Valdība otrdien atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto noteikumu projektu, kas paredz Ventspils brīvostas pārvaldei projektu par pievedceļu attīstību Ventspils brīvostas teritorijā esošiem termināļiem un industriālajām zonām pēc 2023. gada 31. decembra īstenot no privātajiem līdzekļiem.
Brīvostai projekts par pievedceļu pārbūvi turpmāk būs jāsedz no privātajiem līdzekļiem
5SM informē, ka dažādu apstākļu dēļ projektā noteiktajā termiņā nav pabeigta darbība - Ostas ielas pārbūve no Jāņa ielas līdz Dārzu ielai, tādējādi 2024. gadā ar Ostas ielas pārbūves būvniecību saistītās kopējās izmaksas varētu veidot 990 497 eiro, kuras būs jāsedz Ventspils brīvostai.
Ministrijā atzīmē, ka projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 19,65 miljoni eiro, tostarp Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējums 16,703 miljonu eiro apmērā un privātās attiecināmās izmaksas 2,948 miljonu eiro apmērā.
Tostarp Ostas ielas pārbūves no Jāņa ielas līdz Dārzu ielai izmaksas veido 2,77 miljonus eiro - Kohēzijas fonda finansējums 2,217 miljonu eiro apmērā, Ventspils brīvostas finansējums 391 188 eiro apmērā, bet neattiecināmās izmaksas 161 290 eiro apmērā.
Ministrijā informē, ka projekta noteiktais sasniedzamais iznākuma rādītājs ir rekonstruēto ielu un dzelzceļa garums 13 kilometru garumā, tomēr līdz 2023. gada 31. decembrim ielas un dzelzceļš rekonstruēts 11,96 kilometru apmērā (92%).
Brīvostā skaidro, ka Ostas ielas pārbūve nav pabeigta noteiktajā termiņā, jo bija nepieciešams veikt iepriekš neparedzētus papildu būvdarbus, kā arī pārbūvi ietekmēja ziemas laika apstākļu iestāšanās un laicīgi nepiegādātas ielu apgaismojuma sistēmas komponentes.
Tādējādi Ventspils brīvostas pārvalde uzņemas turpināt īstenot projektu 2024.gadā kā nefunkcionējošo un pabeigt to par privātajiem līdzekļiem. Attiecīgi 2024. gadā ar Ostas ielas pārbūvi no Jāņa ielas līdz Dārzu ielai būvniecību saistītās kopējās izmaksas varētu veidot 990 497 eiro.
Pamatojoties uz Ventspils brīvostas pārvaldes sniegto informāciju, SM prognozē, ka projekta īstenošana var tikt pabeigta ne ātrāk kā līdz 2024. gada 1. maijam un ne vēlāk kā līdz šā gada 1. septembrim.
SM uzsver, ka saskaņojot turpmāku projekta īstenošanu un pabeigšanu nefunkcionējoša projekta statusā, netiks zaudēts projektam piešķirtais Kohēzijas fonda finansējums Ostas ielas pārbūvei, kas uz 2023. gada 31. decembri veidoja apmēram 1,462 miljonus eiro.
Projekts "Pievedceļu attīstība Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām" tiek īstenots darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" ietvaros.
Ventspils osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir otra lielākā Latvijā.
Komentāri (5)
Lai brīvosta būvē kā un cik grib, bet KC lai neliek Pilsētas svētkus vairs Ventmalā.
Pilsētas svētkus reņķenē un L.laukumā, bet Jūras svētkus pie jūras. Tā tam būs būt!
... ka attēlā redzmais skats ( objekts), tikšot pabeigts līdz jaungadam...!!! TAČU!
Nu jau iraid marts ( jaunajā gadā)... .BET!!!
No darbu piebeigšanas... tik tāļ, cik ar kājām līdz marsam...!!!
Kas tie tādi īr "privātajiem līdzekliem"?
https://www.facebook.com/photo/?fbid=948134120014703&set=a.387960382698749&__cft__[0]=AZXh2BPJ1EVbTH-82geCwhowhiyefEoz1Vm4qlZNYKwc6y3NQ7XoGe0EAdSCQXom69wjG5EJXupedNK2d0brjOh1uwLppisjTuAEhgd1xkxK94ZseiwkDr1Hq9_aRqS-CvFg2qt1PP0tsrfTu0KgrE-8&__tn__=EH-R