Ventspils pilsētā un novadā šobrīd patvērumu atraduši 518 cilvēki no kara postītās Ukrainas, bet desmit no viņiem ieradās pagājušajā diennaktī un apmetās pilsētā, kur bēgļiem atvēlētās vietas aizpildās ļoti strauji.

Novadā šobrīd izmitināts 61 bēglis, bet lielāko daudzumu uzņēmušas Ventspils pilsētas pašvaldības sarūpētās vietas – Ventspils Augstskolas dienesta viesnīcā, Olimpiskā centra Ventspils viesnīcā un Piejūras kempingā. «Pilsētā pie radiem, draugiem, paziņām izmitināti 174cilvēki, Piejūras kempingā ir 36, bet Olimpiskā centra Ventspils viesnīcā – 28. Visvairāk patvēruma meklētāju ir Ventspils Augstskolas dienesta viesnīcā – 219. Augstskolā iespēju izmitināt vēl kādu atlicis visai maz, bet, ja bēgļu skaits turpinās pieaugt, vasaras mēnešos būs iespējams izmantot istabiņas, kurās šobrīd apmetušies studenti. Rezerve vēl ir kempingā, kur varētu izmitināt 80 līdz 100 cilvēkus. Olimpiskā centra viesnīcā īsti variantu vairs nav, jo kaut kur arī jāpaliek cilvēkiem kas ierodas uz sporta mačiem vai citiem pasākumiem. Ja mainīsies valsts nosacījumi un finansiāli atbalstītas tiks arī privātās personas, kas izmitina bēgļus, ticamākais, pieaug arī šādu vietu skaits,» situāciju skaidru Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks Aigo Gūtmanis.

Tuvākajā laikā patvērumu meklētājus varētu sākt izmitināt viesnīca Dzintarjūra, kur būtu vieta aptuveni 100 cilvēku un iespējams arī noorganizēt ēdināšanu. Vietas joprojām ir arī novadā, kur kopumā varētu uzņemt ap 150 bēgļiem. Gūtmanis gan norāda, ka atbraukuši labprātāk tomēr izvēlās palikt pilsētā: «Ukrainas iedzīvotāji nevēlas doties uz novadu, jo tomēr lielākas iespējas ir pilsētā. Pārsvarā tās ir jaunas sievietes ar bērniem, kas vēlās arī iekļauties normālā ikdienas dzīvē. Protams, novadā ir savu skaistumi, tomēr biežāk šie cilvēki izvēlas par labu pilsētai.»

Lasi vēl

Komentāri (76)

  • -1
    Kriska 06.04.2022, 16:52:18

    Guculi brauca te mežu cirst pēc 1969 gada vētras. Vien-otrs arī palika,

  • 0
    Barons (Freiherr von ...) 06.04.2022, 16:57:07

    Kriska kundz.
    Ne tig vien,ka vien-oter.
    Diezgan pulk bij palikt uz zemem.Gan Tēviņ,gan Mātit,le zinat.

  • 0
    Barons (Freiherr von ...) 06.04.2022, 16:59:07

    Ja neticcet,paprasit par izbijuš Valst Auto-inspekcij priekšniek Nečiporenko Toļik..Cig no viņ Ģerevņ vien ne palikk?

  • 0
    Elviss22 06.04.2022, 18:26:08

    Palika pat ļooti daudzi un drīz ieradās sotņa ar gucuļiem un visiem iedeva dzīvokļus, uz ko latviešiem nācās gaidīt gadiem ( no omas stāstītā).

