Pašvaldības SIA ''Ventspils reiss'' trešo gadu pēc kārtas saņēmis augstāko novērtējumu Latvijas Ilgtspējas indeksa izvērtēšanā un saņemot Platīna atzinību, tāpat kā iepriekšējos gados, kļuvis par vienīgo pasažieru pārvadātāju Latvijā, kas saņēmis šo atzinību.
«Ventspils reisam» trešo gadu pēc kārtas Platīna atzinība
49Ilgtspējīga attīstība nodrošina šodienas vajadzību apmierināšanu, neradot draudus nākamajām paaudzēm, un to raksturo trīs savstarpēji saistītas jomas - vides, ekonomiskā, sociālā - starp kurām ilgtspējīgam uzņēmumam vajadzētu panākt līdzsvaru. Tas nozīmē, ka vienlaikus jāievēro gan stingras vides aizsardzības prasības, gan jāuzrāda augsti ekonomiskie rādītāji, kā arī vienlaikus jānodrošina pēc iespējas augstāka dzīves kvalitāte. Būt ilgtspējīgam nozīmē rūpēties gan par šodienu, gan investēt nākotnē.
Pašvaldības SIA ''Ventspils reiss'' jau astoņus gadus apliecina, ka spēj strādāt, lai ne tikai panāktu līdzsvaru starp šīm jomām, bet atrastu arī iespējas pilnveidoties un attīstīties. Labi rezultāti tika uzrādīt jau pirmajā dalības gadā, kad ''Ventspils reiss'' izcīnīja Sudraba kategoriju, jo pirmajā dalības gadā reti kuram tas izdodas. Pakāpeniski uzlabojot savu sniegumu visās jomās, arī otrajā dalības gadā apliecināta atbilstība Sudrabam, bet pēc tam trīs reizes pēc kārtas - Zeltam un nu jau trešo gadu pēc kārtas - Platīna kategorijai.
Gandarījums par sasniegto ir liels, jo kapitālsabiedrība, salīdzinot ar citiem Platīna balvas laureātiem, ir neliels uzņēmums. 2020. gadā Platīna kategorija tika piešķirta 19 Ilgtspējas indeksa dalībniekiem, starp kuriem ir tādi lieli un starptautiski pazīstami uzņēmumi kā Latvenergo, Swedbanka, SEB banka un citi.
Dalība Latvijas Ilgtspējas indeksā ir brīvprātīga. Dalībnieka sniegumu piecās būtiskās biznesa jomās - stratēģija jeb darbības plānošana ilgtermiņā, tirgus attiecības (biznesa procesu atklātība un atbildība pret klientiem), darba vide (personāla politika), vide (uzņēmuma ietekme uz apkārtējo vidi) un ieguldījums sabiedrībā (veselības veicināšanas pasākumi, sadarbība ar vietējo kopienu) – vērtē kompetenta ekspertu žūrija. Anketu aizpildot, katru atbildi ir jāpamato un jāapliecina ar publisku atsauci internetā vai citos masu medijos, vai ar oficiālu dokumentu, jo Ilgtspējas indeksā vērtē to, kas praktiski uzņēmumā notiek. Pēc uzrādītajiem rezultātiem (spējas apliecināt savu sniegu un atbilstību izvirzītajiem kritērijiem), uzņēmumi tiek dalīti četrās kategorijās: platīna (pārsniedz 90%) zelta (no 80 līdz 89,9%), sudraba (no 60 līdz 79,9%) un bronzas (no 40 līdz 59,9%).
Uzņēmumi, kam piešķir Platīna atzinību, savā darbībā demonstrē atbildīgu attieksmi un augsta līmeņa atbildību visās savas darbības jomās, kā arī rūpējas ne tikai par saviem darbiniekiem, bet arī klientiem, sadarbības partneriem un vietējo kopienu, iesaistot to gan vērtēšanas procesos, gan sava snieguma uzlabošanā, un šo uzņēmumu publiskotos datus ir apstiprinājis ārējs auditors.
Ilgtspējas indeksa iniciatori ir Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība un Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts, un tā mērķi ir paaugstināt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju, kā arī palīdzēt Latvijas uzņēmumiem novērtēt savu sniegumu un gūt pārskatu par nepieciešamajiem uzlabojumiem. Tas ir stratēģisks vadības instruments, kas palīdz uzņēmumiem apzināt savas darbības ilgtspēju un atbildību un sniedz sabiedrībai objektīvu priekšstatu par atbildīgākajiem Latvijas uzņēmumiem.
