Daži studenti bieži vien sev uzdod tādu jautājumu, taču citiem līdzīga alternatīva ir absolūti nepieņemama.
Iet vai neiet... uz lekciju?
0Lekcijas tiek kavētas dažādu iemeslu dēļ: daļa studentu aizbildinās ar to, ka ne tikai studē, bet arī strādā, tāpēc vienkārši nepagūst apmeklēt visas lekcijas; gadās lekcijas kavēt arī personīgu apsvērumu dēļ. Bet kāds kavē lekcijas nepamatoti, vienkārši noslinkojot un cerot uz labu laimi (vai draugu, kas iedos norakstīt no pierakstiem).
Neraugoties uz visiem attaisnojošiem (un ne pārāk) iemesliem, nolēmām jums piedāvāt vairākus argumentus, kas būtu par lekciju apmeklēšanu.
Pirmais, banāls – augstskolā stājāties, lai saņemtu diplomu par augstāko izglītību, kuru bez lekcijās gūtajām zināšanām nedos.
Otrs, akadēmisks – pasniedzējs tikai lekcijās var sniegt nepieciešamās zināšanas, bet konspekts ir pirmais solis uz jūsu izaugsmi. Bez tam daudzi pasniedzēji lekcijās dalās ar profesionālām viltībiņām, kuras grāmatās nav atrodamas.
Trešais, finansiālais – jūs (vai jūsu vecāki) maksājat par iegūtajām zināšanām. Ja lekcijas tiek kavētas, tad par mācībām samaksātā nauda tiek veltīgi izniekota, bet budžetniekiem kavētas lekcijas draud ar stipendijas zaudēšanu rotācijas laikā.
Ceturtais, pretpielīšanas – nevajadzēs lūgties no drauga pierakstus, lai norakstītu, un fleitēt eksāmena laikā.
Piektais, psiholoģisks – piedaloties lekcijās, jūs iepazīst pasniedzējs un jūs iepazīstat pasniedzēju, kas var palīdzēt rast pareizu pieeju.
Sestais, saziņa – lekcijās tiek gūtas ne tikai jaunas zināšanas, bet var komunicēties ar kursa biedriem, kas tāpat nav mazsvarīgi.
Septītais, tālredzība – lielākā daļa augstskolu pasniedzēju ir populāri zinātnieki savās jomās, kuri pēc tam, pēc augstskolas beigšanas, var uzrakstīt jums vērtīgu rekomendāciju.
Protams, tādu iemeslu vēl ir ļoti daudz, taču, cerēsim, ka arī augstākminētie ir motivējoši.
Autors: Nataļja Malašonoka
Komentāri (0)