Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) B kategorijas jeb vieglo automobiļu vadītāju braukšanas eksāmenos no 1.jūnija ieviesīs apmēram piecu minūšu uzdevumu, kurā autovadītājam būs jābrauc pēc navigācijas norādēm.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) B kategorijas jeb vieglo automobiļu vadītāju braukšanas eksāmenos no 1.jūnija ieviesīs apmēram piecu minūšu uzdevumu, kurā autovadītājam būs jābrauc pēc navigācijas norādēm.
Direkcijā skaidroja, ka jaunā kārtība nemaina pašreizējo eksāmenu pieņemšanas kārtību, bet paredz, ka, tuvojoties eksāmena beigu posmam, eksaminētājs iestata nelielu ceļa posmu apmērām piecas minūtes, kurš autovadītājam būs jābrauc pēc navigācijas norādēm.
Vienlaikus CSDD pārstāvji norādīja, ka vadīšanas eksāmena norisei ir jāatbilst ikdienas ceļu satiksmei un rīcībai. Tādējādi, ņemot vērā, ka autovadītāji ikdienā arvien biežāk izmanto navigācijas ierīces, tika nolemts aizstāt pastāvīgās braukšanas posmu, kas paredzēja jaunajam autovadītājam kādu ceļa posmu braukt bez eksaminētāja norādēm, ar navigācijas sistēmas izmantošanu.
Šāds posms turpmāk tiks iekļauts, lai pārliecinātos par jaunā autovadītāja spēju sadalīt uzmanību un droši vadīt transportlīdzekli pēc navigācijas norādēm.
Navigācijas ierīču izmantošana, kādā eksāmena posmā ir iekļauta daudzās Eiropas Savienības (ES) valstīs, piemēram, Vācija, Zviedrija, Nīderlande un citās, piebilst direkcijā.
CSDD jaunajiem autovadītājiem 2024.gadā izsniedza kopumā 15 947 vadītāja apliecības, 2023.gadā - 16 355 apliecību, 2022.gadā - 17 791 apliecību, 2021.gadā - 15 687 apliecības, 2020.gadā - 18 193 apliecības, 2019.gadā - 18 643 apliecības, 2018.gadā - 16 792 apliecības, 2017.gadā - 19 373 apliecības, 2016.gadā - 21 475 apliecības, 2015.gadā - 21 608 apliecības, 2014.gadā - 21 226 apliecības.
Komentāri (12)
Aiz kō but vaidziks?
Vai ne varet labak nopirkt Landkart,ja brauc uz svešš Pilset?
Bļin jo stulbāk jo trakāk šitādu murgu dzirdu pirmo reizi stulbā banānu valsts.
Ja tu būtu spējīgs izprast kāpēc šāda kārtība tiek ieviesta, tad tu šādas muļķības nerakstītu!
Bļauj tik bļaušanas pēc un nespēj izprast :D
Banāns starp pleciem nevis valsts.
Nākamā lieta, kas būs jādara, ir runāt pa tālruni un čaties 5 minūtes braukšanas laikā.
Teorētiski kāpēc ne, bet uzmanību var sadalīt neradot bīstamas situācijas tikai pēc vairākiem mēnešiem braucot pašam, kad tiešām iestrādājas muskuļu atmiņa. Man šķiet CSDD vadība vairs neatceras, kā bija likt tiesības
Tas pats arī ar figūrām, tās sistemātiskās norādes kā parkoties aizmirsu gandrīz uzreiz pēc eksāmena, un pats sāku pa īstam parkoties tikai pēc gada uz izjūtām.
jo sarežģītāks eksāmens, jo mazāk pajoļu uz ceļa, kas to nevar nokārtot. vienkārši.
Visbiežāk pajoļi, kas uz ceļa uzvedas stulbi, jau ir ar pasen dabūtām tiesībām.
Tad jau jācer būs izmantojot Google maps. - sāciet braukt uz ziemeļiem, pagriezieties par viens astoņi nulle grādi, pagriezieties nedaudz pa labi un tamlīdzīgi.
Ja vēl mazliet satraucies un kompass palicis mājās, ko nu?
žurkai. tie, kas ir pasen dabūjuši tiesības, tie ir vēl citas kategorijas kadri. ja runājam, par tiem, kas pirms 40+ gadiem tās ir ieguvuši. bet taisnība, idiotu trūkums nav nevienā no kategorijām, ne jaunajos šoferos, ne "profesionālajos autosportistos"
Villij kung.
Aber man Šofer tiesibs ir no 1966.gad,le zinat.Un es braukt ka Cars.Tig tō Vēsturisk Spēkratt - Volg GAZ21,kam spīdiks Irss uz haub es maķenīt pietaupit,ne triekt tig nebriesmig ātr.