Uzņēmums Ventspils reiss savā Facebook profilā publicējis informāciju, ka Satiksmes ministrijas izstrādātajā Ministru kabineta noteikumu projektā paredzēta deviņu autoostu, tajā skaitā arī Ventspilī, likvidēšana.
Ventspils paliks bez autoostas?
46«Satiksmes ministrijā ir izstrādāts jauns Ministru kabineta Noteikumu projekts, kam nākotnē būtu jāregulē Latvijas autoostu darbība. Ja šie Noteikumi stāsies spēkā, tad Latvijā būs par 9 autoostām mazāk. Līdz ar to liels skaits pasažieru sabiedrisko transportu sagaidīs vai izkāps no tā vienkārši pieturvietās, kurās vairs nebūs uzgaidāmās zāles, kases, sanitārā mezgla un citu pakalpojumu, kas varētu būt nozīmīgi un noderīgi. Arī Ventspils autoosta ir starp šīm 9. Tā kā uzskatām, ka Ventspils autoosta ir svarīga daudziem simtiem pasažieru, kuri ikdienā iebrauc vai izbrauc no Ventspils, cītīgi strādājam, lai sagatavotu pamatojumu mūsu uzskatam, ka pasažieriem autoostas ir nepieciešamas,» raksta uzņēmums.
Ventspils reiss skaidro, ka, lai optimizētu valsts finanšu līdzekļu izlietojumu, ar izstrādāto Ministru kabineta Noteikumu projektu tiek paredzēts pārskatīt autoostu statusu, sadalot tās kategorijās un nosakot obligāti sniedzamo pakalpojumu klāstu, par pamatu ņemot autoostās apkalpoto reisu skaitu. Šo noteikumu projektā Ventspils autoosta nepietiekama reisu skaita dēļ, kas ir mazāks par 15000 reisiem gadā, neiekļūst pat trešajā (zemākajā) kategorijā. «Reisu skaits Ventspils autoostā ir objektīvi zemāks nekā daudzās citās autoostas, jo tā nav tranzīta autoosta, caur kuru ietu daudzu citu pārvadātāju reisi. Noteikumu izstrādātāju izpratnē šādas autoostas nav nepieciešamas un tās var pārreģistrēt kā pasažieru apmaiņas punktus, kurām nav nepieciešams segt uzturēšanas izdevumus par sniegtajiem pakalpojumiem, piemēram, biļešu tirdzniecība, uzgaidāmā zāle pasažieriem, peroni pasažieru uzņemšanai, laukuma uzturēšana, utt.. Pieņemot šādus noteikumus, Ventspils autoosta vairs nesaņemtu nepieciešamos līdzekļus no reisu apkalpošanas, līdz ar to pasažieriem vairs nebūtu pieejama virkne pakalpojumu, kas, mūsuprāt, ir būtiski,» skaidro uzņēmumā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Ventspils reiss aktīvi strādā, lai šie noteikumi tiktu pārstrādāti un finansējums būtu atkarīgs no autoostā sniegtā pakalpojumu klāsta, nevis apkalpoto reisu skaita.
Komentāri (46)
Mazos pārvadātājus izspiedāt no autoostas, tagad pašus izliek uz ielas. Šahs un mats haha
Nu kā tad tā,Satiksmes ministrija ir ZZS pārziņā,tas nozīmē ka ZZS grib likvidēt Ventspils autoostu?
Ja jau tā ,tad iznāk ka ZZS grib kaitēt ventspilnieku interesēm!
Tad rodās jautājums-vai ir vērts balsot par partiju ZZS,kuras ministrs grib pasliktināt ventspilnieku dzīves kvalitāti???
Vai "Ventspils reiss" nevar autostaciju padarīt par privātu uzņēmumu,kur Satiksmes ministrijai nav nekādas daļas?
Kur loģika? Jāredz tie noteikumi, bet nu neko nesaprotu... Autobusi iet uz visādiem virzieniem, bet autoostas nebūs? Tiesa, ja ir tā, kā saka yolo un mazie tāpat paliek aiz durvīm , tas arī nav lāga.
Vairākus gadus atpakaļ tak bija citi mikriņi ar, ne tikai reisa. Tad iztaisīja noteikumu, ka pilsētā apkalpot var tikai no autoostas, bet lai to darītu, bija jaizpilda vai nu kaut kādi nosacījumi, vai jāmaksā, neatceros tagad precīzi.
Man liekas, ka vajag atņemt visiem ministriem un deputātiem to zāles konteineru.
Pietiks kurīt.
Aizmirsa piebilst, ka iebraukšana ar autobusu autoostā ir maksas pakalpojums.
Tieši tā, bet iebraukšana par maksu ir visās autoostās. Izskatās, ka kāds izstrādājot šo projektu ir kaut kur galvu iespiedis! Interesanti būtu uzzināt, kuras ir citas cietslēdzamās autoostas?
Kur var redzēt šo noteikumu projektu?
http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40463568
Neviena vārda par Ventspils autoostas slēgšanu tā kā neatradu. Varbūt formāli neatbildīs kādiem kritērijiem?
Nu ja,Ventspils reiss vareja sīkāk paskaidrot kāpec jaunajos noteikumos paredzeta 9 autoostu slēgšana.
Kurus kriterijus šis autoostas nespēj izpildit?
TOTIES MUMS BŪS KONCERTZĀLE!!!
Vai visi jau izbraukuši no valsts, ka lēnām slēdz autoostas? Kurš izslēgs gaismu? ;D
Tā stunda nāk...
Kaut kāds p...ets
Tas jau laikam tiek darīts,lai no Ventspils neviens nebrauktu prom. Bet varbūt tik tiešām autobusi kursēs līdz koncertzālei ??? Te nu labs iemesls padomāt , par ko tad nu balsosim rīt !!!!!pašlaik pie varas esošie visu laiku ir darījuši visu,lai samazinātu , slēgtu un likvidētu, malači , tas viņiem ir IZDEVIES!!!!
Tad vispirms vajadzētu likvidēt tādu autoostu kā Talsos. Neticami, ka tik nožēlojama ēka vēl funkcionē.
Un netop skaidrs, kādēļ te žēlojas par Satiksmes ministrijas , ZZS, darbībām. Kāds jauns gājiens? Redzēsim. Tiešām interesanti.
Kas vainas Talsu autostacijai?
To asd. Pirmskara un čigānu spots.
Pašvaldība lai pārņem autosstaciju savā paspārnē un lieta darīta!
Dļa osobo tupih- autoosta jau sen, no paša sākuma ir pašvaldības SIA "ventspils reiss" struktūrvienība. Līdz ar to valstij te nav nekāda sakara!
Tad jau Lembergam nav nekādas ietekmes nedz valdībā, nedz tajā skaitā arī Satiksmes ministrijā.
Uzskatu, ka šis rakst ir no pirksta izzīsts - lūdzu konkrētu avotu, ar visām atsaucēm. Savādāk tā ir kārtējā panikas celšana.
Lai optimizētu valsts finanšu līdzekļu lietderīgu izlietojumu, ar izstrādāto Ministru Kabineta noteikumu projektu tiek paredzēts pārskatīt autoostu statusu, sadalot tās kategorijās un nosakot obligāti sniedzamo pakalpojumu klāstu, par pamatu ņemot autoostās apkalpoto reisu skaitu.
Šo noteikumu projekta ietvaros Ventspils autoosta, dēļ nepietiekama reisu skaita, kas ir mazāks par 15000 reisu gadā, neiekļūs pat trešajā (zemākajā) kategorijā. Reisu skaits Ventspils autoostā ir objektīvi zemāks nekā daudzās citās autoostas, jo tā nav tranzīt autoosta, caur kuru ietu daudzu citu pārvadātāju reisi. Noteikumu izpratnē šādas autoostas nav nepieciešamas, un tās var pārreģistrēt kā pasažieru apmaiņas punktus, kurām nav nepieciešams segt uzturēšanas izdevumus par sniegtajiem pakalpojumiem, piemēram, biļešu tirdzniecība, uzgaidāmā zāle pasažieriem, peroni pasažieru uzņemšanai, laukuma uzturēšana, utt.. Pieņemot šādus noteikumus, Ventspils autoosta vairs nesaņemtu nepieciešamos līdzekļus no reisu apkalpošanas, līdz ar to pasažieriem vairs nebūtu pieejami virkne pakalpojumi, kas mūsuprāt ir būtiski.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Ventspils reiss aktīvi strādā, lai šie noteikumi tiktu pārstrādāti un finansējums būtu atkarīgs no autoostā sniegtā pakalpojumu klāsta, nevis apkalpoto reisu skaita. Lai pasažieriem arī turpmāk būtu iespēja sagaidīt autobusu siltā uzgaidāmajā telpā, saņemt informāciju par reisiem, iegādāties biļetes un iekāpt vai izkāpt no autobusa drošā (no kopējās satiksmes atdalīta teritorija) un sakoptā vietā, kā arī vēl daudzus pakalpojumus, ko šobrīd sniedz autoosta.
Viss ir pareizi.Visu vajaga likvidēt.Interesanti kas būs nākamais ko varētu nolikvidēt???
Satiksmes ministriju!
Uzskatu ka pie vainas ir Ventspils reiss, jo citu uzņēmumu autobusi kursē ļoti reti, jo tos pašus maršrutus apkalpo arī reiss.
Konkrētus piemērus, lūdzu! Elviss gribēja, lai pie mums kursē Daugavpils autobusu parks vai Cēsu auto?
Gan jau Cēsis arī uz tavu pusi brauks. Paskat kā plašinās.
Ventspils reiss oficiālā atbilde.
Kurš pārvadātājs veic pārvadājumus, to nosaka pasūtītājs Valsts SIA "Autotransporta direkcija". konkrēti Ventspils reiss izpildītos maršrutu un reisus uzņēmums ieguva konkursa kārtībā 2008. gadā.