Lielas neērtības autovadītājiem sagādā bedrainie grantētā ceļa posmi uz Ventspils–Kuldīgas šosejas. Būvnieki ir sodīti, un tiek solīts līdz ziemai visu sakārtot.

Šobrīd notiek autoceļa Ventspils–Kuldīga rekonstrukcija, un ir posmi, kuros abu kustības virzienu joslām ir noņemta asfalta kārta, tādēļ satiksme notiek tikai pa grantētu ceļu. Tas ir sliktā stāvoklī, pēc lietus kļūst ļoti bedrains un apgrūtina autovadītāju pārvietošanos.
Diskusijas raisās gan ziņu portālā ventasbalss.lv, gan sociālajā tīklā facebook.com. Autovadītāji interesējas, vai likums vispār pieļauj situāciju, ka remonta laikā pirmās klases ceļš ir tik sliktā stāvoklī, ka to knapi var izbraukt. «Ceļa remonts, tas skaidrs, bet pat remonta laikā nevar būt tik sliktas kvalitātes posmi, ka auto ar apakšu šļūc pa zemi. Par bedrēm pat nerunāsim! Interesanti, vai ceļa būvniekam ir pienākums nodrošināt normālus braukšanas apstākļus ceļa segumu remonta laikā?» vaicā kāds iedzīvotājs. Arī Jurģis komentē, ka ir daudz braukāts pa ceļiem, kuri tiek remontēti, bet šis esot ūnikums un kādam par to vajadzētu atbildēt. «Nevaru iedomāties, kas notiks pēc 30. oktobra un sala iestāšanās. Tad redzēsim ne to vien, » bažījas vēl kāds komentētājs, jo darbus 30. oktobrī plānots pārtraukt un atsākt tikai nākamā gada aprīlī. Autovadītāji arī pamanījuši, ka ceļa rekonstrukciju veic divas firmas, kuru darba izpildījums ir krasi atšķirīgs. Par vienas firmas remontēto posmu no Ventavas Kuldīgas virzienā pretenziju nav, bet otras firmas posmā aiz Lečiem Ventspils virzienā valdot elle.

Tikmēr citi komentētāji aicina līdzcilvēkus būt pacietīgiem un saprotošiem. Dainis feisbukā norāda: «Ceļš ir pakaļā, bet izprotu, kāpēc, un nevaru īsti vainot būvētājus! Vienīgi luksoforus jau nu gan varētu prasties noregulēt sakarīgāk un saskaņotāk!». Arī Ieva piekrīt, ka situācija nav apskaužama, taču uz Ventspils ceļa vismaz esot redzams progress un darbi notiekot ātri. Salīdzinoši Liepājas ceļš visu pagājušo vasaru ticis remontēts tik gausi, ka nemaz nevarēja redzēt, ka darbi kustētos uz priekšu. Vēl kāds raksta: «Esiet laimīgi, ka vispār iedeva naudu ceļa remontam!». Bet citi mudina izvēlēties apkārtceļus. «Zeme ir apaļa – var apbraukt apkārt no otras puses. Nu ko var ņemties: ceļu netaisa – nav labi, taisa, atkal nav labi. Nu būs tās neērtības jāpiecieš. Galu galā ir arī sabiedriskais transports, kam vēders pa zemi nešļūc,» ventasbalss.lv portālā savu viedokli pauž komentētājs ar segvārdu Nomaļnieks. Autovadītāji aicināti apbraukšanai izmantot, piemēram, ceļu caur Pilteni. Ceļš gan neesot perfekts, bet noteikti labāks par pašreizējo Ventspils–Kuldīgas šoseju.

Reaģējot uz iedzīvotāju sūdzībām, Ventas Balss nekavējoties sazinājās ar valsts akciju sabiedrību Latvijas Valsts ceļi (LVC), lai noskaidrotu, kad situācija mainīsies un vai tā tāda nepaliks uz visu ziemu. Diemžēl atbildes nācās gaidīt desmit dienas. LVC komunikāciju daļas vadītāja Anna Kononova visbeidzot informēja, ka par brauktuves uzturēšanas pārkāpumiem būves ģenerāluzņēmējam ir noformēts pārkāpumu akts. Uz jautājumu, vai nebija iespējams vispirms noņemt asfaltu vienā pusē un no jauna to noasfaltēt, un tad otru, kā tas notiek citu ceļu rekonstrukcijās, LVC pārstāve skaidro, ka ceļu rekonstrukciju procesos ir divas pieejas. Pirmajā variantā būvdarbu veicējs vienu no brauktuves joslām izbūvē līdz pat asfalta kārtai un tikai pēc tam izbūvē otru joslu. Cita pieeja ir izbūvēt vienu no joslām līdz šķembu kārtai un pēc tam otru joslu līdz šķembu apakškārtai, un tālāk jau vienu no joslām līdz asfalta kārtai un pēc tam otru joslu. Izvēle, kuru no variantiem īstenot, ir būvdarbu veicēja ziņā. Organizējot satiksmi pa vienu joslu, arī posma garumu nosaka būvdarbu veicējs, ievērojot konkrētos apstākļus būvlaukumā, kā arī nodrošinot iespējami optimālu satiksmes plūsmu un neradot sastrēgumus būvlaukuma caurbraukšanai. Ne Ministru kabineta noteikumi par darba vietu aprīkošanu uz ceļiem, ne arī Ceļu specifikācijas šo posmu garumu nenosaka.

Kononova mierina, ka līdz ziemai situācija tiks atrisināta. Plānots, ka viss remontposms būs klāts ar asfaltu – vai nu ar no jauna klāto vismaz ar apakškārtu, vai ar veco, vēl nenofrēzēto. «Plānots, ka līdz ziemai visi noraktie ceļa posmi būs klāti ar asfaltu. Cik kārtās, to noteiks laika apstākļi,» informē LVC pārstāve.

Lasi vēl

Komentāri (2)

  • 0
    Kriska 11.10.2019, 10:19:41

    Ko nozīme "sakārtot"? Uzlikt asfaltu aukstā laikā? Tāds segums garantijas laiku neizturēs. Nabaga celtnieks bankrotēs, jo būs jāliek no jauna par savu naudu. Pēdējos gados esmu to ievērojis- asfaltu liek vēlā rudenī. Mūsu mājas pagalmā tas pats. Šo nedēļu noņēma asfaltu , bet kad to uzliks? Nav saprotams, kāpēc tā tas vajadzīgs

  • 0
    Ingus Turks 11.10.2019, 10:20:19

    Arī kad klās asvaltbetonu lūdzu piefiksējiet kādā temperatūrā to dara! Otobra beigās notekti centīsies paspēt un noteikti nebūs +5C vairs.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: