Ventspils-Andren – viena no jaunākajām ražotnēm Ventspils brīvostas industriālajā zonā. Specializācija – lielgabarīta rezervuāru un citu stikla šķiedras rūpniecisko iekārtu ražošana eksportam.
Ventspils-Andren. Iestrādājies un gatavs attīstībai
0Latvijas un Zviedrijas kopuzņēmums Valmiera-Andren Ventspilī savu meitas kompānijuVentspils-Andren izveidoja 2009. gada beigās. Uzņēmuma atnākšanu uz Ventspili simbolizē paruna: katrai nelaimei laimīte galiņā. Sākumā Valmierā ražotās lielgabarīta tilpnes bija paredzēts sūtīt pasūtītājiem caur Salacgrīvas ostu. Tomēr ostas neatbilstošās infrastruktūras dēļ šis variants neapmierināja ne investorus, ne pasūtītājus, ne kompānijas vadību. Vajadzēja meklēt lielāku ostu.
«Ventspils ar savu attīstīto ostas infrastruktūru bija ideāli piemērota ražošanas izvietošanai. Turklāt šeit sastapāmies ar sapratni un vēlmi sadarboties,» stāsta Ventspils-Andren pārvaldnieks Aigars Millers.
Ventspils brīvostas pārvalde piedāvāja kompānijai uz izdevīgiem nosacījumiem nomāt zemes gabalu un ražošanas korpusu Kustes dambī 28, kas atbrīvojās pēc Šveices uzņēmuma Bucher Schoerling pārcelšanās uz jaunām telpām. «Mēs apskatījām ēku un sapratām, ka tā mums ir piemērota. Ventspils piedāvāja arī visizdevīgākos telpu nomas izcenojumus,» atceras Millers.
Tikai četru mēnešu laikā izdevās ierīkot ražošanu Ventspilī un izpildīt pirmo pasūtījumu. Tā bija gāzes un dūmu attīrīšanas iekārta, kas tapa pēc Dānijas pasūtījuma. SIA Valmiera-Andren valdes priekšsēdētājs Gints Briedis augstu vērtē darba organizāciju Ventspils ostā, nosūtot sarežģīto kravu un sadarbojoties ar ostu dienestiem. Uzreiz pēc pirmā pasūtījumaVentspils-Andren saņēma nākamo – rezervuārus (diametrs – 6 metri) Krievijai. Septembrī arī šis pasūtījums tika veiksmīgi izpildīts, bet gatavie rezervuāri nonāca Urālos. Līdz gada beigām uzņēmums izgatavoja vēl divus pasūtījumus – Norvēģijai un Zviedrijai –, bet tagad gatavojas divu jaunu pasūtījumu veikšanai Somijai un Zviedrijai.
Šī ražotne ir unikāla, jo gatavās produkcijas tirgus mainās katru gadu un nav divu vienādu pasūtījumu. «Reizēm mēs arī paši nezinām, kam būs paredzēta pie mums pasūtītā iekārta. Pārsvarā tie ir korpusi kaut kādām rūpnieciskajām iekārtām. Strādājam rūpīgi pēc rasējumiem,» stāsta Millers. Uzņēmums nodrošina ar darbu 10 stikla šķiedras veidošanas speciālistu.
Kad pasūtījums ir veikts, svarīgi šo kravu nogādāt ostā, NNVT terminālī, kur lielgabarīta izstrādājumu iekrauj kuģī un nosūta pasūtītājam. Ņemot vērā kravas nestandarta izmērus, tā transportēšana līdz terminālim notiek diennakts tumšajā laikā, kad kustības intensitāte pilsētas ielās samazinās. Sarežģīto un atbildīgo operāciju vienmēr īsteno Ceļu policijas eskorta pavadībā. Uzņēmuma vajadzībām atbilst arī intensīvā prāmju satiksme no Ventspils. Tā ir piemērota lielgabarīta kravu transportēšanai.
Interesanti, ka Ventspils-Andren jau rezervējis sev zemes gabalu Rūpniecības ielā jaunai būvniecībai. Pašreizējās telpas kļūst par šaurām lielgabarīta izstrādājumu ražošanai, bet to piegāde uz ostu – arvien sarežģītāka. Tāpēc nolemts uzbūvēt daudz plašākas telpas tieši Ventas krastā. Rekonstruētais tilts, kas tagad ir paceļams, un gaidāmā jaunā sauskravas termināļa būvniecība starp diviem tiltiem Ventas labajā krastā rada visus priekšnosacījumus šo plānu īstenošanai. «Kad mēs uzbūvēsim rūpnīcu Rūpniecības ielā, tad varēsim ražot izstrādājumus, kādus neviens un nekad Latvijā vēl nav ražojis!» saka Millers.
Komentāri (0)