No 2023. gada 2. marta Ventspils pilsētas sabiedriskais transports būs pieejamāks skolēniem un pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī tiks mainīta braukšanas maksa.

Ventspils pilsētas sabiedriskā transporta braukšanas maksa nav mainīta jau 10 gadus, bet šajā periodā būtiski ir pieauguši visi izdevumi, kas saistīti ar pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu – energoresursu, rezerves daļu, darbaspēka u.c. izmaksas, kā arī kritiski palielinājusies inflācija.

Ar 2. martu Ventspils pilsētas sabiedriskajā transportā tiks mainītas biļešu cenas, bet, lai mazinātu cenu pieauguma ietekmi uz pasažieriem, tiek ieviesti arī jauni biļešu veidi, piešķirtas jaunas atlaides, kā arī, izmantojot cenu politiku, tiek mudināts pasažierus vairāk izmantot elektroniskās braukšanas kartes.

Jāatzīmē, ka, mainoties braukšanas maksas tarifiem, Ventspils valstspilsētas pašvaldība saglabā visas iepriekš piešķirtās atlaides.

Jaunas atlaides un biļešu veidi

Ņemot vērā iedzīvotāju ierosinājumus, pozitīvas izmaiņas sagaida mazo pasažieru vecākus, jo pirmsskolas vecuma bērniem līdz 7 gadiem (ieskaitot) visos pilsētas sabiedriskā transporta maršrutos pašvaldība piešķīrusi 100% atlaidi, un turpmāk mazie pasažieri varēs braukt bez maksas.

Ļoti būtisku priekšrocību iegūs Ventspils pilsētas skolēni, kuri, izmantojot pašvaldības piešķirtos atvieglojumus, turpmāk varēs izvēlēties vienu no diviem mēnešbiļešu veidiem:

  • parasto mēnešbiļeti ar 75% atlaidi, kuru var izmantot autobusu maršrutos no nr. 1 līdz nr. 13 pilsētas teritorijā un kuras cena būs 9,75 EUR;

  • skolēnu mēnešbiļeti ar 75% atlaidi, kuru var izmantot autobusu maršrutos no nr. 1 līdz nr. 13 pilsētas teritorijā un pēc plkst. 14.00 var izmantot arī maršrutos no nr. 20 līdz nr. 23. Šīs mēnešbiļetes cena būs 11,25 EUR.

Vidusskolēni, kuru deklarētā dzīvesvieta ir Pārventā, bet skola – pretējā krastā, varēs iegādāties gan parasto mēnešbiļeti, gan mēnešbiļeti ar 100% atlaidi.

Ieviešot jauno skolēnu mēnešbiļeti, izglītojamiem ievērojami tiks atvieglota iespēja apmeklēt ārpusskolas aktivitātes, izmantojot pašvaldības piešķirtos atvieglojumus. Īpaši svarīgi tas ir vakaros, kad autobusu satiksmes intensitāte samazinās.

Lai skolēns saņemtu pašvaldības atvieglojumus, jāiegādājas personalizēta elektroniskā karte. Pirmreizējā maksa par karti ir 1 EUR, bet nozaudēšanas gadījumā karte jāiegādājas atkārtoti. Maksa par atkārtotu karti – 4 EUR.

Elektroniskās braukšanas kartes būs izdevīgākas

Lai mazinātu braukšanas maksas pieauguma ietekmi uz pasažieriem, tiek rosināts vairāk izmantot elektroniskās braukšanas kartes un universālās braucienu skaita biļetes, kurām cenas pieaugums būs ievērojami mazāks. Iegādājoties 60 braucienu biļetes, viens brauciens izmaksās 0,75 EUR, t.i., tikpat, cik iepriekš maksāja vienreizējā braukšanas biļete.

Universālo braukšanas biļešu cenas:

  • 10 braucieniem – 9,00 EUR;

  • 20 braucieniem- 16,50 EUR;

  • 40 braucieniem – 31,00 EUR;

  • 60 braucieniem – 45 EUR.

Atgādinām, ka pašlaik universālās braucienu skaita biļetes var iegādāties un papildināt Ventspils autoostas kasē, pirmajā reizē maksājot 1 EUR par elektronisko karti. Šīs biļetes nav personalizētas un ir derīgas jebkurā pilsētas maršrutā pilsētas administratīvajā teritorijā, izņemot sezonālos maršrutus. Lai uzlabotu pieejamību un lai pasažieriem būtu ērtāk izmantot braucienu skaita biļetes, pašlaik tiek izstrādāts risinājums, lai elektroniskās braucienu kartes varētu papildināt arī internetā.

Mēnešbiļetes

Mēnešbiļetēm (derīgas maršrutos no nr. 1 līdz nr. 13 pilsētas teritorijā), braukšanas maksas sadārdzinājums būs ievērojami mazāks nekā vienreizējām biļetēm:

  • mēnešbiļete bez atlaidēm visām nedēļas dienām – 39 EUR;

  • mēnešbiļete tikai darba dienām – 32 EUR;

  • mēnešbiļetes ar 50% atlaidi (studentiem, pensionāriem, daudzbērnu ģimeņu vecākiem) – 19,50 EUR;

  • mēnešbiļetes ar 75% atlaidi (skolēniem) – 9,75 EUR;

  • mēnešbiļetes ar 90% atlaidi (pensionāriem, bāreņiem, ģimenēm ar 6 un vairāk bērniem) – 3,90 EUR;

  • mēnešbiļete ar 100% atlaidi (vidusskolēniem, kuru deklarētā dzīvesvieta ir Pārventā, bet skola – pretējā Ventas krastā) – bez maksas.

Atgādinām, ka atlaižu saņemšanas un mēnešbiļešu iegādes kārtība netiek mainīta. Tāpat kā iepriekš, arī turpmāk autoostas kasē būs jāuzrāda dokuments, kas apliecina tiesības iegādāties mēnešbiļeti ar atlaidi.

Visdārgākās – vienreizējās braukšanas biļetes

Vienreizējās braukšanas biļetes atkarībā no maršruta turpmāk maksās šādi:

  • 0,80 EUR – maršrutos nr. 2, 3, 3A, 4, 4A, 5, 6, 6A, 6ap, 10;

  • 1 EUR – maršrutos nr. 1, 1A, 8, 8A, 9, 9A;

  • 1 EUR – maršrutos nr. 20, 21, 22, 22A, 23;

No plkst. 20.00 līdz plkst. 6.00 spēkā būs nakts tarifs, un vienreizējā braukšanas biļetes šajā laikā maksās 1,20 EUR.

Maršrutos uz Pilteni un Ventavu biļešu cenas ir atkarīgas no nobrauktā attāluma un būs robežās:

  • nr. 11, 11A – no 1 EUR līdz 1,80 EUR;

  • nr. 12 – no 1 EUR līdz 2,10 EUR;

  • nr. 13 – no 1 EUR līdz 1,40 EUR.

Sezonālajos maršrutos biļešu cenas būs:

  • nr. 15, 23AK (Akmeņdziras) – 1,35 EUR;

  • nr. 14 (Kurzeme) – 1,10 EUR.

Neskaidrību gadījumā aicinām zvanīt Pārvadājumu daļai pa tālruni 63622422.

Lasi vēl

Komentāri (17)

  • 0
    KRX 14.02.2023, 11:01:32

    Lūdzu VR papildus komentāru (ko būtu iespējams izmantot gan izglītības iestādes kancelejā, gan autoostas kasē).
    Kādi dokumenti ar kādu tekstu tajos nepieciešami, lai saņemtu skolēna mēnešbiļeti ar 100% atlaidi?
    Skolēns dzīvo Pārventā un mācās PIKC VMV.

  • 0
    Piciš 14.02.2023, 11:10:11

    "No plkst. 20.00 līdz plkst. 6.00 spēkā būs nakts tarifs, un vienreizējā braukšanas biļetes šajā laikā maksās 1,20 EUR." - kā 20:00 var būt nakts? Kurš cirvis ir izdomājis šo naudas slaukšanas metodi? Tad uzlieciet visu diennakti "nakts tarifs".

  • 0
    žurka 14.02.2023, 12:31:19

    Piekrītu iebildumam. Nakts laiks skaitās no plkst.22, tātad VR grib slaukt iedzīvotājus 2 stundas ilgāk, nemaksājot tajā laikā šoferiem nakts tarifu.

  • -5
    Marta P 14.02.2023, 13:40:39

    neviens nesaka, ka ir nakts, bet tajā laikā tiek aktivizēts "nakts tarifs". To parasti vērtē atbilstoši pasažieru plūsmai, kad tā būtiski samazinās- ir pamats tajā laikā tā teikt iedarbināt nakts tarifu.

  • 0
    Covid 19-24.ventspils.lv 14.02.2023, 13:59:35

    Vai kāds ir piefiksējis,cik "maza" ir pasažieru plūsma 22.maršrutā,kaut vai reisā 20.58 no Inženieru ielas?Kur gadās,ka visiem nemaz vietas neiznāk?
    Maitas gabali nolādētie!!!Kovida laikā reisus noņēma,tagad atpakaļ vairs neliek!Vakarā stundas intervāls starp reisiem un šie vēl "nakts " tarifu sagribējuši!

  • 0
    žurka 14.02.2023, 17:31:12

    MartaP
    Vislielākās plūsmas ir ap plkst. 08:00, 12:00, 17:00 un 20:00, kad cilvēkiem sākas un beidzas darbs. Maiņas cilvēkiem darbs beidzas plkst.20:00. It kā VR atskaitītos par pasažieru plūsmām pa laikiem, sagaidīsi...

  • 0
    reku 14.02.2023, 11:36:10

    Termiņi-cik ilgi būs derīgi tie iegādātie 60 braucieni?
    Vismaz uz gadu vajadzētu pirkt tādu porciju.

  • -6
    Piciš 14.02.2023, 14:43:39

    Šeit būtu prātīgi ierīkot aplikāciju, kā Rīgā. Nopērc biļeti aplikācijā, noskanē QR kodu un miers pašam, gan šoferiem.

  • 0
    reku 14.02.2023, 14:52:35

    Ne visiem tādas iespējas.Tur vajadzīgs "glaudāmais" telefons.Pie tam tās technoloģijas izdevīgas vienīgi varturiem,lai vieglāk būtu izsekot pavalstniekus.

  • -5
    Marta P 15.02.2023, 14:57:16

    Tā jau ir - tikko kāds piedāvā kādus variantus - tā tas neder. Ko sagaidāt, ka sabiedriskais transports būs par brīvu visiem visu cauru diennakti un kursēs nepārtraukti?
    Zināt kādas ir transporta izmaksas? Saprotat, ka arī tas pārvadātājs, kurš konkursa kārtā dabū to savu teritoriju nevar ar labdarību nodarboties, viņam ir jānodrošina vesela virkne ar prasībām, par noteiktu cenu. Tas ir pakalpojums, un lielākā daļa pakalpojumu kaut ko maksā. Šoferiem taču arī algas jāmaksā. Brēc, ka algas vajag lielākas šoferiem, ka vajag vairāk šoferu, bet kad jāmaksā, tad pēkšņi kažoks uz otru pusi.

  • 0
    Kreka Onkulis Džeris 14.02.2023, 15:36:47

    Jums piederēs nekas, un jūs būsiet laimīgi.

  • -6
    Piciš 14.02.2023, 16:38:46

    Reku, jāiet līdzi laikam. Neesiet kā lembergs.

  • 0
    P SIA "Ventspils reiss" 14.02.2023, 17:26:07

    Atbilde KRX: "Ventspils reiss" nepiešķir atlaides un nenosaka, kādam tekstam jābūt izziņā, bet tikai tirgo biļetes, pamatojoties uz dokumentu, kas apliecina tiesības iegādāties mēnešbiļeti ar atlaidi. Līdz ar to var secināt, ka izziņā, ko uzrādīsiet autoostā, jābūt norādei, ka tā paredzēta mēnešbiļetes iegādei ar atlaidi. Saskaņā ar Ventspils pilsētas saistošajiem noteikumiem 75% atlaide mēnešbiļetes iegādei Ventspils pilsētas sabiedriskajā transportā tiek piešķirta Ventspils pilsētā deklarētajiem Ventspils pilsētas vispārējās izglītības iestāžu un profesionālās izglītības iestāžu audzēkņiem, kuri mācās klātienē.

  • -5
    P SIA "Ventspils reiss" 14.02.2023, 17:27:51

    Papildinājums atbildei KRX: braukšanas maksas atlaide 100% apmērā tiek piemērota tikai vispārizglītojošo skolu audzēkņiem.

  • 0
    KRX 14.02.2023, 18:31:02

    Vai šo lūdzu varētu izskatīt kaut kādā no domes svarīgajām komisijām? Ar ko tieši ventspilnieks pusaudzis, kurš nolēmis mācīties arī profesiju blakus vidusskolai, atšķiras no "parastā" vidusskolnieka?
    Bez tam, domei lūgums domāt pēc būtības - cik šādu skolnieku vispār varētu būt? Diez vai tie maksimums 10 skolēni nodarītu bagātajai un bērniem draudzīgajai(?) pašvaldībai būtiskus zaudējumus un radītu papildus tēriņus.

    Kas vēl būtu jādara, lai dome šo jautājumu izskatītu?

  • -4
    Marta P 16.02.2023, 14:28:39

    Vai atšķirība nav tajā, ka tehnikumā jaunietis ar labām sekmēm var saņemt arī stipendiju?

  • 0
    KRX 16.02.2023, 15:34:26

    Martai P, a varbūt atšķirība arī tā, ka VMV audzēkņi ir pirmie, kuriem ik reiz "jārada muzikālais noformējums" ik vienā domnieku stādīšanas, cirpšanas, mīšanās, atklāšanas procesijā?
    Kaut kā nav redzēti mākslinieciskie priekšnesumi domes reprezentatīvos ne no Pārventas pamatskolas, ne pat no ģimnāzijas!

    Kā jālielās pasaulei ar domes sasniegumiem, tā VMV un Tehnikums ir pirmajā rindkopā.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: