras atrodas divas pirmsskolas izglītības iestādes un vairākas daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas.
No 10. līdz 15. martam piedalījušies 846 vēlētāji, kas ir 0,55% no tautas nobalsošanas ierosināšanai noteiktā vēlētāju skaita. Aktuālo informāciju Centrālā vēlēšana komisija paziņo otrdienās.
Ventspilī parakstīties var :
- Kuldīgas ielā 110 - Gāliņciema bibliotēkā;
- Inženieru ielā 101 - Ventspils Augstskolā;
- Kuldīgas ielā 18 - Kultūras centrā;
- Tārgales ielā 4 - Pārventas bibliotēkā;
- Tārgales ielā 61 - Ventspils Pārventas pamatskolā;
- Lielajā laukumā 1 - koncertzālē “Latvija”.
Parakstu vākšanas vietas ir atvērtas:
- Pirmdienās, trešdienās, piektdienās un svētdienās no plkst. 9.00 līdz 13.00;
- Otrdienās, ceturtdienās un sestdienās no plkst. 15.00 līdz 19.00.
Tiesības piedalīties parakstu vākšanā ir vismaz 18 gadus veciem Latvijas pilsoņiem. Lai piedalītos parakstu vākšanā, jāuzrāda derīgs personu apliecinošs dokuments.
Komentāri (12)
Rīdziniekiem skauž, ka Ventspilij labi iet, jāpiegriež skābeklis.
Abet vai tad paredzamais Ostu likums tāpat neattieksies arī uz Rīgas ostu?
Kamdēļ te piesaukt rīdziniekus?
Gan jau, ka ar rīdziniekiem ir domāts uzņēmuma pārvalde. Bet Rīgas iedzīvotājiem ne tā osta ir interesējusi jebkad iepriekš, ne interesē tagad, ne interesēs nākotnē!
Apraksts jau skaists - bet kā tur ir sanācis, ka Ventspils brīvosta palaida garām, ka ''Dzelme'' ir tā nokalpojis, ka remonts izmaksātu aptuveni 5 milj. eur, bet nopirkt jaunu gultnes padziļinātāju izmaksātu aptuveni 20 milj.? Un protams, paziņoja, ka naudas tam nav. Un ņemot vērā, ka notiek karš Ukrainā un tas beigu, beigās ietekmēs visas šī reģiona valstis saistībā ar ekonomiku un tranzītu - tad manuprāt būtu pat labi, ja lielu daļu atbildības un saistības nodotu valsts rokās, jo pašvaldība viena nepavilks, ja būs straujšs tranzīta kritums.
Neredzu arī nekādu problēmu runāt par ostas attīstību un sadarbību caur valsts kapitālsabiedrību, jo tā pati satiksmes ministrija, kas būs 20% pārvaldītājs izskatās ir ieintresēta par visu Latvijas ostu attīstību.
Es neiešu parakstīties un savus argumentus pateicu!
Un ne jau tikai "Dzelme" vien.
Arī citi ostas kuģi turoties kopā ar rūsu un dievvārdiem.
Un nezin gan,vai tā nolaist floti varēja tai salīdzinoši īsajā laika periodā,kad patvaldības pārstāvji vairs nedabūja bāzt savus šņukurus Brīvostas silē...
Pašvaldība jau arī līdz šim nevilka viena pati, bet 50% pret 50% valsts. Vajag atcerēties, kā Dzelme vispār parādījās Ventspilī ( jaunam nebija naudas un tad vecu krievu kuģi Holandē pārbūvēja, tā bija vienkārši lētāk).... Bet, protams, ja Dzelme nevar pakustēties un strādāt, tad tā ir problēma... Taču jāatceras, ka pirms 20 gadiem kremlis paziņoja, ka kravas caur Latviju nesūtīs.Un to jau visi zina, ka pēc tam uzsāka industriālo parku izveidi, lai būtu darba vietas un arī kravas, ko kraut. Bet naudas ir tik, cik ir. Un tad, acīmredzot, jāizvēlas prioritātes, izvērtējot situāciju.....
Nu paga - kuģiem ir cita specifika, un to remonti nav tev kā automašīnai riepas nomainīt, tādēļ arī tie ir krietni dārgāki. Bet tajā vainot pašvaldību nu gan te ir lieki. Brīvostā iepriekš darbojās 4 pašvaldības un 4 valsts pārstāvji un visi lēmumi tika pieņemti KOPĀ. Neko nevarēja izlemt tikai pašvaldība vai tikai valsts (ministriju) pārstāvji. Viss tika lemts kopā uz visiem 100%.
Un te nu arī ir ilgi gaidītais. Paldies un uzredzēšanos bot :D
845 veletaji. janobalso 150k. :D
VB - varēja jaunāko bildi ielikt
Prieks, ka ļaudis tomēr kaut cik ar galvu draudzējas!
https://jauns.lv/raksts/bizness/493561-sarikota-800-tukstosus-eiro-verta-parakstu-vaksana-tuvojas-fiasko?utm_source=inbox.lv&utm_medium=export&utm_campaign=Links-in-partner-sites