Ventspils mazstāvu dzīvojamās apbūves rajonos uzsākti sagatavošanas darbi ceļazīmju Nr.525 un Nr.526 uzstādīšanai un pēc zīmju uzstādīšanas atļautais pārvietošanās ātrums šajos rajonos būs 30 km/h, informē Ventspils Komunālā pārvalde.
Privātmāju rajonos uzstādīs ātruma ierobežojuma zīmes
4Lai risinātu jautājumu par ceļu satiksmes drošības uzlabošanu Gāliņciemā, Kurpniekciemā, Kauškuļciemā un Jāņciemā, minēto rajonu iedzīvotāji 2023. gada jūnijā tika aicināti izteikt savu viedokli par iespējamiem ātruma ierobežojuma ieviešanas pasākumiem balsojuma veidā. Tas bija nepieciešams, jo atsevišķās mazstāvu dzīvojamās apbūves teritorijās dzīvojošie iedzīvotāji nonāca pretrunīgās diskusijās par ātruma ierobežojuma ieviešanas nepieciešamību un piemērotāko ātruma ierobežošanas veidu.
Lai uzlabotu iedzīvotāju drošību un novērstu autovadītāju ātruma pārkāpšanas gadījumus, uz iedzīvotāju lūguma pamata sākotnēji vairākos mikrorajonos tika uzstādīti saliekamie pieskrūvējamie ātrumvaļņi. Tomēr pēc ātrumvaļņu uzlikšanas mikrorajonu iedzīvotāji pauda neapmierinātību, ka ātrumvaļņu šķērsošanas rezultātā, automašīnām bremzējot pirms ātrumvaļņa, to pārbraucot un pēc tam uzņemot ātrumu, tiek radīts troksnis, kā arī blakus esošo māju iemītnieki izjūt vibrācijas māju konstrukcijās. No iedzīvotājiem tika saņemts lūgums šos ātrumvaļņus demontēt. Tādēļ tika izvērtētas citas alternatīvas ātrumu ierobežošanas pasākumu īstenošanai.
Kā labākais satiksmes organizācijas risinājums drošības uzlabošanai šajos rajonos ir ceļa zīmju Nr.525 “Maksimālā ātruma ierobežojuma zona” un Nr. 526 “Maksimālā ātruma ierobežojuma zonas beigas” uzstādīšana. Ar šādu ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumu tiks samazināts ne tikai braukšanas ātrums mikrorajonos, bet arī samazināsies tranzītā caurbraucošo transportlīdzekļu īpatsvars, kuri šādus mikrorajonus izmanto vienkārši caurbraukšanai.
Kā pirmie mazstāvu dzīvojamās apbūves rajoni, kuros uzstādīs ceļa zīmes ir:
• Rajons starp Saules, Inženieru, Ganību un Riņķa ielām;
• Rajons starp Ganību, Inženieru, Zvaigžņu un Riņķa ielām;
• Rajons starp Durbes, Tērvetes (ieskaitot), Valmieras (ieskaitot), Augusta (ieskaitot), Baldones un Kuldīgas ielām;
• Rajons starp Dīķu (ieskaitot), Tērauda, Kuldīgas un Baldones ielām;
• Rajons starp Dzintaru, Lidotāju, Tārgales un Embūtes ielām;
• Rajons starp Kurzemes, Uzvaras, Embūtes, Tārgales un Rindas ielām.
Vēlāk satiksmes organizācijas izmaiņas drošības uzlabošanai pakāpeniski ieviesīs arī pārējos pilsētas mazstāvu dzīvojamās apbūves rajonos.
Komentāri (4)
Ko niekoties ar 30
Es drošības labad ķieģeļiem no visām pusēm nokraut
A uz tām ielām tramvaju palaist reizi gadā
Vispār jau lai miljoni nav jātērē pietiek ar kādām 10 zīmēm pie zīmēm Ventspils
30 zonas sākums un beigas
Kur varbūt iztērēt kad 1000 ar visām ērtībām.
Kas tad citas ielas lielmaju ir drošs.
Laikam tur cilvēki nedzīvo bet tikai privātmāju rajonā ir bīstami braukt.
Varbūt ir jāsāk ar to iedzīvotāju apmācību lai izejot no savas teritorijas paskatīties par labi un pa kreisi
Būs, būs visur 30, jo TUR liekas, ka visu nelaimju nelaime ir ātrums.
Starp citu, pavisam nesen kauca riepas Saules-L.Prospekta krustojumā. Viens ar formulista cienīgu reakciju izvairījās no sadursmes. Tas tur, kur demontēja papildsekciju.
Emtura kungam, lielmāju teritorijās darbojas ceļa zīme, kur jāpārvietojas uz 20 :)
Kā iebrauc Siguldā, tā uzreiz 30 km/h, labi, ka priekšā braucošo apturēja, tā es arī dabūtu maksāt.