Konkurence ir laba lieta, īpaši preču vai pakalpojumu patērētājiem. Pircējiem ir izvēle, bet konkurējošie uzņēmumi spiesti vienmēr palikt tonusā, neatslābināties un negulēt uz lauriem. Tomēr konkurence ne vienmēr veicina attīstību un virzību uz priekšu. Tirgus neoperē ar morāles kategorijām. Izdzīvo un uzvar stiprākais.
Negodīga konkurence 3
6. decembris, 08:35 | Jeļena NaruševičaUn nav svarīgi, ar kādām metodēm ir panākta uzvara, svarīgs ir rezultāts. Sportā sāncenši sacentīsies ar līdzvērtīgiem pretiniekiem – vienā svara vai vecuma kategorijā. Tirgus konkurencē stiprākais var bez sirdsapziņas pārmetumiem iesaistīties cīņā ar vājāko vai mazāko. Tas arī saprotams – vājāko vieglāk uzvarēt nekā sev līdzīgo.
To, ka starppilsētu autobusu kustības sarakstā parādījās komercreisi ar dārgāku biļešu cenu, ventspilnieki pārāk ilgi nepārdzīvoja. Drīz pēc vilšanās nāca prieks – biļešu atlaižu akcijas! Ventspils reisa konkurents – kompānija Ecolines, kas veic arī starptautiskos autobusu pārvadājumus –, saņemot atļauju komercreisiem starp Ventspili un Rīgu, izsludināja akciju – autobusu biļešu iepazīšanās cenas par 5,50 eiro. Lai nezaudētu pasažierus, Ventspils uzņēmumam neatlika nekas cits, kā sekot konkurenta piemēram. Sagaidot valsts svētkus, Ventspils reisa autobusu biļetes bija nopērkamas par 5 un 7 eiro. Ecolines nerimās un izsludināja nebijušu akciju – biļeti par 1 eiro vairumam savu reisu. Tiesa, ar vienu atrunu – akcija darbojas tikai tad, ja biļete tiek pirkta mobilajā aplikācijā vai pārvadātāja mājaslapā.
Visu cieņu uzņēmumam Ventspils reiss, tas atbildēja arī uz šo izaicinājumu – gaidot Ziemassvētkus, uzņēmums piedāvāja iespēju ventspilniekiem iegādāties biļeti līdz Rīgai un atpakaļ par vienu eiro! Vairākās pozīcijās Ventspils reiss izpaužas kā pasažieriem draudzīgāks pārvadātājs. Atšķirībā no konkurenta biļete par vienu eiro uz Ventspils reisa komercreisiem nopērkama arī autoostas kasē; akcija darbojas abos virzienos. Tāpat Ventspils uzņēmums atšķirībā no Rīgas piešķir visas valsts noteiktās atlaides gan dotētajiem, gan komercreisiem.
Nu un visbeidzot – par dažādām svara kategorijām. Vietējam uzņēmumam jebkurā gadījumā ir grūti konkurēt ar starptautisko pārvadātāju. Ecolines ienākšana Ventspils virzienā ir ļoti līdzīga vēlmei izdzīt ventspilniekus no komercpārvadājumu jomas. Jā, Ecolines pirmais pieteicies Autotransporta direkcijā (ATD) komercpārvadājumiem starp Rīgu un Ventspili. Bet Ventspils uzņēmumam bez komercreisiem neizdzīvot, jo valsts iepirkums ir veidots par 2019. gada cenām! Un valsts dotēto pasažieru pārvadājumu cenas nosaka ATD un neviens cits! Iespējams, Konkurences padome pievērsīs uzmanību acīmredzami negodīgai konkurencei. Savukārt pasažieri var izrādīt vietējo patriotismu un solidaritāti ar savu uzņēmumu, kur strādā ventspilnieki un kurš maksā nodokļus pilsētas budžetā. Brauksim ar Ventspils reisa autobusiem!
Komentāri (0)
Nu tad beidzot sagaidīts gaudu raksts par konkurenci. Un nevis negodīgu, bet reālu. Jo likuma izpratnē šeit no negodīgas konkurences nav ne smakas. Un, ja būsim precīzi, tad tāda uzņēmuma Ecolines nepastāv. Ecolines ir tirdzniecības zīme, zem kuras darbojas vairāki pārvadātāji, šajā gadījumā SIA "Norma-A".
Pilnīgs sviests. Kolhozu laikus alkstošs žurnālists
Lasīju vairākkārt, nesapratu, kur te ir negodīgas konkurences pazīmes? Vai tas, ka uzņēmums strādā arī starptautiski kaut kā samazina izmaksas uz vietējo reisu? Izmēģināju abus pārvadātājus un jāsaka, ka "Ventspils Reiss" galīgi nestāv blakus Ecolines piedāvājumam tieši no komforta viedokļa. Bet ir vēl cits novērojums - ar "Ventspils Reisu" pamatā brauc pensionāri, bet Ecolines izvēlas jaunieši.