Visi trīs termināļi, kas Ventspils ostā nodarbojas naftas produktu pārkraušanu, - AS "Ventbunkers", SIA "Ventall termināls" un SIA "Ventspils nafta termināls" - noliedz, ka būtu jaukuši Krievijas dīzeļdegvielu ar citas izcelsmes produktu, norādīja uzņēmumu pārstāvji.
Visi trīs termināļi noliedz, ka būtu jaukuši Krievijas dīzeļdegvielu
1"Ventbunkers" pārstāvji atzīmē, ka saistībā ar Eiropas Savienības (ES) un ASV Ārvalstu aktīvu kontroles biroja (OFAC) ieviestajām sankcijām pret Krieviju un Baltkrieviju, "Ventbunkers" terminālī šobrīd naftas produktu uzglabāšanas un pārkraušanas pakalpojumi netiek sniegti.
"Līdz ar to mums nav un nevar būt nekādas saistības" ar Krievijas dīzeļdegvielas jaukšanu, norādīja "Ventbunkers" pārstāvji.
Savukārt "Ventall termināls" pārstāvji pauda, ka "Ventall termināls" nav termināls, kurā tiek vai tika veiktas medijos aprakstītās darbības.
Tāpat uzņēmumā atzīmēja, ka dīzeļdegviela terminālī nav bijusi kopš 2015. gada. Kompānijā arī norādīja, ka "Ventall termināls" turpinās ievērot visus Latvijas normatīvus, kā arī vietējās un starptautiskās sankcijas.
Tāpat uzņēmuma pārstāvji pauda nosodījumu par Krievijas uzbrukumu Ukrainai, aicinot Latvijas valdību darīt visu iespējamo, lai apturēto šo Krievijas agresiju.
Arī "Ventspils nafta termināls" norādīja, ka nav "Bloomberg" rakstā minētais naftas uzglabāšanas termināls.
Uzņēmuma pārstāvji apliecināja, ka "Ventspils nafta termināls" pilnībā ievēro piemērojamos (spēkā esošos) sankciju regulējumus. Ja jaunu sankciju pakešu ieviešana ietekmēs uzņēmuma darbību, tas nekavējoties rīkosies, lai nodrošinātu uzņēmējdarbības atbilstību prasībām, norādīja uzņēmumā.
Iepriekš "Bloomberg" vēstīja, ka Eiropas enerģētikas uzņēmumi meklē aplinku ceļus, lai saglabātu Krievijas jēlnaftas plūsmu, vienlaikus publiski atsakoties no sadarbības ar Krieviju.
"Bloomberg" ziņoja, ka naftas tirgū ir parādījies "Latvijas maisījums" - dīzeļdegviela, kas izskatās kā risinājums, lai piegādātu Krievijas produktu, kas sajaukts ar citas izcelsmes produktu. Kā vieta, kur notiek sajaukšana, "Bloomberg" publikācijā minēta Ventspils.
Kompānija "Ventbunkers" reģistrēta 2004. gadā, un tās pamatkapitāls ir 6,822 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma finanšu dati par pēdējiem trim gadiem nav pieejami. "Ventbunkers" patiesie labuma guvēji ir Aivars Lembergs, Austrijas pilsone Ursula Haranda un Šveices pilsonis Rūdolfs Meroni.
Savukārt "Ventall termināls" reģistrēta 2004. gadā, un tās pamatkapitāls ir 8,315 miljoni eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2020. gadā bija 7,15 miljoni eiro, bet peļņa sasniedza 400 000 eiro. "Ventall termināls" pieder Šveicē reģistrētajai SA "Transmar Holding".
Komentāri (1)
Nu ko, tad ir palicis vēl viens uzņēmums.