Jaunbūvējamās Ventspils Mūzikas vidusskolas Lielajā zālē svinīgā pasākumā parakstīts līgums ar klavierbūvnieku Dāvidu Kļaviņu par pasaulē unikālu koncerta klavieru iegādi un uzstādīšanu.
Paraksta līgumu par unikālu klavieru uzstādīšanu
18Klavieru ekskluzivitāti rada rezonators un stīgu garums, kas ietverts metāla rāmī, turklāt klavierēm ir pilna 88 taustiņu klaviatūra. Vertikālais stīgu izvietojums klavieru skanējumam dod ļoti tembrālu, dziļu un sulīgu skanējumu. Kopējās klavieru augstums ir 4,70 m, un lai sasniegtu klaviatūru, pianistam būs jādodas pa speciāli izbūvētām kāpnēm. Klavieres būvēs latviešu izcelsmes klavierbūves meistars Dāvids Kļaviņš, kurš ir pasaulē lielāko klavieru – Klavins Modell 450 – idejas radītājs un izgatavotājs.
Jaunā Ventspils Mūzikas vidusskolas ēka kļūs par mājvietu 500 audzēkņiem un 100 pedagogiem, bet skola durvis vērs jau 2019./ 2020. mācību gadā. Ēkā atradīsies arī koncertzāle ar 600 sēdvietām, Baltijā unikālas stabuļu ērģeles un kamerzāle ar atveramu ārsienu uz brīvdabas amfiteātri, metodiskais centrs reģiona mūzikas skolu pedagogiem un audzēkņiem, publiska mūzikas bibliotēka.
Komentāri (18)
Tas labi, ka pilsētā vis sakārtots. Ja nav citu vajadzību, tad noteikti ir jāpērk "unikālas" klavieres.
Viss tik formāli, visi tik nopietni, pilnīgi vemt gribas.
Kur tu redzi tajās bildēs baisi nopietnos fejsus? Kā reiz padomāju, ka laikam bankets arī bijis, ka visiem tāda sajūsma :D
Varbūt mēs katrs uz citām bildēm skatāmies, bet lielākajā pusē no tām, uz kurām es skatos, visi ir tik nopietni, it kā būtu klāt pie pirmās oficiālās citplanētieša intervijas.
Pianistiem būs jāpūš trubiņā pirms rāpsies augšā spēlēt,ka vēl jautrā prātā nenoveļas...
Varbūt būs jāpiesprādzējas un jāvelk ķivere arī ?
Beidz, keda, nepamet valdībai ideju. Ka neizdomā realizēt. Vai mums stulbu noteikumu trūkst. Bet par klavierēm - jauki. Ir jāskatās kaut nedaudz tālāk par savu putraskatlu.
Kausenieks un klavieres...oriģināli!
Laikam jau ēst arī deva, jo ko gan Jurkānu Ilze tur dara, viņa taču mīl ēdienu , vai arī mūziku?
Nekad neesmu slēpis savu skepsi par vertikālo pianīnu. 1) Skaņa, protams, b'js laba, bet vertikālā mehānika ir un paliek vertikālā mehānika, tādēļ tehniskās iespējas būs tādas pašas, kā visparastākajam mājas pianīnam. Gravitāciju vēl neesam iemācījušies pārvarēt! 2) Būs lielas izmaksas uz skaņošanu, jo garākie rezonanses dēlīši ir pieejami 1,70 metri, tas nozīmē, ka rezonators ļoti staigās pat pie mazām mitruma izmaiņām un līdz ar to var gadīties, ka koncerta laikā pat vairākas reizes būs jāskaņo; 3) Interesanti, kāda būs piesitiena līnija - klasiski tā ir 1/7 no stīgas garuma. Ja garākā basa stīga ir 4,20 metri, tad pisitiena līnijai būtu jābūt 60 cm no augšas. Pie tādas ģeometrijas skaņotājam vajadzēs speciālu rokas pagarinātāju. Bet bildēs gan izskatās, ka piesitiena līnija ir izkropļota.
