Sagaidot Latvijas simtgadi un par godu aizvadītajai Autotransporta darbinieku dienai, ko parasti atzīmē oktobra beigās, pašvaldības SIA Ventspils reiss godināja labākos autobusu vadītājus – Profesionālās meistarības konkursa uzvarētājus –, ilggadējos konkursa organizatorus, kā arī citus uzņēmuma darbiniekus, kuru darbs veicinājis uzņēmuma izaugsmi.

Labāko darbinieku sumināšana uzņēmumā ir tradicionāla un dažādās nominācijās tiek organizēta jau daudzus gadus. Uzņēmumam ir pat savs Miljonāru klubiņš, kurā uzņem tos autobusu vadītājus, kas Ventspils reisā nobraukuši miljons kilometru, taču gada notikums nr. 1 ir autobusu vadītāju Profesionālās meistarības konkursa laureātu apbalvošana.

Šāds konkurss uzņēmumā pirmoreiz tika organizēts 2007. gadā, un vispirms tā mērķis bija atjaunot Autotransporta darbinieku dienu un tās tradīcijas, taču, laikam ejot, mērķi ir nedaudz mainījušies, akcentējot darbinieku profesionālo izaugsmi, kas balstīta uz trim vaļiem – apmācību, kontroli un veselīgu konkurenci. Diezgan daudzus gadus Ventspils reiss bija vienīgais pasažieru pārvadātājs, kas organizēja šādu konkursu, bet, tā kā labu pieredzi labprāt pārņem arī citi, šobrīd līdzīga veida pasākumus organizē praktiski visi lielākie un nopietnākie pasažieru pārvadātāji, kuri apzinās savu atbildību pasažieru un arī darbinieku priekšā.

Profesionālās meistarības konkursa uzvarētājus Ventspils reisā nosaka, izvērtējot praktiskās braukšanas iemaņas, veicot konkursa trasi, kurā autobusa vadītājiem jāparāda ar ikdienas darbu saistītas braukšanas prasmes – jāpiebrauc pie pieturas, jāiebrauc garāžā, jāapgriežas ierobežotā laukumā u.tml. –, kā arī pārbaudot autobusa vadītāja zināšanas ceļu satiksmes noteikumos, kārtojot D kategorijas ceļu satiksmes noteikumu testu.

Pēc visu rezultātu apkopošanas tiek noteikti paši labākie gan absolūtajā (praktiskā braukšana un teorija kopā) vērtējumā, gan mazo un lielo autobusu grupā, gan starp brigādēm un arī teorijas testā. Atsevišķi tiek vērtētas autobusu vadītājas sievietes, kuras pašlaik ir jau 10% no visiem uzņēmuma autobusu vadītājiem.

Šogad ieviesti arī citi jauninājumi – tiek apbalvoti labākie no tiem, kuri konkursā piedalās pirmo reizi, kā arī labākie starp tiem, kuri nebaidījās demonstrēt savas prasmes praktiskajā braukšanā ar palielinātas ietilpības autobusu. Jāpiezīmē, ka šāda autobusa vadīšanai nepieciešama patiešām augsta profesionālā meistarība, jo autobusa izmēri ir ievērojami lielāki nekā citiem autobusiem, līdz ar to arī manevrēt ir grūtāk.

Jurģis Jaunbelzējs

Darba stāžs Ventspils reisā – 1,3 gadi

Autovadītāja stāžs – 24 gadi

Pasažierus pārvadā – 14 gadus

Šī gada konkursā:

2. vieta lielo autobusu grupā

3. vieta palielinātas ietilpības autobusu grupā

Lai gan Jurģis uzņēmumā strādā salīdzinoši neilgi, viņa izaugsme bija strauja. Jau pirmajā darba gadā autobusa vadītājs pierādīja, ka autobuss viņam klausa uz vārda. Būdams pārliecināts par savām prasmēm un vienlaikus arī gatavs dalīties pieredzē, šobrīd Jurģis kļuvis par kustības drošības instruktoru. Viņa pienākums ir apmācīt jaunos kolēģus, stažēt tos, kuri vēlas pakāpties pa karjeras kāpnēm, piemēram, no pilsētas maršrutiem pāriet uz starppilsētu pārvadājumiem, kā arī palīdzēt sagatavoties konkursam. Kolēģi Jurģi vērtē atzinīgi un piebilst, ka apmācība vairs nav tikai teorētiski stāsti. Tieši otrādi – Jurģis labprāt sēžoties pie stūres un praktiski demonstrējot, kā, viņaprāt, labāk izbraukt to vai citu trases elementu. Tam nepieciešamas ne tikai labas braukšanas prasmes, bet arī spēja atzīt un analizēt savas kļūdas, lai no tām mācītos pats un skaidrotu tās arī citiem. Jurģis ar to tiek galā veiksmīgi.

Arī Ventspils reisa valdes priekšsēdētājs Arturs Lieģis atzīst, ka «Jurģis neapšaubāmi ir ieguvums uzņēmumam, jo daudzi autobusu vadītāji ir labi un profesionāli braucēji, taču ne visi prot un ir gatavi dalīties pieredzē tieši praktiski».

Ilgonis Apfelbaums

Darba stāžs Ventspils reisā – 0,5 gadi

Autovadītāja stāžs – 41

Pasažierus pārvadā – 38

Šī gada konkursā:

2. vieta pirmziemnieku grupā

4. vieta palielinātas ietilpības autobusu grupā

Uz jautājumu, ko viņš kā autobusa vadītājs domā par Profesionālās meistarības konkursu un tā nozīmi, Ilgonis atbild, ka atbalsta šāda konkursa rīkošanu, jo uzskata, ka viss, kas saistīts ar profesionālo iemaņu un zināšanu uzlabošanu, ir nepieciešams jebkuram.

Viņš arī atgādina, ka būtībā jau tas nav nekas jauns – arī savu darba gaitu sākumā Ventspils ATU–6 piedalījies līdzīgos pasākumos. Toreiz gan neesot bijusi praktiskā braukšana, bet tikai teorija. Lai pārbaudījums nebūtu tik viegls un jautājumi nesakristu ar tiem, uz kuriem jāatbild autoskolas eksāmenā, speciāli esot sagatavoti grūtāki un specifiskāki jautājumi, kas vairāk bijuši saistīti ar situācijām šoferu ikdienas darbā. Un pārbaudītāji bijuši ne jau ATU–6 darbinieki, bet gan tikuši pieaicināti pārstāvji no Ceļu policijas (toreiz – milicija). Pirms darba Ventspils reisā Ilgonis 7 gadus strādājis citā pasažieru pārvadātāju uzņēmumā – Nordekā, kurā pārņemta Ventspils reisa pieredze profesionālās meistarības konkursa organizēšanā. Pats šo iniciatīvu uztvēris pozitīvi, Ilgonis tomēr atzīst, ka kolēģu attieksme pret to neesot bijusi viennozīmīga – bijuši tādi, kas konkursu uztvēruši ar sportisku azartu un izpratni, un arī tādi, kas uzskatījuši, ka tā ir neuzticēšanās viņiem.

Lai gan Ventspils reisā nostrādāts tikai pusgads, Ilgonis pozitīvi vērtē demokrātisko un lojālo attieksmi, ko no uzņēmuma puses jūt pret sevi kā darbinieku. Viņš īpaši izceļ iespēju plānot darba grafiku saskaņā ar ģimenes vajadzībām un hobiju – skriešanu, jo ne vienmēr dalībai sa­censībās pietiek ar oficiālajām brīv­dienām. Uzņēmuma atbalsts veselīgam dzīvesveidam un ģimenei, viņaprāt, ir ļoti nozīmīgs.

Šī gada autobusu vadītāju Profesionālās meistarības konkursa laureāti

Teorija

1. Kaspars Vēzis

2. Raimonds Briedis

3. Gunārs Pakārklis

Mazie autobusi

1. Aleksandrs Čaikovs

2. Vairis Kalniņš

3. Anželika Demida

Lielie autobusi

1. Kaspars Vēzis

2. Jurģis Jaunbelzējs

3. Gatis Grīnbergs

Absolūtais vērtējums

1. Gatis Grīnbergs

2. Māris Gūtmanis

3. Aigars Šēniņš

Palielinātie autobusi

1. Kaspars Vēzis

2. Pāvels Bessonovs

3. Jurģis Jaunbelzējs

Sievietes

1. Inga Uibo

2. Anželika Demida

3. Ilona Mangele

Konkursā piedalās pirmoreiz

1. Aigars Šēniņš

2. Ilgonis Apfelbaums

3. Aldis Pečerica

Komandu vērtējums

1. Mazliet riska (Vēzis, Lipenbergs, Briedis)

2. Vienalga 2 (Grīnbergs, Ozoliņš, Gūtmanis)

3. KLP (Kalniņš, Lapiņš, Pitkevičs)

Šī gada labākais braucējs – Kaspars Vēzis

Šī gada labākā brigāde – Tālsatiksmes lielo autobusu brigāde (brigadieris A. Naudiņš)

Labākie autobusu vadītāji palielinātas ietilpības autobusu grupā (no kreisās): Ilgonis Apfelbaums, Kaspars Vēzis, Jurģis Jaunbelzējs.

Labākie komandu vērtējumā (no kreisās): Māris Ozoliņš, Māris Gūtmanis, Gatis Grīnbergs, Kaspars Vēzis, Vairis Kalniņš, Raimonds Briedis, Aigars Lipenbergs.

Lasi vēl

Komentāri (3)

  • -2
    Pipars 21.11.2018, 09:43:09

    Iz LSM
    "Arodbiedrību darbs liek vilties
    Mūsu biedri nestreiko, un domāju – nevienam drosmes tam nepietiks. Un, ja atklāti runājam, arodbiedrības loma ir diezgan maza.

    Viss, kas tiek solīts „mēs cīnīsimies, panāksim”, „algas pieliks”, tas viss ir tikai runāšana. Es vairs īpaši jēgu tam neredzu,” atzīst Ventspils pašvaldības uzņēmuma «Ventspils reiss» arodorganizācijas vadītāja Inga Uibo. Viņa arodbiedrību darbā ir vīlusies.

    Vēl pirms četriem gadiem kādā forumā par arodbiedrību lomu Latvijā viņa izpelnījās īpašu auditorijas uzmanību. «Ventspils reisa» arodorganizācijas izveide šķita kā klasisks arodbiedrību idejas veiksmes stāsts. Tomēr kopš tā laika viņa piedzīvojusi vairākas tiesvedības ar darba devēju, pati būdama sev aizstāve. Firma prettiesiski rakstījusi rājienus, vēlāk vadība viņu centusies atlaist, mēģinot arī piespiest segt zaudējumus par ceļu satiksmes negadījumu."

  • -3
    Arnis Junge 21.11.2018, 14:40:28

    Pipar' - un ko tu ar to visu vēlējies pateikt? Vot, uzrakstīt rindkopas un neko nepateikt. :D

  • -2
    Lauris Lauris 16.02.2019, 08:36:05

    Autoskola ar augstāko apmācības kvalitāti - https://burnickis.lv/

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: