Naktī uz otrdienu, 3. oktobri, uz Jelgavas šosejas no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā (50,0.–69,2. km) un uz Ventspils šosejas (A10) no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu (135,0.–140,8. km) sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi.
Ventspils pusē arī sāks darboties vidējā ātruma kontroles posms
4Kā arī divi vidējā ātruma kontroles posmi sāks darboties uz Liepājas šosejas: no krustojuma ar autoceļu Tebra–Kazdanga–Cildi (V1200) līdz Silkalniem (157,3.–169,7. km) un no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava–Tušķi–Tukums (P98) (26,1.–38,0. km).
Šajos posmos iekārtas kontrolēs vidējo ātrumu, OCTA, tehnisko apskati un autoceļu lietošanas nodevas samaksu.
Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.
Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.
Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.
Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmu kopumā šogad ieviesīs 16 valsts ceļu posmos.
Tā jau darbojas uz:
Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei (14,1.–20,1. km);
Vidzemes šosejas (A2) no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei (54,5.–62,3. km);
Valmieras šosejas (A3) no tilta pār Līčupi līdz Stalbei (36,3.–38,7. km);
Rīgas apvedceļš (Salaspils–Babīte ) (A5) no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,1.–28,6. km);
reģionālais autoceļš Cēsis–Vecpiebalga–Madona no Jaunkleķeriem līdz Krustakrogam (P30) (22,1.–29,0. km);
no Kokneses līdz Stukmaņiem (102,4.–116,0. km);
Daugavpils šoseja (A6):
aiz tilta pār Aivieksti Pļaviņās līdz mājām Banderi (133,5.–139,2. km);
no Krustpils līdz Stūrniekiem (150,2.–159,7. km);
Bauskas šoseja (A7) no Tilderiem līdz Iecavai (25,3.–40,1. km).
Karte ar visiem vidējā ātruma posmiem ir pieejama ŠEIT
Saskaņā ar Administratīvās atbildības likumu un likumu Par policiju, sodu par maksimāli atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, tai skaitā vidējā ātruma kontroles posmos, piestāda un administrē Valsts policija.
Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā braukšanas ātruma kontroles posmi tika izvēlēti, ņemot vērā CSNg statistiku par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējo satiksmes intensitāti, kravas transporta īpatsvaru un satiksmes organizāciju (aizliegumu apdzīt).
Komentāri (4)
Pilnīgi pie vienas vietas šie radari ! Ja jābrauc un kaut kur jābūt laicīgi ,tad Waze var uzlikt galamērķī nokļūšanas laiku ,piemet vēl 20-30 min pa virsu un izbrauc bez steigas, mierīgi uz 95km/h (pēc spidometra) vai 90(pēc GPS) un nevienam radaram Tu vairs neesi vajadzīgs. Tie kam vajag skriet ,lūdzu skrieniet un varat mani saukt kā vien gribat , man po!!!
100% taisnība!
drošības pēc brauciet šis posmos uz 75 km/h!
Kādas drošības pēc?! Tas ir idiotisma pēc - nomest ātrumu pirms radara no 90 uz 75 km/h.