Ventspils valstspilsētas pašvaldība apstiprināja maksu par diennakts sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem Sociālās aprūpes nama ''Selga'' klientiem. Maksu par sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem tiek noteikta atbilstoši klienta nepieciešamās aprūpes līmenim.
Izmaiņas klienta uzturēšanas izmaksās
18Visiem Selgas iemītniekiem, neatkarīgi no aprūpes līmeņa, ikdienas izmaksās ietilpst četras ēdienreizes, mediķu apmeklējumi un medikamenti, pirmās nepieciešamības preces, kā arī maksa par komunālajiem pakalpojumiem. Tāpat Selgas iemītniekiem bez maksas pieejama sociālā rehabilitētāja, friziera un masiera pakalpojumi. Savukārt, lai dažādotu ikdienu, tiek radīta iespēja piedalīties savām interesēm atbilstošās nodarbībās, piemēram, darināt rokdarbus, zīmēt un piedalīties kultūras pasākumos.
Izvērtējot faktiskās aprūpes izmaksas, maksa par aprūpi Selgas iemītniekiem tiek noteikta 23,58 EUR/diennaktī, savukārt intensīvās aprūpes nodaļā maksa noteikta 28,58 EUR/diennaktī. Klientiem, kuri vēlēsies dzīvot vieni divvietīgā istabiņā par pakalpojumiem būs jāmaksā 34,25 EUR/diennaktī.
Ir būtiski palielinājušies izdevumi intensīvās aprūpes pakalpojumiem, kas saistīti gan ar skaitliski lielāku diennakts aprūpes un medicīnas personālu, gan arī nepieciešamību pēc papildu higiēnas precēm un medikamentiem.
Tāpat kā iepriekš, arī turpmāk, tiem ventspilniekiem, kuri paši vai kuru apgādnieki pilnā apmērā veic maksu par aprūpi Selgā, pašvaldība piemēros 6% atlaidi, savukārt intensīvās aprūpes nodaļas atlaide noteikta 9% apmērā.
Selga nodrošina ilgstošu un īslaicīgu sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju pensijas vecuma personām un personām ar invaliditāti, kā arī nodrošina bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu diennakts aprūpi, dzīvesvietu, audzināšanu, sociālo rehabilitāciju, medicīnisko aprūpi un psiholoģisko atbalstu.
Pašlaik Selgā dzīvo astoņi bērni un jaunieši, kā arī 136 seniori, no kuriem 44 intensīvās aprūpes nodaļā.
Komentāri (18)
Dārgi gan.
Cik maksā ragaviņas?
34,25 EUR diennaktī , 1000 EUR mēnesi, cik tad paliks no tās pensijas ?
Jā.Varētu pasmieties, ja nebūtu tik bēdīgi. Nezinu gan, ko uzlabos tajā nabagmājā (neveras mute saukt par aprūpes namu) par palielināto maksu - rehabilitētāja ir viena pa visu Selgu, jauka meitene, bet rehabilitācija notiek vairāk gan teorētiski. Varbūt uztaisīs kādu istabu ar tualeti intensīvajā nodaļā, priekš tiem, kuri var no gultas līdz tam podam aizkleberēt, jo patreiz nolikts krēsls ar caurumu apakšā, kurš piekakāts, piečurāts tā arī stāv turpat kur cilvēki ēd. Kā stingrā režīma cietumā pie parašas. Varbūt pieņems vairāk aprūpētājus, patreiz nav vērts teikt, ka kāds ir piekakājis pamperi, jo pusstundas laikā neviens neparadās. Laikam jākakā pēc grafika. Un varbūt beidzot uztaisīs normālu vannas istabu intensīvajā nodaļā, tās briesmīgi piekrāmētās un aukstās istabas vietā, kas tagad tur pilda mazgātavas funkcijas. Bet ko nu par to, Lembergs&Co jau tur nekad negulēs. Labāk jau celt Viziumus, koncertzāles un sarīkot kārtīgus salūtus mīļajiem ventiņiem . Vecīši tāpat nomirs.
Ja jums ir šāds skarbs viedoklis un ierosinājumi - vai esat tos kaut kur ierosinājusi, nosūtījusi vai kādam atbildīgajam vismaz izstāstījusi? Pēc tik detalizēta apraksta var spriest, ka atbildīgie jums labi zināmi un ikdienā satiekami cilvēki!
Vai taupāt žults izgāšanai portālos? Ne rīkojaties reāli, lai kaut ko uzlabotu šo cilvēku dzīvēs, kam vecumdienas jāpavada aprūpes namā..
Par to pamperu mainīšanu.Ir dzirdēts,ka to darot divreiz dienā-no rīta un vakarpusē,pie kam organizēti,nevis pēc izlases principa.Neatceros gan,vai tas bija Selgā vai Landzē.
Marta P, vai jūs tiešām domājat, ka tie atbildīgie neko neredz un nezina? Varbūt negrib redzēt. Un doma tāda briest, vismaz mēģināt uzrakstīt oficiālu sūdzību ar pamatotiem jautājumiem, uz kuriem vajadzētu atbildes, ne tikai "žulti izgāzt portālos". Par to pamperu maiņu tiešām tā sāk likties. Iznāk, ja tas vecais cilvēks rīta pusē pieliek to pamperi, tad tā arī savos sūdos guļ un gaida vakaru.
Bet tad ziņojiet kaut kur tālāk, augstāk, ja jums ir zināma tāda informācija.
Nedrīkstat būt vienaldzīga pret šiem cilvēkiem. Ja jums ir zināms kas tāds - par to ir jāziņo!
Savukārt, ja tomēr te tikai izlejat stingri sabiezētu žulti - tad tas gan ir gaužām bezkaunīgi.
Aprūpes namā ir noteikts dienas ritms un darbiniekam veicamie pienākumi, tomēr primāri tiek ņemtas vērā klientu vajadzības un higiēniskā aprūpe notiek individuāli pēc katra klienta personiskajām vajadzībām.
es nesaprotu, ja tajā pansionātā ir tik slikti, kāpēc savu mammu tur tur, vedat mājās kopjat, rūpējaties, kā viņa par jums rūpējās, nebūs jāsūdzas un jāapvaino citi, cik zinu darbinieki tur strādā apzinīgi, apbrīnoju jo darīt tādu darbu katrs nevar
Lasma 2, gribētos Jums atbildēt ar latvisku teicienu, ka gudri ..irst nav malku cirst. Kur es vainoju darbiniekus? Varu tikai pabrīnīties par cilvēkiem, kas gatavi tādu darbu strādāt. Ne jau ierindas kopēji tur kaut ko nosaka. Vainoju atbildīgos par šo iestādi, ka nevar vai negrib nodrošināt vecajiem cilvēkiem cieņas pilnu dzīves noslēgumu. Un NEKAD nevajag pārmest kādam, kurš ir bijis spiests ievietot tuvinieku pansionātā, jo Jūs neko nezināt par apstākļiem, kuri likuši pieņemt tik grūtu lēmumu.
Dee iesaku vēlreiz pārlasīt savus rakstus un tad kādu sūtīt kaut kur
Vēlreiz gribu paskaidrot Lasmai 2, ka visas darbības, ko veic aprūpētāji, ir noteikti ar procedūrām, kuras izstrādā ne jau paši aprūpētāji, arī aprūpētāju skaits, veiktais vai neveiktais remonts, aprūpei nepieciešamās lietas un iekārtas ir atkarīgas tikai no atbildīgajām personām. Ja jau esat tik rūpīgi izlasījusi, ko es rakstu, tad gribētos zināt, kurā vietā rakstīts, ka pansionātā ievietota mana māte? Vispār jau tur atrodas vairāki man pazīstami cilvēki, kuri savā agrākajā dzīvē bijuši sabiedrībā cienīti un gudri cilvēki. Tāpēc vēl jo skumjāk visu to redzēt.
SAN “Selgā” intensīvās aprūpes nodaļā šobrīd sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju saņem 45 klienti ar īpašām vajadzībām, no tiem 28 ir pilnībā aprūpējami un kopjami. Pret saviem klientiem aprūpes nama darbinieki izturas ar cieņu un personāls cenšas vienmēr būt blakus, lai sniegtu savlaicīgu palīdzību un atbalstu. Tiem klientiem, kuriem ir grūtības pašiem apģērbties un paēst, palīdzību sniedz aprūpētāji un sociālā aprūpētāja.
Lai uzlabotu klientu aprūpi regulāri notiek aprūpes nama speciālistu darba apspriedes. Esam ļoti pateicīgi tiem iedzīvotājiem, kuri atzinīgi novērtē aprūpes nama „Selga” darbinieku ieguldījumu klientu aprūpē, telpu tīrības un kārtības uzturēšanā. Jāpiemin, ka sanitārās telpas ir paredzētas visas nodaļas iemītnieku vajadzībām, tāpēc tur, iespējams, atradīsies vairāk lietu, nekā pierasts vienai personai savā dzīvoklī.
SAN “Selga” personāls ir atvērts sarunām gan ar klientiem, gan ar viņu tuviniekiem, lai rastu risinājumu sasāpējušiem jautājumiem.
Paldies par atbildi, bet Jūs neko jaunu nepateicāt. Tas visam, ko Jūs minējāt, jābūt pašam par sevi - aprūpe, attieksme, palīdzība, atbalsts. Runa ir par tādām lietām, kuras nav, bet ir vajadzīgas: normāla, silta mazgāšanās vieta, nevis stūris pārblīvētā noliktavā. Normāla ventilācija, pamperos gulošiem cilvēkiem. Jo tos divus mazos caurumus pie griestiem, kuri aizauguši biezā kārtā ar putekļiem, grūti nosaukt par ventilāciju. Arī tas pats tualetes krēsls ar spaini izskatās vismaz 50 gadus vecs, norūsējušiem, neizkustināmiem riteņiem, bez kāda vāka. Vēl varētu uzskaitīt lietas, kuras var mainīt, lai cilvēki justos labāk. Varu Jums novēlēt tikai censties panākt tādus uzlabojumus, lai Jūs paši no sirds varētu teikt, ka labprāt pavadītu savu dzīves nogali šajā aprūpes namā. Vai patreiz to varat?
Dee, ja Tev ir kāda šāda informācija pieejama, tad ziņo, kur jāziņo. Tas noteikti nav šeit komentāros. Ja reiz redzi un zini šādas lietas - esi no iekšienes. Ja kaut kas nav kārtībā - ziņo!
Ņemot vērā, ka pagaidām tikai šādas lietas saki šeit komentāros - tas liek domāt, ka ir izdomājums, nepatiesi apgalvojumi un apzināta neslavas celšana. Tas ir jēli un pretīgi, ka šādi var rīkoties!
Ja cilvēks pats nespēj tikt ar sevi galā un ir slikti, tad vienmēr meklē kur izgāzt savu žulti, jo uz sevi tak negāzīs un te pagadās viena iespēja kur to izgāzt un tad iet uz pilnu klapi. Kāpēc te izgāzt savas negācijas, kāpēc neiet pansionātā pie vadības un nerunā, vārgi cilvēki to nespēj viņi spēj tik caur internetu jo tad ir drošāk ar cerību ka viņus neatpazīs.
Varbūt lasma 2 un Marta P,ir pietuvinātās personas pansionatam,ja tik ļoti satraucas par to,ka Dee pasaka to publiski?Un kas par to? Bieži vien,kamer kaut ko nepasaka skaļi un publiski,atbildīgās iestādes un personas nereaģē . Iespējams,ka Dee apmeklējot savu radu,vai paziņu -šai iestādē- šīs lietas bija pamanījusi jau agrāk,un baidoties no tā,ka par sūdzēšanās atbildīgām personām,vai iestādēm,viņai tiktu liegta iespēja apmeklēt sev tuvo cilvēku,un iespējams, varbūt arī pret to iemītnieku sāktu, kā savādāk izturēties.?! Varbūt arī atbildīgām iestādēm nav finansējuma ,lai varbūt, sakārtotu vairāk ,vai pievērstu vairāk uzmanības šādām lietām?Tas ir koks ar diviem galiem.!Un gan jau pie kāda kopsaucēja,un pozitīva iznākuma tas novedīs.Ta teikt -vilks paēdis,un kaza dzīva !
Esam pateicīgi un atzinīgi vērtējam ieinteresētību aprūpes namā dzīvojošo iemītnieku sadzīves apstākļu un dzīves kvalitātes uzlabošanā, bet vispirms lūdzam ar saviem priekšlikumiem, iebildumiem vērsties pie aprūpes nama darbiniekiem, lai varētu risināt neskaidros jautājumus. Tāpat informējam, ka ikvienam iemītniekam vai viņa tuviniekam ir iespēja izvēlēties sev tīkamāko un piemērotāko aprūpes namu visā valsts teritorijā, vai izvēlēties aprūpes pakalpojumu mājās, savā dzīvesvietā.