Domas dalās, vai pamatskolas noslēguma eksāmens matemātikā bijis grūtāks nekā citus gadus. Ventspilī nepietiekamu vērtējumu saņēmuši piektā daļa skolēnu.
Matemātikas eksāmens daudzus šokējis
0Izglītības pārvaldes metodiķe Valentīna Jankovska atklāj, ka Ventspils dienas skolas 9. klašu beidzēju rezultāti šogad īpaši neatšķiras no pērnā gada rezultātiem – tikai par 2% sliktāki. 2. vidusskolas devītie matemātiku nokārtojuši līdzīgi kā pērn, bet 1. pamatskolas absolventiem šogad bijušas sliktākas sekmes.
Matemātika daudziem skolēniem allaž bijusi klupšanas akmens, bet šoreiz tā paklupinājusi arī vienu otru šī priekšmeta zinātāju. Tā, Elīnai gada atzīme matemātikā bija astotnieks, bet grūto uzdevumu dēļ eksāmenā saņemts tikai sešnieks. Savukārt vairāki viņas klasesbiedri tikuši pie vēl zemāka vērtējuma – 4 ballēm. Protams, jauniešus tas apbēdinājis. Tiesa, dīvaini šķiet vienas otras valsts skolas devītklasnieku rezultāti. Piemēram, kādā Tukuma novada skolā pārbaudījumu sekmīgi nav nokārtojis neviens (!) skolēns. Jājautā, kā viņi mācījušies visu gadu.
Valsts izglītības satura centra speciālisti aizstāv viedokli, ka eksāmens bija atbilstošs mācību priekšmeta standartam un devītklasnieku līmenim piemērots.
Jankovska savukārt atzīst, ka viegls tas nebija, sevišķi tā otrā daļa ar augstākas grūtības pakāpes uzdevumiem. Viena formulējums un uzbūve esot bijusi līdzvērtīga 10. klases fizikas uzdevumam. Metodiķe spriež – iespējams, tas darīts apzināti, lai jau tagad atsijātu pretendentus mācībām vidusskolā. Kā zināms, kopš šā mācību gada vidusskolēnu nevar pārcelt uz nākamo klasi ar nesekmīgu vērtējumu. 1. pamatskolas direktore Irisa Māliņa novērojusi, ka pastāv tendence celt latiņu pārāk augstu, iespējams, lai pierādītu, ka mūsu skolēni un skolotāji neatbilst Eiropas līmenim, lai gan faktiski tas tā nav.
Jankovska piebilst, ka objektīvi eksāmena pirmā daļa – tests – bijusi līdzšinējā grūtības pakāpē, tādēļ to izpildot, zemāko vērtējumu noteikti varēja saņemt. Taču daudziem eksaminējamajiem esot nenopietna attieksme pret pārbaudījumu.
«Ja no 60 atvēlētajām minūtēm skolēns izmanto tikai trešdaļu, citādi to nosaukt nevar,» viņa uzskata. Pedagogi atzīst, ka arī stress, protams, atstāj iespaidu uz rezultātu, tādēļ saņemt par vienu balli mazāk šā iemesla dēļ var gadīties, taču noslīdēt no 7–8 ballēm uz 4 skolēnam neapšaubāmi ir šoks.
Komentāri (0)