2022. gadā Ventspils brīvostas vēsturē ierakstīti jauni prāmju satiksmes rekordi. Ne tikai sasniegti, bet arī pārsniegti pirmspandēmijas laika statistikas dati. 12 gadu laikā Ro-Ro kravu apjoms Ventspilī palielinājies gandrīz 200 reižu.
Aizvadītais gads - labākais prāmju satiksmē
0Jau vairākus gadus Ventspils osta, pateicoties prāmju operatora ''Stena Line'' stratēģiskajam lēmumam, ir galvenais loģistikas ceļš starp Baltiju un Skandināviju. Prāmis starp Ventspili un Stokholmas tuvumā esošo Norvikas ostu Nīneshamnā kursē 24 reizes nedēļā (12 reisi katrā virzienā), nodrošinot īsāko jūras savienojumu starp reģioniem.
2022. gadā Ro-Ro jeb ar prāmjiem pārvadātas 2,35 miljoni tonnu kravas, kas ir par 4% vairāk nekā 2021. gadā. Aizvadītajā gadā Ro-Ro kravas veidoja 16% no kopējā Ventspils ostas kravu apjoma.
Prāmju satiksmes attīstība Ventspils ostā mērķtiecīgi sākta gadsimtu mijā kā viens no kravu diversifikācijas virzieniem, kā arī būtisks stimuls rūpniecības attīstībā, jo paver ērtu saražotās produkcijas eksporta iespēju. Pirmais prāmju satiksmes reiss no Ventspils atklāts 2000. gadā uz Vestervīku Zviedrijā. Kopš tā laika prāmju kravu apjoms palielinājies gandrīz 200 reižu.
Lai turpinātu attīstīt Ro-Pax segmentu Ventspils brīvostā, gan Ventspils brīvostas pārvalde, gan operators ''Stena Line'', gan prāmjus apkalpojošais terminālis ''Noord Natie Ventspils Terminals'' turpina ieguldīt prāmju satiksmei nepieciešamās infrastruktūras pilnveidē. Pagājušajā gadā uzstādīts jauns kuģošanas drošības aprīkojums, piestātne aprīkota ar hidraulisko rampu, veikti gultnes nostiprināšanas darbi pie piestātnes. Šogad plānots ierīkot kuģu sadzīves notekūdeņu savākšanas punktu, izbūvēt vētras polerus papildu drošībai un pārbūvēt amortizācijas ierīču sistēmu, modernizēt robežkontroles punktus, biļešu kases, stiprināt gultni pie piestātnes, kā arī nodrošināt automašīnu elektrouzlādes iespēju stāvlaukumā.
2022. gadā Ventspils brīvostā strādājošie termināļi kopā pārkrāva 14,8 miljonus tonnu, kas ir pieaugums par 33%. Lielāko kravu īpatsvaru ostā veido naftas produkti. Otra lielākā kravu grupa bija akmeņogles, bet trešā – ar prāmjiem pārvadātās jeb Ro-Ro kravas. Četrkāršojies arī pārkrauto metāla kravu apjoms.
Komentāri (0)