Ventspilnieki pamanījuši lielāku rosību ostā. Tomēr, kamēr krava ar kuģi tiek nogādāta no vienas vietas otrā, ceļš ir salīdzinoši garš un sarežģīts, bet iesaistīto personu loks – plašs.
Kuģi ostā ienāk biežāk
0Tā ir vesela pasaule, kas bieži vien tiem, kas vēro kuģus ostā, paliek nezināma. Visierastākais veids, kā tiek organizēti pārvadājumi pa ūdens ceļiem, ir šāds:
Ekspeditors
• plāno, organizē kravas pārvadāšanu no vienām durvīm līdz otrām;
• izvēlas kuģošanas kompāniju;
• kuģošanas kompānija veic kravas transportēšanu;
• izvēlas aģentu.
Termināļi
• iekrauj vai izkrauj kuģi;
• noformē kravas dokumentus.
Kravas īpašnieks
• ņemot vērā kravas atrašanās vietu, veidu un apjomu, izvēlas izdevīgāko transportēšanas ceļu un termināli, kur krava tiks pārkrauta;
• kopā ar kravas pārdevēju vienojas par ekspeditoru.
ostas pārvalde
• uztur un seko līdzi izsludinātajiem ostas dziļumiem;
• attīsta infrastruktūru (piebraucamos ceļus, laukumus, piestātnes);
• nodrošina navigācijas zīmes;
• regulē satiksmi ostā;
• nosūta loci;
• seko līdzi ostas noteikumu ievērošanai.
Aģents
• ostā rīkojas kuģa kapteiņa vārdā, jo pārzina vietējos apstākļus, – iesniedz ģenerāldeklarāciju, kā arī apkalpes sarakstu;
• paziņo satiksmes vadības dienestam, kad kuģis gatavs ienākt un iziet no ostas;
• atved muitniekus, robežsargus;
• izpilda citus kapteiņa pasūtījumus – nodrošina degvielas, ūdens, pārtikas un citu nepieciešamo lietu sagādi;
• seko līdzi iekraušanas darbiem.
Komentāri (0)