Viens no lielākajiem ieguvumiem, piedaloties šāda veida izvērtējumā, ir atgriezeniskā saite, jo žūrija katram konkursa dalībniekiem izsniedz rakstisku vērtējuma analīzi, kurā norādīts ne tikai uz trūkumiem, bet sniegti arī praktiski ieteikumi turpmākai izaugsmei.
Pašvaldības SIA ''Ventspils reiss'' ir 100% pašvaldības kapitālsabiedrība, kura dibināta 1997. gadā. Tā nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus Ventspils pilsētas autobusu maršrutos, starppilsētu maršrutos un pasūtījuma tūrisma braucienos, kā arī apsaimnieko Ventspils autoostu. Uzņēmums septiņus gadus pēc kārtas atzīts par Drošāko pasažieru pārvadātāju Latvijā.
Komentāri (49)
Bet konkursā starppilsētu pārvadājumiem zaudēja...
Nevis zaudēja, bet neļāva uzvarēt!
>arcus
Bet pierādi,ka bija tā,ka neļāva uzvarēt!
Gaidīsim no IUB sūdzības izskatīšanas rezultātu.
Juridisku pierādījumu protams nav, jo nav iespējams iepazīties ar konkursa dokumentiem. Taču ir skaidri saredzama JKP, kristovska un Co mērķtiecīga darbība pret Ventspili. Tāpat zināms fakts, ka Ventspils reiss vairākus pēdējos gadus pēc kārtas saņēmis balvas par drošāko un labāko Latvijas pasažieru pārvadātāju
Autobusu tehniskais stāvoklis un komforts daudzreiz pārsniedz Talsu autobusus, arī šoferi reti kuriem pārvadātājiem ir baltos kreklos un kaklasaitēs. Arī šī komentējamā ziņa tikai apstiprina VR pārākumu . Turpināt?
''Autobusu tehniskais stāvoklis un komforts daudzreiz pārsniedz Talsu autobusus''
AS "TALSU AUTOTRANSPORTS"
Tehniskā piedāvājuma vērtējums 58
Finanšu piedāvājuma vērtējums 40
pašvaldības SIA "Ventspils reiss"
Tehniskā piedāvājuma vērtējums 60
Finanšu piedāvājuma vērtējums 33.95
Secinājums: VR tehniskais piedāvājums nedaudz (par 3% jeb 1,03 reizes) pārsniedz Talsu piedāvājumu.
arcus! vai tu esi dumjš vai arī "Hūtes" rupors. Tas ,ka VReiss neuzvarēja konkursā, priekš manis personīgi arī nav patīkami, jo, kad man ir vajadzība braukt uz Rīgu ar autobusu, vienmēr izvēlējos reisa autobusu.Ir jāsaprot, ka, ja ne visi, tad lielākā daļā konkursos, kas notiek jeb kurā iestādē,uzņēmumā,u.t.t Latvijā, uzvar lētākais piedāvājums. Tas, protams, nav pareizi, bet tā tas notiek.
Kuzmič, bet es ko saku? To pašu, ka konkurss nav godīgs un taisnīgs, tikai ir vēl viens iemesls bez cenas (varbūt braukt ar Ikarusiem, būs pavisam lēti)- JKP pataloģisks naids pret Ventspili un tās vadību.
Jūs vispār esat iepazinušies ar informāciju par starppilsētu pārvadījumu konkursu – pat ministru prezidents satiksmes ministram pieprasa skaidrojumus.. un kādi 10 pārvadātāji sūdzas tiesā! Izklausās, ka kaut kas nav bijis kārtībā ar konkursu, nevis ar reisu! Reisam ir tik daudz balvu un sertifikātu, bet Talsiem nekā!
Neļāva uzvarēt, iespējams, var būt, kristovičas partijas un viņu līdzīgas būtnes dēļ?
>>arcus
Un kas vainas bija Ikarusiem?
Ir braukts uz Rīgu arī ar vecajiem cigārveidīgajiem,skats vien ir ko vērts.
https://www.youtube.com/watch?v=qWR7iOsgFsE
Nu jā. Un uz Tārgali vairs no darba nevar tikt mājās. Vai jāgaida 2.stundas līdz nākošajam, vai vispār nav vakaros. Sakarā ar pandemiju noņēma reisus un tā arī atpakaļ neatgrieza! Priekš kam jūsu Ventspils reiss vispār tad ir vajadzīgs? Pārdoriet tos savus divus autobusus un miers. Dodiet tad ceļu normāliem autoparkiem
Jā,vai,beidzoties ārkārtējam stāvoklim,tiks atjaunoti VISI reisi,kas bija iepriekšējā ,normālajā,režīmā?
Normāliem autoparkiem? Pat tagad V-pils Reiss busi reāli atšķīrās no Rīgas Nordekas sekondhenda.
No Kaziņpieskām, kuriem jāuzvar konkursos vietējie tāpēc lai jel kaut kā iegrieztu Aiviņam?
Bet VR strādā vietējie, nevis kaziņpieskieši.
Protams, ar attiecīgo propagandu caur t o avīželi un centrālo TV kādam segmentam vietējo var iestāstīt sazin ko.
Konkurss bija negodīgs? ir pierādījumi?
Negodīgi jau bija paši konkursa noteikumi, bet Talsu autotransporta un Ventspils reisa salīdzinājums jau bija iepriekšējās tēmās par šo konkursu!
Ja negodīgi noteikumi, tātad negodīgs konkurss. Un vispār – ja netiek ņemti vērā starptautiski standarti vai valsts mēroga apbalvojumi, tad tiešām jādomā – kāpēc censties un tiekties pēc apbalvojumiem, ja visu izsaka pāris centi…
Pasažieriem, kam nepieciešams pārvietoties Tārgales virzienā pēc plkst.17, iespējams izmantot maršrutus nr.11 - atiet no autoostas katru dienu plkst.18:30, 11A - no pirmdienas līdz sestdienai atiet no autoostas plkst. 21:25 (kursē caur centru) un nr.12 - no pirmdienas līdz piektdienai atiet no autoostas plkst.17.20.
Informējam, ka slēgto reisu atjaunošana notiek pakāpeniski, rūpīgi izvērtējot pasažieru skaita izmaiņas un pieprasījumu, un pēc tam iesniedzot pasūtītājam izvērtēšanai jaunus priekšlikumus par reisu atjaunošanu.
Pasažieriem, kam nepieciešams pārvietoties Tārgales virzienā pēc plkst.17, iespējams izmantot maršrutus nr.11 - atiet no autoostas katru dienu plkst.18:30, 11A - no pirmdienas līdz sestdienai atiet no autoostas plkst. 21:25 (kursē caur centru) un nr.12 - no pirmdienas līdz piektdienai atiet no autoostas plkst.17.20.
Informējam, ka slēgto reisu atjaunošana notiek pakāpeniski, rūpīgi izvērtējot pasažieru skaita izmaiņas un pieprasījumu, un pēc tam iesniedzot pasūtītājam izvērtēšanai jaunus priekšlikumus par reisu atjaunošanu.
Kad cilvēks strādā līdz septiņiem un astoņiem viņam jāgaida līdz 21:25? Nopietni? Tad jau var atnest matraci pie Jums uz autostaciju un tur nakšņot
https://www.ventspilsreiss.lv/images/userfiles/Kopa_grafiks_6.06.2020.pdf
''Pamatojoties uz MK rīkojumu Nr.103 Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu un, pamatojoties uz pasažieru skaita būtisku samazināšanos''
VR atsaucas uz spēkā neesošu (https://likumi.lv/ta/id/313191) MK rīkojumu.
Apsveicu! Malači! Viss būs labi! :)
''kāpēc censties un tiekties pēc apbalvojumiem''
Visticamāk, visos šajos konkursos pašvaldība un tās uzņēmumi piedalās pēc Lemberga norādījumiem, izstrādātās pilsētmārketinga koncepcijas ietvaros.
tā domāt nu dien ir gaužām aprobežoti.
tiekties pēc novērtējuma dēļ 1 personas vai mārketinga... varbūt tomēr, lai iedzīvotājiem būtu labāk un foršāk??!
Dalība konkursos ir brīvprātīga, un tā ir tikai paša uzņēmuma iniciatīva un izvēle. Tā ir iespēja pārliecināties par to, vai ikdienas darba organizācija, personāla politika, darba vides, vides u.c. jomas ir organizētas un sakārtotas atbilstoši augstākajiem standartiem, vienlaikus iespējams saņemt ieteikumus no dažādiem ekspertiem, kas ne tikai palīdz nodrošināt augstāku sniegtā pakalpojuma kvalitāti, bet arī palīdz uzņēmumam pilnveidoties un attīstīties.
It kā jau konkurence arī liek uzņēmumiem pilnveidoties un attīstīties...
Šeit nu ir tā vieta,kur vēlos atbalstīt Ventspilsreiss.Visu cieņu!
Man ir nācies izmantot dažādu autoparku pakalpojumus.
Viennozīmīgi, dominē Ventspilsreiss visā pozitīvā!
Piemēram Liepājas šoferīši uzvedās,kā no cietuma izmukuši.
Nordeka varētu reizēm konkurēt,bet tehnika ir pašvaka viņiem.
Ventspilsreiss vājais posms- maršruta mikroautobusi Nr 22 u,t.t.
Reizēm īpaši nekaunīgi un stulbi šoferīši. Vajag to sērgu mest ārā!
Šeit uzdevums personāldaļai uz visiem 100%.
Lai Jums veicas,Ventspilsreiss!
Priecē arī Ventspilsreiss transporta tīrie logi.
Cik tas ir svarīgi pasažieriem-acīm brīvs skats aiz loga.
Kas notiek valstī ? VR trešo reizi pēc kārtas saņem visaugstāko novērtējumu , bet paliek ārpus uzvaretājiem. Kā tas var būt ? Mīļie ļautiņi, tā mēs piedzīvosim pensiju samazināšanu . JKP un debīlais Linkaitis grib kaut ko Latvijā izdarīt-domāju sagrābt vienpersonīgi varu. Bet to grūti Eiropā izdarīt ,bet ej nu sazini. Tik traki , ka tagad notiek, nav bijis !!! Visur reformas-augstākajā izglītībā, skolās,tiesvedībā,ostās, transportā, novadu politikā. Pisdetc.Drīz paliksim ar pliku pakaļu. Mīļie tautieši sākiet domāt , par kuriem balsojam.
Tev jāpako čemodāns un uz "широкая моя страна родная", paķer līdzi kurzemnieku :D
Vieglajā versijā 2.0.1 lite, vari sākt bada streiku pie autostacijas ;)
Reiss nolikumu vareja apstridet tikai pirms konkursa izsludinashanas. Rezultatu apstrideahana nevar to darit pec butibas bet tikai apstridet vai iepirkuma komisija ir parkapusi tas pilnvaras atbilatoshi nolikumam un publisko iepirkumi likimam. Reisa izredzes panakt pozitivu rezultatu ir 0
Smieklīgi lasīt hūtes skribentu Arcus un Opaps demagoģisko psihošanu un šizofrēniju par JKP. No konkursiem/iepirkumiem sajēgas nekādas, bet jau zin ka, Reiss esot apzagts, Talsinieki esot miskastnieki utt.. Argumenti protams bērnu dārza līmenī.
Latvijā ir simtiem organizāciju, kas izdala kaut kādas savas balvas, par kuriem visiem ir pie vienas vietas, izņemot pašus saņēmējus.
Un sūdzībās IUB, kur grozās miljoni, ir parasta prakse no zaudētājiem, kas principa pēc kaut ko iesniedz, neko necerot un pievelkot argumentus aiz matiem, bet nu juristiem alga jāatpelna (tāpat kā Opapam un Arcusa šeit forumos).
Un Reisa nelaime ir tā, ka sēdējis visu mūžu savā sādžā un negāja konkurēt uz āru, pieradis, ka it kā kaut kas automatiski pienāktos viņiem, un tad nu brīnās, ka Talsi izdomā izplesties/attīstīties un uzvar.
Arcus un Opaps gan jau ikdienā veikalā meklē lētāko un kvalitatīvāko preci, bet te gan piemēro dubultos standartus, ka jāņem viskvalitatīvais neatkarīgi no cenas.
Tavai zināšnai . Es jau 20 gadus nepērku lētāko preci , jo tas beigās iznāk dārgi. Par konkursa veikšanas gaitu tu ( sp. ar mazo burtu ) mani vari nemācīt. Savā darba mūžā esmu organizējis ļoti ļoti daudzus konkursus, sākot ar vairākiem 10 t $ līdz pat pusmiljonu $. Ja es darītu tā,ka patreizējie konkursa veicēji, tad tagad veikalos iepirktos nocenotās preces. Nesaprotu , kur veidojas tāda negācija pret ventspilniekiem ? Jau daudzkārt esmu teicis-ja nepatīk Ventspils, tad laidies ux citu pilsētu. Bet tu paliec ?
Piekrītu Opapam, arī esmu gatavojis desmitiem konkursu gan kā piegādātājs, gan pasūtītājs un zinu no pieredzes,ka tehniskajā piedāvājumā var sarakstīt tādas pasakas bez reāla seguma, kā acīmredzot Talsu autotransports arī ir izdarījis, bet iepirkuma komisija akli tam ir noticējusi!
Vēl aizmirsu sacīt. Ja piedāvājumi bija vairāk ,ka 4, tad lētāko un dārgāko atmetam, un analizējām pārējos.
"parasta prakse no zaudētājiem, kas principa pēc kaut ko iesniedz, neko necerot un pievelkot argumentus aiz matiem"
Saprati ko vispār pateici? Protams,ka TIKAI zaudētāji iesniegs sūdzības nevis tie,kas uzvarējuši,bet kāpēc tikai pievelkot argumentus aiz matiem??? Šajā gadījumā ir skaidri redzams,ka argumenti ir diez gan spēcīgi nevis tukšs naids,lai attiecīgās instances lemj par rezultātu.
Runājot par konkursiem,ja Platīna balvu iegūst tādi uzņēmumi kā Latvenergo, Swedbanka, SEB,tad vai tiešām tie nav vērā ņemami??? Vai tiešām Reisam būtu tādi līdzekļi,ietekme un vara,lai varētu ietekmēt šī konkursa rezultātus???
Tā kā argumenti ir un tie ir spēcīgi.
Jēzus Maria, ko nākas lasīt, haha
1) Opaps laikam padomju laika kolhozos taisījis iepirkumus - tāds scenārijs "atmet lētāko un dārgāko" likumos nekad nav bijis. Pietam šis variants arī ir totāls brāķis - iedomājies, atmet dārgāko, kas par 1 centu dārgāks par iepriekšējo, bet 2x labāks tehn.piedāvājums kā iepriekšējais...
2) Šis konkurss nebija ar zemāko cenu, bet 40(cena)/60(tehn.piedāvājums), līdz ar to ir skaidrs, ka jus vispār neorientējaties pat šajā iepirkumā, bet vienkārši bļaujat bez iedziļināšanās un aiz šizofrēnijas pret JKP.
3) Jūs neviens un arī Reiss neesat redzējuši un arī neredzēs Talsinieku piedāvājumu, tā kā tā ir tikai tukša muldēšana, ka viņiem kaut kas neatbilst. To zin tikai komisija.
4) Sūdzības visreālāk iesniegt un vinnēt ir par lietām, kur noraidīts uzvarētājs, tad IUB un noraidītais var strīdēties par neatbilstību. Šajā gadījumā zaudētājs neko nezina, ko iesniedzis uzvarētājs un viss ko viņš var bļaut - nepamatoti zema cena, protkolā trūkst paraksts utt
Un visa jūsu argumentācija balstās uz "reisa šoferiem baltāki krekli, tāpēc viņi apkrāpti. JKP apdala Ventspili. Talsnieki blēži" līmeņa argumentiem. Tas nav nopietni.
Un Opap, tas ka tu liec man braukt prom, norāda uz tavu nespēju argumentēt nopietni. Es esmu ventspils patriots, ko nemēra pēc kaut kāda atsevišķa uzņēmuma neveiksmes/zaudējuma konkursā. Un man pie vietas gan tāds JKP, gan hūtes un viņa skribenti.
Dieniņi ! Kas tu par patriotu ??? Patriots ir tas , kurš neļauj apdirst savu ģimeni , dzīves vietu un draugus. Tas ir tāda būtne , kurš par saviem tuveniekiem , neskatoties uz pārspēku, ies sisties, nebaidoties par sekām. Tādi , ka tu , 40.g. un 49.g. savus kaimiņus aizsūtija uz Sibīriju. Ja esi ventspilnieks, tad tev jācīnās ar uzbrucējiem, lai neapdirstu ventspilniekus. Vispār ,kas tu par ventspilnieku, pampērs smirdīgais.
Nu un kāds sakars šim iepirkumam par starppilsētu transporta pārvadājumiem ar Ventspils un ventspilnieku apdiršanu? Ja Reiss piedalītos Rīga-Daugavpils konkursā un uzvarētu, tad arī daugavpilieši tiek automātiski apdirsti un apzagti?
Ventspils uzņēmums konkursā ar vienādiem nosacījumiem zaudēja Talsu uzņēmumam. Izslēdzot savas tirgus bābu emocijas un sazvērestības teorijas, jūs komentārus vairs pat nespējat uzrakstīt.
Un Opapiņ, tu aizmirsi, ka cilvēkus 40. un 49.g. nodeva un sūtīja vietējie komunistu līdzskrējēji un pielīdēji - tieši tādi, kā tavs elks pašreiz. Tā kā pretrunās pinies ka maz neliekas.
Likumā par konkursiem noteikts, ka uzvar piedāvājums ar zemāku cenu.Tajā pašā laikā ir jēdziens "nepamatoti zema cena". Ja zemāka cena atšķīrās no nākamās cenas(likumā teikts par cik %) , tad to piedāvājumu var atmest un skatīt nākamo lētāko.
Tās profesionālas balvas uz konkursiem nekādā veidā neattiecās. Vienīgi , ja rodas divi piedāvājumi ar vienādam cenām
Aļļo, gudrīte kriška! Nav tāda likuma par konkursiem, un ari citā likumā, kurš nosaka iepirkumu veikšanas kārtību, nav noteikti nekādi procenti! Vai piedāvājums ir nepamatoti lēts vērtē iepirkuma komisija, bet kas ir komisijā un kas to diriģē mēs visi zinām!
Kās sauc šo brīnumaino likumu? Kurā pantā ir noteikti tie procenti? Ja nav īsta saprašana par iepirkumu likumu, tad nevajag maldināt līdzcilvēkus.
Sranska kungs, inetā pameklē: "Publisko iepirkumu likums" un tālāk 53. pants "Nepamatoti lēts piedāvājums" . Neslinko un uz priekšu
Sklerotiķe kriška, pati neatceras, ka rakstīja par likumu par konkursiem! Un kur tajā pantā kaut kas teikts par procentuālo starpību? Nocitē, ja vari!
vai man dieniņ! cep tekstus kā zapravskojs J(auno) K(omunistu) P(artijas) trollis.:)))
To apstiprina pārcentība ar kādu tas tiek darīts.
Skaidrs ka, kopš Aiviņš netur roku uz pulsa, jaunie vilki V-pili cenšas irsināt kā vien var caur ārēji it kā nepolitiskām lietām, tostarp šo. Stāstus par labākajiem piedāvājumiem atstājiet lohiem, kas pieplakuši pie TV ekrāniem vai radio raidītājiem ņem par pilnu visas tur paustās blēņas.
Nē nu nosmietis. Foruma ilgdzīvotājs - maksas kremļa (komunisma pēctecis) trollis Kurzemnieks sauc citus par komunistu troļļiem.
Atšķirībā no tevis, es neslavēju nevienu partiju vai vadoni - redzi atšķirību trolli? Atšķirībā no tevis, es pakomentēju apmēram 1x mēnesī pie kādas konkrētas tēmas, kur ir saprašana no pieredzes, atšķirībā no troļļiem, kuri vārās pie visām tēmām ar saviem apgalvojumiem un sazvērestībām pret Ventspili tirgus bābu līmenī.
Ak jel! Ko var te ņemties! Ja ir iesniegtas tik daudz sūdzības, kā arī ministru prezidents par to interesējas, tad jau skaidrs, ka kaut kas tomēr nebija kārtībā ar to konkursu.!!
Redzēs, ko lems atbildīgās iestādes, tad arī runāsim tālāk!