Tikai sagaidot konkrētus finanšu aprēķinus Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrībā (LIZDA) lems par tālāko rīcību, neizslēdzot iespēju streikot.

Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" LIZDA priekšsēdētāja Ingrīda Mikiško atzina, ja naudas nebūs, pedagogiem nāksies strādāt kā līdz šim. Taču tad tiks runāts par atbildes pasākumiem. Viņa neizslēdza, ka tie varētu būt streiki.

Taču pirms par to lemt, ir jāredz aprēķini un jāzina, kāds būs finansējums.

Kā ziņots, LIZDA pieprasījusi no Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) skaidru informāciju, cik skolotāju un cik pedagogu, ar kādu slodzi un cik lielās skolās Latvijā strādā. Tiek pieļauts, ka IZM datubāzē, kurā, iespējams, uzskaitīts krietni lielāks pedagogu skaits, nekā tas ir realitātē.

LIZDA uzskata, ka nav objektīvi publiski operēt ar datiem par pedagogu skaitu, ja Valsts izglītības informācijas sistēmā tas nav saskaņots ar personas kodiem. Viens skolotājs var un arī strādā vairākās izglītības iestādēs, lai savāktu nepieciešamo slodzi un pienācīgi nopelnītu. Tāpat skaidrākam statistikas atspoguļojumam būtu jāizdala izglītības iestāžu administrācija, skolotāji un pārējie pedagogi - skolotāju palīgi, logopēdi, psihologi, metodiķi un citi, pārliecināta LIZDA.

LIZDA atgādina, ka nepieciešamo finansējumu pedagogu darba samaksai pašlaik aprēķina pēc skolēnu skaita, taču pēc arodbiedrības uzstājības vairāku gadu garumā ministrija beidzot sākusi darbu pie jauna atalgojuma modeļa izstrādes. Tāpat pedagogu darba samaksa netiek aprēķināta pēc reālo pedagogu skaita, bet pēc aprēķināto pedagoģisko likmju skaita un vēl vairāk nekā 20 dažādiem koeficientiem.

Lai gan Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) mājaslapā publicētie dati par pedagogu skaitu šajā mācību gadā liecina par pedagogu skaita pieaugumu, nozarē strādājošie norāda, ka IZM dati, iespējams, ir nekorekti.

Par iemeslu tam tiek minēta iespēja vienu pedagogu, kuram ir vairākas darba vietas, skaitīt katrā no izglītības iestādēm, kur pedagogs strādā. Tādējādi rodoties iespaids, ka valstī ir vairāk pedagogu, nekā tas ir patiesībā.

IZM skaidro, ka dati, kas tika publicēti par 2014./2015. mācību gadu, ņemti no Valsts izglītības informācijas sistēmā (VIIS) esošas atskaites skolu līmenī. IZM min, ka iespējamie iemesli, kāpēc skaitļi ir lielāki par iepriekšējo gadu, varētu būt tieši neprecizitātes minētajā datubāzē.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: