Kopš pagājušās nedēļas izmaiņas satiksmes regulējumā piedzīvojis Lielā prospekta un Saules ielas krustojums, kur noņemta luksofora papildsekcija. Šīs izmaiņas iedzīvotāji vidū raisījušas karstas diskusijas.
Demontē nedrošo zaļo gaismu
20Pagājušajā nedēļā Komunālā pārvalde informēja, ka Lielā prospekta un Saules ielas krustojumā tiek noņemta luksofora papildsekcija, skaidrojot, ka tas tiek darīts, lai uzlabotu satiksmes drošību šajā krustojumā. Luksoforu papildsekciju galvenais uzdevums ir atslogot satiksmes plūsmu, un parasti tās ierīko luksoforiem, kas atrodas sarežģītos krustojumos. Ventspilī šādas papildsekcijas izveidotas vairākiem luksoforiem, atļaujot transportlīdzekļiem nogriezties pa labi arī tad, ja galvenajā luksoforā deg sarkanais signāls. Šādos gadījumos vadītājiem gan vēl joprojām jāatceras, ka priekšroka ir tiem satiksmes dalībniekiem, kuriem ir zaļais signāls galvenajā luksoforā, tai skaitā arī gājējiem.
Portālā ventasbalss.lv iedzīvotāji pauž atšķirīgus viedokļus par luksofora papildsekciju nepieciešamību šajā un citos krustojumos. Vairāki ir vienisprātis, ka negadījumus visbiežāk izraisa tie, kuri konkrētajā krustojumā brauc taisni vēl brīdī, kad luksoforā iededzies sarkanais signāls. Daudzi uzskata, ka autovadītājiem drīzāk vajadzētu pamācīties, kā šādas luksoforu papildsekcijas pareizi jāizmanto, un dažu neprasmīgu autovadītāju dēļ nebūtu jācieš pārējiem, ironiski norādot, ka papildsekcijas jānoņem arī citos krustojumos, pēc principa – ja nav, tad nav. Šādu viedokli pauž arī autoskolas Einšteins braukšanas instruktore Zita Norko: «Tad jau tikpat labi visos krustojumos papildsekcijas jānoņem! Runa ir par braukšanas kultūru, tā nav papildsekcijas vaina.» Viņa saviem audzēkņiem māca, kā šādas vietas pareizi izbraucamas un kam jāpievērš uzmanība šādās situācijās. Turklāt instruktore, ikdienā vērtējot satiksmi šajā krustojumā, šaubās, vai avāriju cēlonis ir tieši papildsekcijas esamība.
Ventas Balss uzrunā kādu autovadītāju, kura pirms dažiem gadiem pati bijusi iesaistīta ceļu satiksmes negadījumā Lielā prospekta un Saules ielas krustojumā. Toreiz negadījuma cēlonis nav bijusi papildsekcijas esamība. Otra transportlīdzekļa vadītājs veicis manevru pie sarkanās gaismas. Viņa atzīst, ka krustojumos, kur transportlīdzekļu kustību regulē luksofors ar papildsekciju, jūtas nedroši, jo ir piedzīvojusi dažādas sarežģītas situācijas, un šobrīd cenšas no šādiem krustojumiem izvairīties. To, ka luksoforu papildsekcijas krustojumos mēdz radīt sarežģītas situācijas, apgalvo arī citi autovadītāji un gājēji. Sieviete, kura ikdienā pārvietojas kājām, stāsta, ka ļoti uzmanās vietās, kur papildsekcijā zaļā bulta ļauj nogriezties pa labi, jo ne vienmēr šoferi, lūkojoties pār plecu, vai nebrauc vēl kāds auto, priekšā ejošos gājējus pamana. Kāds autovadītājs, kurš guvis braukšanas pieredzi lielākās pilsētās ar intensīvāku satiksmi, norāda, ka šādas papildsekcijas luksoforiem parasti ierīkotas tikai lielajos krustojumos ar vairākām braukšanas joslām, kur auto, nogriežoties pa labi, paliek atsevišķā joslā. Līdzīgi kā tas ir Ventspilī, no Lāčplēša ielas nogriežoties pa labi virzienā uz tiltu. Turklāt šādos krustojumos ar gājēju drošību satiksmes organizatori lieki neriskē un pārejas tik tuvu luksoforiem neierīko.
«Šis jautājums šobrīd ir kļuvis neērts un nepatīkams,» norāda Komunālās pārvaldes direktora vietnieks Edgars Puriņš, kurš piedalījies lēmuma pieņemšanā par papildsekcijas demontāžu kā satiksmes drošības darba grupas loceklis. Viņš skaidro, ka šī papildsekcija, iespējams, ir viens no iemesliem, kādēļ Saules ielas un Lielā prospekta krustojumā pēdējā gada laikā Valsts policijā reģistrēti trīs satiksmes negadījumi, minot arī to, ka pašvaldībai nav pieejama informācija par citiem negadījumiem, kur autovadītāji vienojušies izpildīt saskaņoto protokolu, tādēļ negadījumu skaits varētu būt lielāks. Ceļu satiksmes negadījumi esot bijis signāls, ka tieši šajā krustojumā kaut kas īsti nav kārtībā, un bijis jārīkojas. Citi pilsētas krustojumi, kur luksoforiem uzstādītas papildsekcijas, darba grupā vērtēti nav, jo nav bijusi tāda nepieciešamība.
Komentāri (20)
Papildsekcija nebija vainīga pie avārijām šajā krustojumā, bet mēs vienalga nolēmām to noņemt. Nu ko teikt, darba grupa ar pajoļiem, kuriem vēl algu maksā.
Vajadzētu drīzāk pieķerties problēmām aplī:
No Circle braucot uz Pārventu, daudzi izmanto nevis labo joslu , bet kreiso caur apli, kas nav atļauts. Līdz ar to nereti tiek negaidīti nogriezts ceļs tām automašīnām, kuras atrodas labajā joslā.
Uzreiz dod ierosinājumu kā to novērst.
Nogriezt ceļu tur nevienam nevar. Ja jau tas ziķeris pamanās būt ātrāks, atsevišķo joslu regulē zīme "dodiet ceļu" un ir jāpalaiž aplī braucošie.
Centrā abas papildsekcijas arī jāaizvāc, gājējus tur negribīgi palaiž. Tas, ka tur nav SCN, ir ļoti lēns kopējais pārvietošanās ātrums.
Saules/L.prospekts var izmantot pilnus 50 un to arī dara, jo jāpaspēj, kad luksoforā jau sarkanais :D
Avārijas situācijas rodas dēļ tiem, kas ir neuzmanīgi un/vai neievēro noteikumus. Diemžēl, ja šādas situācijas rodas pārāk daudz, kāda vieta ir jāpadara "muļķu droša". Kamēr sabiedrības attieksme pret ceļu satiksmes noteikumiem nemainīsies, tikmēr šādas pārmaiņas būs jāievieš.
Tas ir tā par kā absurdie norādījumi instrukcijās, piemēram, mikroviļņu krāsnī nedrīkst sildīt dzīvniekus - liekas absolūti loģiski un nesaprotami, kādēļ tas jāpiemin. BET ir bijis gadījums, ļoti iespējams pat vairāki, kādēļ šāds punkts instrukcijās tiek ievietots.
Es jau tas dumjais ne komisijas loceklis, bet man jau liekas, ka, ja avārijas notiek dēļ tā, ka neievēro sarkano gaismu, tad problēma ir tajā, ka šo sarkano gaismu neredz cilvēki.
Varbūt tas tik mans tāds neprofesionālais viedoklis, bet tad varbūt vajadzēja uzstādīt papildu luksaforus virs šī krustojuma? Ja jau ir 3 joslas un virs krustojuma ir jau stienis priekš zīmēm līdz ar ko tas nebūtu liti dārgi, bet nu ko tad es, es jau neesmu komisijā un nezinu neko.
It īpaši zinot, ka ir vietas Ventspilī kur par uz divām joslām ir sāna un augšā luksofors un uz šī 3 joslu krustojuma ir tikai viens sāna luksofors, bet nu kā jau teicu, neesmu komisijā līdz ar to es neko nezinu.
Saskaņā ar statistikas datiem, ko precizējām Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Ziemeļkurzemes iecirknī, pēdējā gada laikā Lielā prospekta un Saules ielas krustojumā ir bijušas 3 nopietnas avārijas. Turklāt divas no tām ir ar cietušām personām. Visu avāriju cēlonis ir krustojuma šķērsošana pie sarkanās gaismas, braucot pa Lielo prospektu, virzienā no pilsētas centra uz jūru. Šāda negadījumu statistika liecina par to, ka šajā krustojumā kaut kas nav kārtībā, jo pats krustojums ir plašs, labi pārredzams un regulējams ar luksoforiem.
Nja, lai uzlabotu satiksmes drošību, nauda nav, bet būvēt kaut kādu skeitparku Renķa dārzā (ko iedzīvotāji nevēlas!) ir.
Īsta demokrātija mums šeit ir.
"krustojuma šķērsošana pie sarkanās gaismas, braucot pa Lielo prospektu, virzienā no pilsētas centra uz jūru"
Tāpēc likvidēja papildsekciju kustībai pa labi.
Pilsētas lielo balvu!
Tu esi visi iedzīvotāji, ka tā apgalvo, "ko iedzīvotāji nevēlas"??? Es vēlos un ļoti daudzi iedzīvotāji jau gadiem kaunina domi, ka tāda nav uztaisīta, un jaunieši uz Grobiņu trenēties bija jāvadā. Tie nav iedzīvotāji? Viņu viedoklis nav svarīgs?
Šī krustojuma satiksmes drošības iespējamos uzlabojuma risinājumus izvērtēja, šādiem un citiem līdzīgiem jautājumiem, speciāli izveidota Ventspils valstspilsētas Satiksmes drošības jautājumu darba grupa (dalībnieki par šo darbu nesaņem papildu atalgojumu), rosinot noņemt luksofora labā pagrieziena zaļo papildsekciju, tādējādi novēršot riskus autovadītājiem neuzmanības pēc šķērsot krustojumu, braucot pa Lielo prospektu laikā, kad zaļais signāls atļauj braukšanas kustību pa Saules ielu. Ar šādu rīcību netiek traucēta satiksmes plūsma, bet uzlabota drošība krustojumā, kas šajā gadījumā ir galvenais. Apstāklis, ka autovadītājiem ir jāpagaida dažas sekundes pie luksofora, sagaidot zaļo signālu manevra veikšanai, atsver zaudējumus avārijās.
Ja Jums ir speciāla darba grupa un tā kaut minūti ir pavadījusi pilsētas ielās, tad noteikti tika secināts, ka liela daļa no avārijas situācijām rodas no mobilā telefona lietošanas pie stūres taisnos ceļa posmos. To tak ar mašīnu braucot (pa to pašu prospektu) redz, cik daudzi ripo neskatoties uz ceļu, bet bakstot telefonu.
Neko jūs tur nenovērsāt ar to papildsekcijas noņemšanu. Pamatcēlonis jau netika nolikvidēts, paši jau to atzīstat.
Aicinām uzskatīt šo par preventīvu pasākumu, lai uz priekšdienām novērstu kādu, iespējams smagāku, negadījumu, kura rezultātā var ciest arī nevainīgi satiksmes dalībnieki, kuri apzinīgi ievēro ceļu satiksmes noteikumus. Šeit būtu vērts pieminēt to, ka pa pilsētas ielām brauc ne tikai autovadītāji ar ilggadēju stāžu un ātru reakciju, bet arī cilvēki, kuriem ir neliels autovadītāja stāžs vai kuri vadītāja apliecību ir ieguvuši vien dažas dienas atpakaļ. Tādēļ šie drošības pasākumi ir nepieciešami visai sabiedrībai kopumā.
Pārvietošanās pa apli jāveic atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem.
...ka pareizāk būtu bijis, demontēt,t.i.atņemt autovadīšanas tiesības TIEM lohiem, kas neprot izbraukt krustojumu,ko regulē luksofors ar paildsekciju. Gandrīz VISĀS CIVILIZĒTĀS eiropas valstīs darbojas šādi aprīkoti luksofori. ...un viss ir normāli,nevienam netraucē. BET!!! Redz, pie mums, "pilsētā ar rītdienu", ATKAL kautkas "ĪPAŠS"...!!! ...bet galvenais, ka tas luksofors ne pie kā nav vainīgs, ja atsevišķs ambīļu bars nemāk to izmantot PAREIZI...!!! Nesaku ne pieci, ka tajā slavenajā jūrasielas kantoreļa darboņu, superpuperspeciālistu "komisijā", arī kāds(a) pieder pie augstākminētā ...b..a...!!! ...un pašam sanākuši sūdi... . Ja cilvēks ir miris,tad uz ilgu laiku, bet, ja stulbs,tad uz visiem laikiem!!!
Cienījams, priekš kam tev vajadzīga ta papildus sekcija? Vai pie mums stāv rindas krustojumos? Vienīgas rindas redzu tilta apkaimē no rīta un pēc darba
...cienītā!!! A kāda vella pēc tad VISPĀR vajadzēja ierīkot to nelaimīgo papildsekciju? Vai tad TAD (kad to ierīkoja) mums bija BAIGĀ satiksme ar sastrēgumiem...???
...ka mums pilsētā,sevišķi pēdējā laikā laikam ļoti strauji papldinās pilsētas budžets, ka varam atļauties, mainīt egles( starpcitu,šāds "pasākums" mūsu pilsētā nav bijis kopš šeit dzīvoju), demontēt luksoforus, ko atsevišķs lohu bars nemāk pareizi izmantot, būvēt..., pēc tam pārbūvēt... U.t.t. Tā tiek izšķiesti pilsētas līdzekļi,ko varētu izmantot daudz lietderīgākām lietām. Nu ko teikt...??? "Bagātajā" (v)entspilī VISS un VIENMĒR darīts...kā grib...!!!
CIK AVĀRIJAS UZ LIELO PR. UN KULDĪGAS KRUSTOJUMĀ?
TUR ARĪ VAJAG NOŅEMT!!!