Ar cerībām un priekšlaicīgu prieku ventspilnieki uzņēma ziņu, ka vietējais uzņēmums Ventspils reiss beidzot atzīts par uzvarētāju konkursā par tiesībām nodrošināt pasažieru pārvadājumus savā reģionā tuvāko desmit gadu laikā. Vakar kļuva zināms, ka konkursa rezultātus apstrīdējis konkurents. Tomēr Ventspils uzņēmums nav zaudējis cerību uzvarēt.
Strīdi par pasažieriem turpinās
11Pagājušajā nedēļā uzņēmuma Ventspils reiss profilā sociālajā vietnē Facebook tika publicēta priecīga vēsts: «Saņemot maksimāli iespējamo punktu skaitu, uzvarējām konkursā par tiesībām nodrošināt pasažieru pārvadājumus lotē Ventspils uz 10 gadu periodu.» Ne pirmdien, ne otrdien vēl nebija nekādas informācijas par saņemto sūdzību no konkurenta par konkursa rezultātu apstrīdēšanu.
Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) darbiniece, kas atbild par sūdzību pieņemšanu, vēl vakar no rīta mūsu laikrakstam apgalvoja: ja IUB interneta lapā sūdzības nav, tātad to neviens nav iesniedzis. Pirmdien, 19. decembrī, IUB interneta lapā sūdzības sadaļā tika publicētas trīs sūdzības par iepirkuma konkursa rezultātiem citos maršrutos, kas neskar Ventspili. Likās, ka uzvara jau mūsu! Autotransporta direkcijas (ATD) šā gada 5. decembra lēmumu par pasažieru pārvadājumu konkursa rezultātiem varēja apstrīdēt līdz 17. decembrim.
Diemžēl vakar ap pusdienlaiku ATD sabiedrisko attiecību vadītājs Viktors Zaķis sniedza precizēto informāciju: lēmums piecos pasažieru transporta tīkla maršrutos, ieskaitot Ventspili, ir apstrīdēts. «Līdz 2. janvārim mums jāsniedz IUB savs komentārs par saņemtajām sūdzībām. Tālākie notikumi būs atkarīgi no IUB lēmuma,» skaidroja Zaķis. Viņš piebilda, ja ATD skaidrojumi tiks ņemti vērā, tad IUB saņemtās sūdzības varētu noraidīt.
ATD lēmumu atzīt Ventspili reisu par konkursa uzvarētāju lotē Ventspils apstrīdēja mūsu uzņēmuma galvenais konkurents – Latvijas Sabiedriskais autobuss. Jau iepriekš rakstījām par to, ka šā gada septembrī ATD rīkoja iepirkuma konkursu par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus septiņos reģionālajos maršrutos, ieskaitot Ventspili. Par konkursa uzvarētāju lotē Ventspils tika atzīta Rīgas SIA Latvijas Sabiedriskais autobuss. Konkursa rezultāti visos septiņos maršrutos tika apstrīdēti IUB. Sūdzību iesniedza arī Ventspils reiss.
IUB sūdzību izskatīšanas komisija šā gada 17. novembrī atcēla ATD lēmumus visos septiņos maršrutos, aizliedza direkcijai slēgt līgumus par pasažieru pārvadājumiem šajos maršrutos un uzdeva 30 darbdienu laikā novērst komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot konkursam iesniegtos piedāvājumus.
Izpildot IUB norādījumu, Autotransporta direkcija šā gada 5. decembrī pieņēma lēmumu mainīt uzvarētājus divos maršrutos. Ventspils maršrutā par uzvarētāju atzīts vietējais uzņēmums Ventspils reiss. Kā jau iepriekš minēts, apstrīdēt šo ATD lēmumu pretendenti varēja līdz 17. decembrim.
Galīgo lēmumu Iepirkumu uzraudzības birojs pieņems jau jaunajā gadā. Cerēsim, ka lēmums būs ventspilniekiem labvēlīgs. Ventspils domes priekšsēdētāja vietnieks Aigo Gūtmanis vērš uzmanību, ka, ja Ventspils reiss saņems valsts pasūtījumu pasažieru pārvadāšanai reģionālajos maršrutos, tā apgūšanai būs nepieciešamas nopietnas investīcijas. «Lai nodrošinātu visu pārvadājumu apjomu, uzņēmumam būs nepieciešami 17 jauni autobusi un aptuveni tikpat daudz papildu autovadītāju, kuri būs gatavi doties agri no rīta no Rīgas uz Ventspili. Tas nozīmē, ka daļai autovadītāju jādzīvo Rīgā,» skaidroja Gūtmanis.
Pašlaik starppilsētu pasažieru pārvadājumus no Ventspils nodrošina Ventspils reisa un Ecolines autobusi. Iepriekš pasažierus līdz ar Ventspils reisu pārvadāja arī Nordekas autobusi. «Ja valsts pasūtījumu desmit gadu periodam saņems Ventspils reiss, tam būs jāpārņem arī tie reisi, kurus šobrīd nodrošina Ecolines autobusi. Tas uzņēmumam būs nopietns izaicinājums,» norāda Gūtmanis. Uz jautājumu, vai uzņēmums ir gatavs šādam izaicinājumam, domes priekšsēdētāja vietnieks atbildēja: «Tam jābūt gatavam, citādi nepiedalītos konkursā.»
Uzņēmuma Ventspils reiss vadītājs Arturs Lieģis atturas no komentāriem, gaidot galīgos lēmumus. Tuvākais IUB lēmums taps zināms aptuveni pēc mēneša.
Komentāri (11)
Soferisu visur trukst.Irelande ,Dublin bus ari mekle soferus,alga 815e nedela,3260e menesi,plus socialas garantijas.
Loģiski, ka Ventspils Reisam ir jāstrādā savā reģionā.
Vai citās ES valstīs arī tāds pats murgs.ka cilvēks nevar strādāt un dzīvot savās mājās. Vai tikai mūsējie lien ......Pavisam prātu izkūkojuši
Kads murgs ?Ja ir apmaksats dzivoklis,plus komandejuma nauda,viss ok.Jauniem neprecetiem labs variants.Tikai jaunatne no smagiem,atbildigiem darbiem izvairas.
Cik,krisk ir redzejs autobusa soferus,vai fures soferus,ta pari 20gadiem vecus ?
Tad paliek ''Air Baltic'' un ''Pasažieru Vilciens''.
Prāmji arī sen kā Rīgas ostā nekursē, ne? :D
Jāni, ka'di 10 gadi atpakaļ komandējuma nauda tika maksāta , ja strādā ārpus Latvijas robežām, piem . Lietuvā. Es strādāju Rīgā, komandējuma nauda netika maksāta. Viesnīca - jā. Bet par dzīvokli tā vai tā ir jāmaksā.
Ja savādāk reklamētu šo profesiju, tad varbūt arī jaunie pavilktos uz to:
darbs nav grūts, - jāgroza stūre un jāvēro ainava pa logu. Laiku pa laikam tikai jānospiež kāds pedālis. Kur nu vēl neierobežotas iespējas socializēties. Nav nekas jāizdomā, vai jāpierāda, ka esi galvenais, jo tu jau tāpad uz brauciena laiku esi galvenais.
Sitie grosmeistar man patik :))))darbs nav gruts,jagroz stur un javero ainav palog :)))A pats, vismaz i meginajs, vairak pa B kategorijs tiesibam sev maka turet ?Lai dabut D kategorij,tev nosakum ir jadabu C,tad tu dabu D1,un pec div gad tu var dabut liela bus pravs D.un tas viss maksa pik un ne maz.Nekad reklam nav vajadzig.Profene macas puiks uz automehiem.kur i kener uz to liet tapat.Skols programma pieliek klat ari smago masin tiesib iegusan.Agrak bij dosafs,no turiens ari daudz sibriz soferis ass ir nakus.
Nav saprotams, kāpēc valstij ( ministrijai? ) nepatika līdzšinējā kārtība. Pārvadājumus , piemēram, Rīga- Ventspils- Rīga nodrošina rīdzinieki un ventspilnieki. Un konkursu rīko starp Ventspils firmām un Rīgas firmām atsevišķi.Ja Ventspilī ir tikai 1 pasažieru pārvadātājs, tad- rezultāts skaidrs. Ventspils jau nav vienīgā, kur pašvaldības ir izveidojušas autotransporta uzņēmumus, jo likums liek organizēt pasažieru pārvadājumus.Rīgā ir vairāki uzņēmumi- var būt arī konkurss. Līdzīgi jau ir arī gaisa pasažieru pārvadājumi. kad reisus sadala savā starpā galamērķu aviokompānijas, kur ir gan transporta līdzekļi, gan strādājošie. Un pirmos un pēdējos reisus veic mājinieki..... Vai tiešām jēga 10 gadiem pirkt jaunus 17 autobusus, ja šos izdevumus var sadalīt savā starpā un būtu vienmērīga autotransporta attīstība. Izskatās, ka šis iepirkums ir izveidots Brandava un 2 AŠ interesēs. Vienkārši neticami.....