Iepirkumu uzraudzības birojs ir atļāvis Valsts SIA ''Autotransporta direkcijai'' slēgt iepirkuma līgumu ar pašvaldība SIA ''Ventspils reiss'' par pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu novada un starppilsētu maršrutos uz 10 gadiem.

Pirmo reizi konkurss tika izsludināts 2019. gada jūlijā. Konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60% no visa vērtējuma. Tehniskajā piedāvājumā eksperti vērtēja autobusu vecumu, pieejamības nodrošināšanu personām ar funkcionāliem traucējumiem un autobusu tehnisko aprīkojumu. Tāpat tika vērtēta arī pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošanas funkcija un GPS, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini u. c.

Bija plānots, ka līgumi ar pārvadātājiem, kas uzvarēs konkursā, tiks noslēgti laika posmam no 2021. gada 1. janvāra līdz 2030. gada 31. decembrim, taču līdz šim konkurss atsevišķās maršrutu tīkla daļās, tajā skaitā maršruta tīkla daļā ''Ventspils'', vairākkārt beidzies ar rezultātu pārsūdzēšanu.

2022. gada decembrī Valsts SIA ''Autotransporta direkcijas'' Iepirkumu komisija ar maksimālo iespējamo punktu skaitu par uzvarētāju konkursā ar tiesībām nodrošināt pasažieru pārvadājumus Ventspils novadā un starppilsētu maršrutos atzina pašvaldības SIA ''Ventspils reiss'', taču zaudētāji rezultātu atkal apstrīdēja.

Iepirkumu uzraudzības birojs, izvērtējot pārsūdzības, tomēr pieņēma lēmumu atstāt spēkā ''Autotransporta direkcijas'' Iepirkumu komisijas lēmumu, ar kuru tiesības slēgt līgumu par pasažieru pārvadājumiem maršrutu tīkla daļā ''Ventspils'' nākamo 10 gadu laikā, tiek piešķirtas ''Ventspils reisam''.

Pēc līguma noslēgšanas pasažieru pārvadātājam tiek doti 13 mēneši, lai sagatavotos līguma nosacījumu izpildei, un tas nozīmē, ka pārvadājumus, pamatojoties uz jauno līgumu, varēs uzsākt  2024.gada pirmajā pusgadā.

Lasi vēl

Komentāri (16)

  • -9
    1290 07.02.2023, 11:39:22

    Nu lūk, viss nostājas savās vietās. Ventspils Reiss tiek pie līguma, bet krāpnieki tiek sodīti un netiek pie līguma.

  • 0
    Piciš 07.02.2023, 12:05:36

    Pierādījumus studijā. Pēter, tevi viegli atkost.

  • 0
    Vadims Kevrelis 07.02.2023, 13:11:34

    Ilgi nebūs jāgaida ka ''VR'' arī starppilsētu pārvadājumos pacels biļešu cenas, pilsētas ietvaros jau pacēla.

  • -4
    Marta P 08.02.2023, 14:47:57

    Vai cenas starppilsētas pārvadājumos neregulē ATD? Tur jau lielais iepirkums, ja varētu katrs kā vajag, tad jau nebūtu tam iepirkumam jābūt.

  • -4
    Kriska 07.02.2023, 14:22:58

    Loģisks risinājums. Traka ideja tie konkursi- kam kāds labums no tā - pasažieriem vai autobusu vadītājiem ? Ne un ne

  • 0
    Vadims Kevrelis 07.02.2023, 15:50:21

    Runā ka labums ir tāds, ka uz tukšām sēdvietām starppilsētu autobuss var labi nopelnīt.

  • -1
    P SIA "Ventspils reiss" 07.02.2023, 16:21:53

    Atbilde Vadimam Kevrelim:braukšanas maksu starppilsētu maršrutos nosaka pasūtītājs, nevis pārvadātājs. Tātad "Ventspils reiss" nekādi nevar ietekmēt biļešu cenas starppilsētu (arī novada) maršrutos. Tās nosaka Valsts SIA "Autotransporta direkcija".

  • -2
    Janis Zvejnieks 07.02.2023, 20:23:50

    Soferisi un soferienes visi ir saprotosi,sava amata meistari.Ja ir iespeja,es starpilsetu reisos vienmer izvelos VReisu.Zel tikai,ka nemet mazu likuminu uz areport.

  • -7
    Dominiks 07.02.2023, 23:16:46

    Cerams ka tagad braucot arī starppilsētu maršrutos beidzot sakārtos bezskaidras naudas terminnālus,lai var ar karti norēķināties.Visādi tiesājas,bet sakārtojiet šito lietu.Murgs ir braukt ar mazo busu uz Rīgu!Vai tad nevar iepirkt lielākus busus,lai lielāks cilvēks normāli kājas var nolikt.

  • -1
    Marta P 08.02.2023, 14:54:00

    Nu var būt ja tik gudri pamāci vari laicīgi noņemt skaidru naudu un norēķināties vai arī iegādāties biļeti iepriekš pārdošana internetā vai kasē, neierodoties pēdējā brīdī?
    Un par vietu kājām - sabiedriskais transports, tas ir sabiedriskais transports nevis luksus auto. Interesanti, ka kaut kā neredz tik daudz aicinājumus lidsabiedrībām iepirkt lielākas lidmašīnas, lai cilvēkiem būtu vairāk vietas kājām, bet te vietējo pārvadātāju gan māca uz velna paraušanu. Autobusi šķiet gatavotie tiek pēc noteikta standarta, ne tā?

  • 0
    Kurzemnieks - 08.02.2023, 04:57:32

    Kam vajadzīgs,lai norēķinātos ar to plastmasas gabalu,nevis īstu naudu?
    Protams,ka varturiem,jo tā vieglāk izsekot katru pavalstnieku.
    Ērtums no tās kartes vienīgi tas,ka nozaudēšanas vai nozagšanas gadījumā nauda paliek drošībā.

  • -3
    aga 08.02.2023, 18:17:51

    Ir gadījies braukt ar reisa autobusiem. Neatceros kuri konkrēti, bet man kā pavisam ne garam cilvēkam bija maz vietas kājām. Priekšējais sēdeklis pie pašiem ceļiem. Pēčāk izvēlējos citus pārvadātājus, kuros bija daudz komfortablāk.

  • -3
    Marta P 09.02.2023, 14:05:45

    Ko nozīmē "pavisam ne garš cilvēks"- 1,2m? Autobusus veido pēc noteiktiem standartiem. iesaki pārveidot?

  • 0
    aga 09.02.2023, 18:07:01

    Es tev iesaku at#isties dalbajobina. Ja nav ko normāli komentēt, tad turi savu zeķu mazgājamo ciet. Apriebušies tavi viszinošie komentāri katrā tēmā katram jūzerim.

  • -3
    Dominiks 09.02.2023, 13:21:24

    Martai P...Ventspils Reiss izreklamē cik labi viņiem karšu termināļi,visi būs apmierināti,bet ka iekāpj un grib norēķināties,tad nedarbojas...ko darīt,ej kājām. Un par sēdekļiem,ne es viens esmu pret šādu šaurību.

  • 0
    SKDS aptauja 09.02.2023, 14:44:23

    Marta P, vai esat speciāliste iepirkumu un pasažieru pārvadājumu jomā? Cilvēki ir dažādi, tāpat arī autobusi un viedokļi var atšķirties, nav nepieciešams katram, kura viedoklis nesaskan ar Jūsu, iekomentēt ko gudru.

    Lai gan man nav zināms, kāds iepriekš noslēgtajos līgumos ir attālums starp sēdvietām, piekrītu pāris cilvēkiem, kam nav ērti. Jaunajos līgumos noteikts, ka attālumam ir jābūt vismaz 68 cm (it kā vairāk), tajā pašā laikā pārvadātājs VAR šo koriģēt, panākot pretī pasažieriem, kā to nupat izdarīja VTU Valmiera (70 cm).

    Iepirkumā pārvadātājs var norādīt prasības, kas pārsniedz minimālās, jautājums vienīgi cik tas ietekmē cenu / izmaksas. Protams, ka Ventspils Reiss nepirks šiem pārvadājumiem divstāvīgās Setras, taču ir būtiska starpība, vai tiek iegādāts piepilsētas vai starppilsētu autobuss. Vai tiešām Jums šķiet, ka pelēkajā Mercedes autobusā, kas jau 13 gadus kursē uz Rīgu / Jelgavu, ir tikpat komfortabli kā 57 vietīgajā Setrā, kas brauc uz Rīgu?

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: