Portālā manabalss.lv ir uzsākta parakstu vākšana, lai atjaunotu vilciena satiksmi starp Ventspili un Rīgu. Pieteikumā minēts, ka Ventspils ir viens no Kurzemes un Latvijas attīstības centriem, kur tiek nodrošināti dažāda veida pakalpojumi. Ventspils ir reģionāla pilsēta, kas nevar būt attālināta no galvaspilsētas un vienlaikus nodrošināt tai līdzīgu dzīves līmeni.
Vāc parakstus, lai atjaunotu vilciena satiksmi starp Ventspili un Rīgu
112023. un 2024. gadā pasažieru dzelzceļa transporta tēma Latvijā aktualizējās vairāku nozīmīgu projektu dēļ. Tie ir: AS "Pasažieru vilciens" jauno vilcienu ieguve un uzņēmuma zīmoga atjaunošana (par ViVi); Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras attīstība; pasažieru vilcienu satiksmes paplašināšana Liepājas virzienā.
Neskatoties uz vairākām pārmaiņām, Latvijā ir daži jautājumi par pasažieru dzelzceļa satiksmi, kuriem nav pievērsta pietiekami liela uzmanība. Viens no tādiem ir dzelzceļa pasažieru transporta satiksme ar vienu no Latvijas lielākajām pilsētām – Ventspili. Ventspils ir vienīgā Latvijas valstspilsēta, kurai nav dzelzceļa pasažieru transporta satiksmes ar valsts galvaspilsētu Rīgu. Kopš 2010. gada pasažieru vilcienu satiksme ar Ventspili ir pārtraukta, pasažieru pārvadāšana tiek organizēta, izmantojot tikai autobusu satiksmi, kura nevar nodrošināt augsto komforta līmeni braukšanas laikā. Jāņem vērā, ka autobusu satiksme tiek arī dotēta, tāpēc nav pareizi argumentēt, ka dzelzceļa satiksme būtu ekonomiski tik ļoti neizdevīga. Dialogs par pasažieru vilcienu satiksmes atjaunošanu dažreiz rodas, taču ātri apstājas, un viss paliek tikai ideja, kas "kādreiz ir jārealizē". Ventspils ir 6. lielāka Latvijas pilsēta. Ventspilij ir nepieciešama pasažieru vilciena satiksme ar Rīgu, kas var veicināt Ziemeļkurzemes (it īpaši Ventspils) un Rīgas kopību, kas ir nepieciešama cilvēku dzīves kvalitātes uzlabošanai.
Tāpēc ir nepieciešams atjaunot pasažieru vilcienu satiksmi ar Ventspils valstspilsētu un Ziemeļkurzemes apdzīvotajām vietām. Apzinoties šā jautājuma iespējamus finansiālus trūkumus, ir nepieciešams rast optimālo problēmas risinājumu. Viens no iespējamiem risinājumiem var būt pasažieru kustības organizēšana, sekojot Liepājas piemēram. Liepājas modelis paredz rīta vilcienu no Liepājas uz Rīgu un vakara vilcienu no Rīgas uz Liepāju. Ventspils virzienā var būt īstenots līdzīgs risinājums, taču brīvdienās vilcienu skaits var būt lielāks. Ventspils problēma var būt atrisināta, izmantojot esošo pasažieru vilcienu satiksmes sistēmu starp Rīgu un Tukumu. Reisi Tukuma virzienā ir aptuveni 15 reizes dienā, un daži esošie vilcienu reisi var būt pagarināti līdz Ventspilij. Apzinoties Ventspils nozīmi tūrisma nozarē, var turpmāk izvērtēt arī pasažieru vilcienu reisu skaita palielināšanu vasaras sezonā.
Komentāri (11)
Ne jau paraksti ir jāvāc, bet jāveic pētījums, cik daudz pasažieru var atņemt esošajiem transporta veidiem-autobusiem, vieglām a/m. Un kāds noskaņojums ir citās apdzīvotās vietās pa ceļam?Es domāju, ak Puzē, Elkšķenē un Līgciemā vilcienu negaida.
Vākt parakstus jau var, bet vai tas iesniedzējs ir padomājis kāds no tās vākšanas praktiskais labums? Un kāds labums būtu iedzīvotajiem? Kam vajag uz lidostu, tie pārsvarā kāpj laukā no autobusa Zolitūdes ielā, otrs- cilvēki ir pielāgojušies laikam, kad autobusi iebrauc Rīgā, lieki netērējot dārgās stundas.
Mūsdienu Latvijas reālijās efektīvākais veids, kā pievērst sabiedrības un valdības uzmanību kādai problēmai, ir iniciatīvas publicēšana "ManaBalss.lv" vietnē, jo savākto balsu skaits spēj parādīt sabiedrības īsto viedokli par ierosinātajām izmaiņam un but pamats problēmas tālākai izskatīšanai. Piemēram, komentarā augstāk tiek izteikts viedoklis par nepieciešamību veikt pētījumu, parakstu savākšana var būt pamats tā pētījuma organizēšanai un problēmas risināšanai, kolektīva iesnieguma nozīme ir lielāka, jo izrāda lielākas sabiedrības daļas intereses. Labums: problēma tiek izvirzīta plašākai diskusijai, tiek izrādīta iedzīvotāju interese, kurā tiek primāri tiek identificēti cilvēku viedokļi.
Ivans Vasiļenko- mūsdienu reālijas vislabākais būtu ignorēt visu un visus, kuri savos profilos karina putleristānas karogus!
Atliek vien pagarināt Tukuma līniju līdz Ventspilij.
Vienkārša lieta-noņemt labu tiesu autobusa reisus rītā un vakarā.
Tad arī Ventspils Reisam nebūs jāsūdzas par šoferu trūkumu.
Vai raksta autors iedziļinājies uzrakstītajā - drusku absurds pieminot Tukumu. Redz varētu no Tukuma līdz Ventspilij kādu reisu pagarināt. NEVAR! Uz Tukumu iet elektrovilcieni, bet uz Ventspili nav elektrolīnijas šādiem vilcieniem. Uz Ventspili var tikai dīzelīšus palaist. Un daudzus gadus atpakaļ izdaudzinātais "papucītis" deklarēja, ka vilcienu nevajagot, "Ventspils Reiss" varot satiksmi nodrošināt.
Nu nekas, būs jāpagarina Tukuma elektrolīniju.
Daži elektrovilcieni, kuri izpilda reisus Tukuma virzienā, var but aizvietoti ar dīzeļvilcieniem (noteiktajos laikos, kad reiss tiek organizēts līdz Ventspilij), bet paši palaisti elekrificetajās līnijās citos maršrutos.
Pagaidām var ar dīzeļvilcieniem, bet ir jāsāk pārslēgties uz elektrovilcieniem visā Latvijā.
Pulermīli Vasiļenko- tikko radās vakances VaiVai padomē ej un piesakies. Dažādu iemeslu dēļ varbūt pieņems. Tur tādus mīl!