Pēc dzelzceļa avārijas, kurā vilciens burtiski uz pusēm pārplēsa smago automašīnu, aktualizējusies diskusija par šīs pārbrauktuves drošību.

Diskusija ir par dzelzceļa pārbrauktuvi aiz pilsētas robežas uz šosejas Ventspils-Rīga. Autobraucēji ir neizpratnē kādēļ pēc dzelzceļa avārijas šīs pārbrauktuves luksofora sistēmai abās pusēs ir noņemts augšējais lukturis, kurš raidīja balto signālu. Citiem tas liek domāt, ka luksofors ir sabojājies un raisa bažas vai darbojas arī sarkanais signāls. Tas viss ir pie apstākļiem, kad uz šīs pārbrauktuves nav arī Stop zīme.

 

Oskars Junkars, kurš ikdienā rūpējas par Ventspils pilsētas luksoforu sistēmu, stāsta, ka divas dienas pirms dzelzceļa avārijas viņš pats uz šīs pārbrauktuves knapi izspruka no vilciena. Viņš ar automašīnu tuvojās pārbrauktuvei un pāris metrus pirms dzelzceļa sliedēm iedegās sarkanā gaisma. Oskars nobremzēt vairs nepaspēja un brauca pāri, bet pasažieri tik paspēja konstatēt, ka vilciens jau ir praktiski klāt. «Labi, ka nenometu ātrumu – ja būtu piebremzējis automašīna ar pieciem cilvēkiem būtu zem vilciena,» notikušo atceras autovadītājs. Viņš domā, ka līdzīgi noticis ar avārijā iekļuvušo kravas automašīnas šoferi, kurš vēlāk liecināja, ka sarkano gaismu nav pamanījis.

 

Oskaram ir žēl šoferīša, tādēļ ir gatavs viņa labā iet kaut līdz tiesai. Viņš par šo jautājumu ir apņēmies sazināties ar šofera darba devēju. Oskars piebilst, ka braucot no Rīgas puses arī pašu vilcienu nemaz nevar tik labi redzēt, jo tur priekšā ir krūmi. Ja arī ierauga, tad neko vairs nevar paspēt izdarīt, smago tik ātri neapstādināsi.

 

Arī ventasbalss.lv portālā vairāki komentētāji raksta, ka ar šo pārbrauktuvi problēmas gadoties. Piemēram, Lelde nemaz nebrīnās, ka tur notika šī avārija, jo iepriekšējā dienā arī viņa gandrīz iekūlās tādā pašā situācijā. Arī viņa uzskata, ka sarkanais signāls iedegas pārāk vēlu – kad vilciens jau ir ļoti tuvu. Turklāt arī pārbrauktuve nav no tām labākajām un tai jāpārbrauc lēni.

 

Latvijas Dzelzceļš preses pārstāvis Māris Ozols informē, ka sadursmes rezultātā pārbrauktuves luksofora sistēma tika sabojāta, tādēļ šobrīd darbojas pagaidu shēma un baltais signāls pagaidām nedeg. Tuvākajā laikā šī nepilnība tiks novērsta. Ozols gan uzsver, ka baltajam signālam ir tikai brīdinoša nozīme un atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem (CSN), šķērsojot dzelzceļa sliedes, autovadītājam jebkurā gadījumā ir jāpārliecinās vai netuvojas vilciens. Luksofori un barjeras ir tikai papildus brīdinājums.

 

Arī Ventas Balss pārliecinājās, ka CSN rakstīts: «Ja luksofors nedarbojas vai deg tikai balts mirgojošs signāls, bet barjera atvērta vai tās nav, transportlīdzekļa vadītājs drīkst braukt pāri pārbrauktuvei tikai pēc tam, kad ir pārliecinājies, vai netuvojas vilciens.»

 

Runājot par sarkanā signāla iedegšanās savlaicīgumu, Ozols norāda, ka pārbrauktuves sistēmas pēc avārijas tikušas pārbaudītas, bet vakar dzelzceļa tehniskais dienests sistēmu pārbaudīja atkārtoti. Ticis konstatēts, ka sarkanais signāls tiek padots laicīgi, tiek ņemts vērā arī autovadītāju reakcijas laiks. «Katru sūdzību un signālu mēs pārbaudām, jo dzelzceļam drošība ir pirmajā vietā,» uzsver Ozols piebilstot, ka dzelzceļš bieži saņem sūdzības, ka sarkanais signāls vai barjera tiek nolaista pārāk ātri un ventspilnieki ir pirmie, kas sūdzas par novēlotu signālu.

 

 

FOTO: Oskars Junkars stāsta, ka divas dienas pirms dzelzceļa avārijas viņš pats knapi izspruka no sadursmes ar vilcienu. 

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: