Šogad aprit 25 gadi jeb ceturtdaļa gadsimta, kopš pilsētā pasažieru pārvadājumus veic pašvaldības SIA Ventspils reiss. Atzīmējot jubileju, uzņēmums pateicas saviem darbiniekiem un arī pasažieriem, kas bijuši uzticīgi visus šos gadus.
Ventspils reiss svin 25 gadus
01997. gada 14. martā uzņēmumu reģistrā tiek reģistrēta pašvaldības sabiedrība ar ierobežotu atbildību Ventspils reiss. Šodien Ventspils reisa kolektīvu pārstāv 120 darbinieki, no kuriem deviņi uzņēmumā strādā kopš tā pirmsākumiem. Par godu uzņēmuma jubilejai, Ventspils reiss pagājušajā nedēļā godināja ilggadējos darbiniekus, pateicoties par ieguldīto darbu. Svinīgajā apbalvošanas pasākumā ar savu klātbūtni pagodināja arī viesi – Ventspils domes vadības un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas pārstāvji. Cita starpā klātesošajiem bija iespēja arī vērot Kurzemes Televīzijas sagatavoto filmu par Ventspils reisa 25 pastāvēšanas gadiem, savukārt ar muzikāliem priekšnesumiem priecēja Ventspils Mūzikas vidusskolas audzēkņi.
Līdzšinējās pastāvēšanas laikā Ventspils reiss ir apliecinājis, ka arī neliels uzņēmums spēj pieņemt izaicinājumiem, pārvarēt krīzes situācijas, realizēt ambiciozus un unikālus projektus un pierādīt konkurētspēju valsts mērogā. Pirmais vērienīgais projekts tika īstenots 2000. gadā, kad ar Ventspils domes atbalstu kapitālsabiedrība paņēma vairāk nekā 2 000 000 latu (!) vērtu aizņēmumu, uzdrošinoties iegādāties 43 pilnīgi jaunus Vācijā ražotus Mercedes Benz autobusus. Līdz ar šo notikumu uzņēmums autobusu vadītājiem izsniedza baltus kreklus un kaklasaites, atbrīvojot no pienākuma mazgāt un remontēt autobusus.
Otrs vērienīgākais projekts ir elektroautobusu ieviešana. Projekts ir unikāls ne tikai ar to, ka tiek iegādāts liels skaits mūsdienīgu autobusu, bet arī tāpēc, ka tos aprīko Latvijā.
Saredz perspektīvu nākotnē
Ventspils domes priekšsēdētāja 1. vietnieks Guntis Blumbergs, kura pārraudzībā uzņēmums bija no 1997. līdz 2006. gadam, Ventspils reisa 25 gadus salīdzināja ar cilvēka mūžu – ir iegūtas zināšanas un pirmā nozīmīgā dzīves pieredze, kas palīdz stabili pastāvēt un zināt, kurp doties tālāk. Uzrunājot klātesošos, Blumbergs atcerējās pirmos nozīmīgos notikumus, kas vienlaikus kalpoja par pagrieziena punktiem Ventspils reisa attīstībā, tie ir jauno Mercedes Benz autobusu iegāde, uzņēmuma autotransporta bāzes būvniecība Robežu ielā un autoostas rekonstrukcija. Un tā jau pirmo 25 gadu pastāvēšanas laikā Ventspils reiss kļuvis par drošāko, ģimenei un videi draudzīgāko pasažieru pārvadātāju Latvijā, uzslavē Blumbergs. Arī Ventspils domes priekšsēdētāja vietnieks Aigo Gūtmanis, pašreizējais kapitālsabiedrības krusttēvs, uzskata, ka 25 gadu pastāvēšanas laikā Ventspils reiss ir piedzīvojis milzīgu izaugsmi: «Tikai izaugsme, tikai attīstība mūs var novest pie tā, ka esam konkurētspējīgi.» Pēc pilsētas domes deputāta Didža Ošenieka domām, Ventspils reisa kodols ir kolektīvs. Katrs apbalvojums, kuru Ventspils reisam ir ne viens vien, ir novērtējums darbiniekiem. Ventspils reiss ir spēlētājs ilgtermiņā ar lielu nākotnes perspektīvu, novērtē Ošenieks.
Darbinieks ir vērtība
Uldis Reinolds un Arnis Bāliņš ir daļa no starppilsētu lielo autobusu vadītāju brigādes. Uldis Ventspils reisā strādā teju kopš tā dibināšanas – nepilnus 25 gadus, savukārt Arnis kolektīvam pievienojās 2001. gadā. Vaicājot, kas ir mainījies šo 25 gadu laikā, autobusu vadītāji vienprātīgi atbild, ka pilnīgi viss – uzņēmuma autoparks, kas kļūst aizvien modernāks un jaudīgāks, tehniskais nodrošinājums, infrastruktūra, tostarp autoosta, kas šo gadu laikā ir piedzīvojusi lielas pārmaiņas. «Viss iet tikai uz augšu!» teic Uldis. Kolēģi papildina Arnis, piebilstot, ka viņam ir prieks strādāt Ventspils reisā.
Uzņēmumā strādā arī divi pāri, tostarp Inga un Ainārs Naudiņi. Inga ir Ventspils reisa dispečere, kuras pienākumos ir organizēt, lai neizpaliktu neviens reiss, savukārt Ainārs ir autobusu vadītājs, kuru pasažieri var sastapt starppilsētu un tūrisma maršrutos. Pirmais darbu uzņēmumā sāka Ainārs – gadu pēc tā dibināšanas, savukārt Inga pievienojās 2005. gadā. Ar laiku abi kļuva ne tikai par kolēģiem, bet arī laulātajiem. Dispečeres darbā viena no svarīgākajām vērtībām ir abpusēja pretimnākšana – lai autobusu vadītāji būtu apmierināti un reisi izpildīti. Ainārs priekšroku dod tālākiem braucieniem, jo patīk būt ceļā. Ainārs un Inga uzņēmumā augstu vērtē saskarsmi, darba vidi un labus vārdus pauž par tehniku, jo uzņēmumā, kas nodarbojas ar pasažieru pārvadājumiem, tas ir ļoti svarīgi.
Nākamgad apritēs 20 gadi, kopš pasažierus Ventspils reisa autobusus vada Aigo Korčagins. Viņa pienākums ir izpildīt starppilsētu maršrutus. «Viss dzīvē iet uz priekšu» – autobusi paliek arvien jaunāki, notikušas izmaiņas maršrutos, teic Aigo. Viņš atceras, ka, uzsākot darbu, pasažieriem tika izsniegti taloni, jo kases aparātu vēl nemaz nebija. Aigo ir gandarīts par kolektīva saliedētību un izpalīdzību. Īpaši viņš uzteica dispečeri Ingu, kura savu darbu dara profesionāli. «Kā 1986. gadā piesēdos pie stūres, tā braucu joprojām,» saka Aigo, piebilstot, ka ir strādājis arī ostā, ātrajā palīdzībā. Pirms Ventspils reisa dzīvē bijis periods, kad īslaicīgi nācās būt bez darba. Bija pagājuši tikai divi trīs mēneši, un sapratu, ka gribas būt pie stūres, gribas braukt, tā Aigo.
Ventspils reisa Pateicības raksta saņēmēji:
Ainārs Naudiņš – autobusu vadītājs;
Uldis Reinolds – autobusu vadītājs;
Aivars Valainis – autobusu vadītājs;
Arnis Bāliņš – autobusu vadītājs;
Viesturs Magonīte – autobusu vadītājs;
Sergejs Grigjans – atslēdznieks;
Aigo Korčagins – autobusu vadītājs;
Zanda Šilberga – noliktavas pārzine;
Reinis Rasa – galvenais inženieris;
Jānis Jurevics – līnijmehāniķis.
Ventspils domes Pateicības raksta saņēmēji:
Inga Uibo – autobusu vadītāja;
Andris Otto – autoostas administrators;
Andis Kiršteins – autoelektriķis;
Oksana Zālīte – galvenā grāmatvede;
Einārs Lapiņš – autobusu vadītājs;
Jana Bože – autobusu vadītāja.
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas Pateicības raksta saņēmēji:
Ronalds Blāze – inženieris;
Arvis Bernics – direktors;
Inga Naudiņa – dispečere;
Iveta Jakušonoka – galvenā kontroliere;
Agija Leimane – sabiedrisko attiecību speciāliste;
Normunds Zēbergs – atslēdznieks.
Autotransporta direkcijas Pateicības raksta saņēmēji:
Ruslans Rahmangulovs – autobusu vadītājs;
Ginta Rassa – personāldaļas un integrētās vadības sistēmas vadītāja;
Kaspars Vēzis – autobusu vadītājs;
Edgars Bože – autobusu vadītājs.
Ventspils reisu raksturo izaugsme
Ventspils reisa valdes priekšsēdētājs Arturs Lieģis
– Atskatoties uz Ventspils reisa 25 gadiem, lielākais gandarījums ir par izaugsmi. No neliela, maz zināma uzņēmuma esam izauguši par finansiāli stabilu kapitālsabiedrību ar labu reputāciju, pierādot konkurētspēju un profesionalitāti. Esam drošs, ģimenei un videi draudzīgs pasažieru pārvadātājs, ko pakāpeniski, gadu pēc gada, esam spējuši pierādīt. 2006. gadā tika pieņemts lēmums ieviest integrēto kvalitātes vadības sistēmu, kas ir visa pamatā. Katru gadu tiek veikts kvalitātes vadības sistēmas audits, kurā pierādām, ka esam stabili un strādājam atbilstoši starptautiskiem standartiem.
Ventspils reisa šī brīža galvenā aktualitāte ir dalība iepirkumā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu nākamajos desmit gados. Process ilgst jau kopš 2019. gada, un joprojām gaidām rezultātus. Mēs esam gatavi nodrošināt pilsētas un starppilsētu sabiedriskā transporta pakalpojumu, bet, protams, ir bažas par to, ka kāds varētu ienākt ar dempinga cenām.
Viennozīmīgi Ventspils reisa vērtība ir cilvēki. Tas, ko esam sasnieguši, ir visa kolektīva nopelns. Komanda, kuru veiksmīgi esam izveidojuši, ir spēcīga, bet, neskatoties uz to, vienmēr ir vēl izaugsmes iespējas. Domāju, mums ir izdevies sevi apliecināt un pierādīt kā stabilu uzņēmumu, par ko esmu gandarīts!
Ieguldījums drošībā un kvalitātē
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks
– 25 gadi Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas biedru vidū ir vidējs vecums, taču Ventspils reiss 25 gados ir paveicis vairāk nekā citi uzņēmumi 60 pastāvēšanas gados. Liels prieks par Ventspils reisa ieguldījumu gan pārvadājumu drošībā, gan kvalitātē. Svarīgs ir ne tikai autobusu vadītāju pienesums, jo viņi tieši apkalpo pasažierus, bet arī pārējo darbinieku ieguldījums, kas ir iesaistīti visā garajā procesā, lai pasažieru pārvadājumi varētu notikt.
Komentāri (0)