Šie mani spriedelējumi ir tīri teorētiski, nekad neesmu šo monstru redzējis un manu viedokli neviens nav prasījis. Ceru, ka mana skepse ir nepamatota.
Paldies par komentāru, Kalniņa kungs!
Par 1) - Mehānikas vertikālajām klavierēm ir modificējamas dažādos veidos, nebūt šī instrumenta mehānika nebūs salīdzināma ar parasto pianīnu. Jūs labprāt varētu pajautāt, piemēram, Nīlam Frāmam Berlīnē, kura studijā ir novietotas teju mūsu uzbūvētās M450 vertikālās koncerta klavieres.
Par 2) - Nezinu, kur tie 1,70 metri ņemti, mūsu piegādātājs, firma "Holzwerke Strunz", gatavo rezonatora plāksnes vajadzīgajā garumā priekš šāda instrumenta. Tas ir dārgi un prasa laiku, bet ir iespējams. Rezonatora īpašā konstrukcija garantēs, ka tas mazāk ietekmējas no klimata izmaiņām, tātad instruments turēs skaņojumu labāk, salīdzinot ar jebkuru koncerta flīģeli, nevis sliktāk.
Par 3) - Nav tāda lieta klavierbūvē kā 'klasiskā piesitiena līnija'... klavieru būvētāji izvēlas piesitiena līniju atbilstoši viņu iecerētajai skaņai, īpaši, vēlamajam virstoņu raksturam, parasti no a' uz basa pusi 1/8, diskantā logaritmiski saīsinot līdz 1/24 stīgas garuma.
Kļaviņa kungs,
Paldies, ka nomierinājāt! Es jau rakstīju, ceru, ka mana skepse nebūs pamatota. Par rezonatoru runājot - vienīgais variants pasargāt no klimata ietekmēm ir slāņos līmētais rezonators, kas tagad ir ļoti modē. Jau sen ar to ir eksperimentēts, bet tikai mūsdienu modernās līmes un tehnoloģijas ļāvušas nonākt pie tehniski uzticama rezultāta. Es joprojām esmu skeptisks par šo tehnoloģiju ietekmi uz skaņas skaistumu. Protams, skaļums un "susteins" tiek sasniegts, bet uz kā rēķina? Man jau vispār šķiet, ka klaviermūziku, kas rakstīta 30 cilvēku auditorijai, nav iespējams uztvert 3000 cilvēku zālē. Bet netrūkst jau arī tautas, kas sajūsmā par digitālajiem mūzikas instrumentiem... Tā gan ir cita tēma.
Lai izdodas!
Piedošanu par dažām ortogrāfijas kļūdām, steigā rakstīju.
Gluži otrādi, paldies par speciālista viedokli, ortogrāfija arī humorīga, cik atminos, kādreiz bija tāda mājaslapa www.pipeorgans.lv. Tur varēja dabūt gan pianīnus gan flīģeļus biezā kārtā nemaz nerunājot par stabulēm. Iebilžu pret eksperimentālu piegājienu kā tādu protams nav, turklāt līgums jau parakstīts, raksts jau avīzē, kurš gan tagad no kaut kā te vēl atteiksies. Arķibīskapa Grīnberga nama būvapjoms pat tiek iekonservēts. Tā ka viss plaukst un aug griezdamies turpat līdzās slavenās strūklakas bleķa trubām.
Bet izvērstai sarunai par šī instrumenta būtību un jēgu ļoti labprāt satikšos ar Jums personīgi, kad radīsies izdevība. Esmu pārliecināts, ka gala rezultāts atradīs Jūsu nedalītu piekrišanu. :-)
Ar cieņu, Dāvids Kļaviņš
Skaidrs, ka visvisvis- pilsātā vajag visvisvis- pianino )
Par mūsu nodokļu naudu, protams, ne mecenāta Aiviņa sarūpētu.
Aiviņš-kas tas tāds?
Vai tas pats,ko mēdz dēvēt par Puzes punduri?
Labākajās Ventas balss tradīcijās manu pirmo komentāru izdzēsa :)
Bail no patiesības pakalpiņiem