Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" savākti vairāk nekā 10 000 parakstu par iespēju skolēniem sliktas atzīmes labot vairākkārt. Vismaz 10 000 parakstu savākšana ļauj iniciatīvu iesniegt izskatīšanai Saeimā.
Savāc 10 000 parakstu par iespēju skolēniem sliktas atzīmes labot vairākkārt
7Kā iniciatīvas pārstāve norādīta Paula Gļeba. Viņa skaidro, ka patlaban daļa skolēnu jau saskaras ar "Skola2030" plānotajiem noteikumiem, ka skolēns gada laikā katrā priekšmetā drīkst uzlabot tikai vienu atzīmi - konkrētas skolas jau esot sākušas šo noteikumu ieviest 2023./2024. mācību gadā.
Gļeba norāda, ka "Skola2030" paredz, ka skolēni šādi tiks motivēti mācībām. Tomēr jau šobrīd ir izraisīta nepatika no skolēnu puses un sašutums no vecāku puses, jo bērnu atzīmes neuzlabojas, bet gan tieši pretēji - krītas. Jauniešu vidū pieaug pārbaudes darbu kavēšana, jo viņi nejūtas pietiekami sagatavoti un uztraucas par iespējamo atzīmi, kuru pēc tam nevarēs labot. Skolēni pauž nepatiku, jo šāda sistēma nepalīdz kļūt motivētākiem, bet gan rada lielākus pārdzīvojumus un satraukumu.
Iniciatīvas autore ierosina atcelt šo ierobežojumu par vienu atzīmes labošanu gadā un ļaut skolēniem brīvāk un biežāk uzlabot savas atzīmes.
Tas, viņasprāt, paredzami nāks par labu sekmēm un novērsīs lieku stresu. Ja "Skola2030" autoriem gadījumā ir ļoti spēcīgi pierādījumi, piemēram, no starptautiskās prakses, tad viņi tāpat tiek aicināti izvērtēt šo iniciatīvu un apsvērt sistēmas ieviešanu pakāpeniski, lai skolēni jaunajai sistēmai varētu sagatavoties laikus un pierast pie tās pakāpeniski.
Komentāri (7)
Skolā, manuprāt arī ģimenē, bērnu būtu jāsagatavo reālajai dzīvei. Sakiet lūdzu, kur reālajā dzīvē viņam būs iespēja vairākkārt kaut ko labot un darīt? Augstskolā nenokārtoji eksāmenu - par nākamo reizi tev jāmaksā vai paliec bez diploma. Darbā - neizdarīji, tevi agri vai vēlu atbrīvos. Bērnam ir jāspēj sagatavoties pārbaudes darbam ar pirmo reizi, tā ir normāla prasība un prakse daudzās citu valstu izglītības sistēmās. Turklāt skola nodrošina konsultācijas mācību priekšmetos, ja bērns jūt, ka mācību vielu nesaprot vai netiek līdzi, lai apmeklē konsultāciju. Vainot jau var visus citus - skola2030, skolotājus, valdību...bet cik atceros mani mācību sasniegumu vienmēr bijuši manis paša atbildība, tas ir mans ieguldītais darbs un par to nopelnītais. Mani izbrīna, ka 10000 cilvēku domā, ka tas ir normāli un pat vajadzīgs, ļaut bērnam nenokārtot pārbaudes darbu ar pirmo reizi! Tiešām gribētu dzirdēt reālu piemēru no pieaugušo dzīves, kur šo principu izmantojat?
Manuprāt, jāmācās un jāizdara darbs ir uzreiz, nevis pēc tam iet un labo. Dīvaini, ka šo visu atbalsta un paraksta taču vecāki. Ko varam gribēt no pašiem bērniem, ja viņu vecāki ir ar šādu domāšanu un uzskatiem? Un pēc tam šie paši bļaustās, ka skolotājam nav bijis laika kārtīgi iemācīt, izskaidrot. Bet kā gan to var brīžiem izdarīt, ja ir šie labotāji "jāapkalpo"? Un, jā, nerunāju par atsevišķiem gadījumiem, kas radušies tik tiešām attaisnojošu iemeslu dēļ.
Kam tas vajadzīgs?
Vai skolasbērniem?Domāju,ka ne.
Drīzāk vecākiem,lai būtu ko pazīmēties.
Manas paziņas meita pameta skolotājas amatu tikai tāpēc, ka katru dienu visa vakara garumā zvanīja vecāki ar jautājumu "kāpēc manam bērnam tik zema atzīme - viņš visu zina un viņš tik gudrs" . Tā ka nebrīnos par tiem 10000 vecāku- viņi "gudrāķi" par skolotāju
Švaki nervi tai paziņas meitai!
Valsts nogriež naudu izglītībai un mēs lēnām sākam ražot idiotus
Es vispār nesaprotu šo vērtēšanas sistēmu: no 10 uzdevumiem ( teiksim matemātikā) skolnieks pareizi izpildīja 1vai 2 - (t.i. 10- 20 %) - un viņš jau malacis - var iet augstskolā. Mūs laikos viņš būtu dabūjis divnieku