  • -9
    Raminta 06.04.2022, 18:02:23

    Heinricham un visiem pārējiem
    Tad jau mani, lietuvieti, arī varat uzskatīt par apdraudējumu latviešu tautas izdzīvošanai un tās valodai. Valodai, kuru speciāli mācījos un iemācījos. Kā redzu no komentariem - arī labāk par dažiem "tīriem" latviešiem... Nez, ko jūsu latviešu valodas skolotāja teiktu?.. No dziesmas vārdus nezimetīsi: dažiem (pat dažreiz liekas - daudziem) latviešiem ir naids pret visiem cittautiešiem. Lietuvieši - leiši, ukraiņi - haholiķi, ebrēji - žīdi, romi - čigāni utt. Dzīvojot Latvijā kopš 2006. gada, strādājot, maksājot nodokļus Latvijai, esmu nemitīgi saskārusies ar šādu attieksmi. Citreiz pusjokojot, citreiz pa visam nopietni. Ziniet... vispirms paskataties uz sevi. Un neuztraucaties par ukraiņiem - viņiem savas valsts īstiem patriotiem ir plāni braukt atpakaļ jau pēc 3 nedēļām. Tie, kuri ir devuši patvērumu ukraiņiem, to zina.

  • 0
    reku 06.04.2022, 18:12:27

    Žīdus par žīdiem un čigānus par čigāniem saukuši mūsu vecāki,vecvecāki,utt.Un arī mums to neviens neaizliegs.Tāpat leitis vai hohols nav tik nicinoši vārdi,lai par tiem apvainotos.Leišiatkal savukārt mūs par žirga galvām dēvējot,un tad?

  • 0
    Larijs Kukarans 06.04.2022, 18:46:41

    Tieši tā,iebraucēji sāks te savu kārtību ieviest,tāpēc jau arī viņi nepatīk.Tas ir visur,pa visu pasauli,un varat nekladzināt,ka tas ir tikai latvijā!Nelien cita sētā ar savu dziesmu grāmatu,nepatīk kaut kas,paklusē,vai nepieņem,bet nemāci vietējos.Nepatīk,brauc mājās.viss ģeniālais ir vienkāršs.

  • 0
    Kriska 06.04.2022, 20:55:20

    Raminta, dzirdēju, ka lietuvieši , dzirdot vārdu "leitis" atbild "a tu zirga galva".

  • -7
    yolo 07.04.2022, 09:34:33

    Jauki lasīt šo pagrimumu kā paši ataisnojat savu tumsonību. Ko tieši Ukraiņiem te vajadzēs? :)) Karš beigsies un lielākā daļa ar prieku aizbrauks

  • -1
    Covid 19-24.ventspils.lv 07.04.2022, 13:07:50

    Tieši tā,lielākā daļa,bet ne visi 100%.Un mūsu jau tā mazskaitlīgai un cittautiešu sajauktai nācijai katrs svešinieks var izrādīties nevēlams.

  • -8
    yolo 08.04.2022, 12:49:33

    Šādi izteikti provinciāli uzskati mūs nekur nenovedīs. Ne jau iebraucēji mūs apdraud, bet gan pašu aprobežotība

  • -3
    Janis Zvejnieks 07.04.2022, 20:18:59

    Ramintas kundz !Man, latviesu valodas skolotaja,bija sieviete gados,ar lielu dzives pieredzi.Tapec, ari vina nespieda bernus ,kas sava turpmakaja dzive negribeja macities augstskola, ipasi zubrit.Alfabetu iemacijies,parakstities proti,parejo dzive iemacis.Un ta jau nav,ka visi latviesi ir naidigi noskanoti pret cittautiesiem.Es esmu internacionalis.Un par tiem ukrainu begliem.Vai ir informacija,no kuriem regioniem cilveki ir ieradusies ?Varbut, dauzi ir no regioniem kur kara darbiba pat nenotiekas ?

  • -9
    yolo 08.04.2022, 16:10:20

    Tu un tas Larijs sevi nostādat šeit par tādiem pieredzējušiem un visu pasauli redzējušiem vīriem, bet jūsu komentāri kā tādiem apbižotiem pamatskolniekiem. Lūdzu pasaki, kas pie mums ir tāds, ko šiem Ukraiņiem tik ļoti vajag mums atņemt? Te taču nekā nav. Citās tēmās paši raudat par minimālajām algām un sliktajiem apstākļiem, bet te pēkšņi ir jāmeklē iemesls kādēļ katrs kara bēglis ir šeit ieradies? Mums būtu jāpriecājas, ka kāds vispār grib šeit braukt, dzīvot un maksāt nodokļus

  • -1
    Elviss22 11.04.2022, 09:34:13

    yolo tu esi tipisks idiots, šie krievvalodīgie mūs apdraud ar to, ka viņu dēļ esam spiesti runāt krievu valodā, jo viņi jau latviski nerunās, ticība neļauj, bet latvietim Latvijā jājūtas kā muļķim.

  • -8
    yolo 11.04.2022, 12:48:39

    Kā mūsu premjers nesen teica- mēs esam atvērti visiem iebraucèjiem un mūsu uzdevums ir palīdzēt viņiem integrēties. Tai pašā laikā mūsu uzdevums ir būt ar nostāju, ka šeit ir Latvija.

  • -9
    Kļumpats 11.04.2022, 11:05:44

    Elviss, idiots drīzāk ir cilvēks, kurš neatšķir tautības vai visas liek zem viena nosaukuma.

  • -2
    Elviss22 11.04.2022, 18:57:39

    Cik tu gudrs neimanīt! Man ir gluži vienaldzīgs fakts krievs, ukrainis vai baltkrievs ,tāpat man ir jārunā krievu valodā, tu laikam domā ka drīz ukraiņu valodu pasludinās par otro valsts valodu??? Neceri, tā nebūs!

  • -5
    Kļumpats 12.04.2022, 15:24:22

    Kā tas, ka tu zini valodu un vari tajā ar kādu sarunāties, tevi pazemo vai citādāk aizskar? Starp citu, daļa jauno ukraiņu, tāpat kā daļa jauno latviešu, krieviski vairs nemaz tik labi nerunā. Sarunājas tie, kuriem tā savulaik ir bijusi vienojošā valoda. Mūs visus tad ārzemēs saukāja par krieviem, kas ne-krieviem , protams, nepatika. Tad kāpēc vēlies ukraiņus par krieviem padarīt?
    Un kāpēc vēl kādu valodu pie mums būt par valsts valodu jāpasludina, vispār nesaprotu. Pašam vismaz ir skaidrs?

  • -2
    Janis Zvejnieks 12.04.2022, 14:31:26

    yolo!Nonem klapes no acim,lai nav ka zirgam,kas tikai uz prieksu redz,pa saniem ne.Aizej,pie ausu doktora,lai izskalo korkus,labak dzirdesi.Nonem,roza brilles,vainu iegadajies,lai labak redzi,kas apkart notiekas.Un,nesodi cilvekus,no sava,saura dzives redzejuma puses.Cik saprotams no taviem komentariem,tad tev,tris tavas dzives janodzivo,lai sastaptu un komunicetu ar tik daudz cilvekiem,cik jau esmu sastapis,un vel joprojam,nakas sastapties :)

  • -5
    Kļumpats 12.04.2022, 15:37:49

    Cik no tiem, ar kuriem esi komunicējis, nāk no aktīvās kara zonas un tieši kara dēļ bija spiesti pamest mājas? Tas, ka pirms 40 gadiem dienēji kopā ar ukraiņiem vai kaut kur vēl kādus satiki, sevišķi,ja tie ir devušies uz ārzemēm pelnīt lielo eiro vai mārciņu, vispār neko nepasaka par cilvēkiem, kas šobrīd ieradušies no Ukrainas, kur norit reāls karš.

  • -3
    Aigars G. 12.04.2022, 16:50:34

    Ņeimaņ,cik tev maksā kā ruporam? Tad tu auro pa vakcīndevam ka ir labas tagd par ukraiņiem. Tev sāv dom arī kādreiz i ? Kapēc tu un pārējie auri neņēm paspārnē afgāņ un īrāk ļauž un tiem nepalīdzēj e ? Atbild vienkārš - tapēc,ka tēvoc Sem tev un parējiem auriem to nelik darīt.Tev neliekas pazemojums ka uz Letiņ Brīvībspieminekl liek virsu cit valst karogkrās ko? Latvijā vairs nevar saprast kurā valstī atrodos.Tād sajūt ,ka esm Ukrainā ciemos. tie jau tik izlepuš ka tos restorānā baro un strādāt darb ko tiem piedāvā arī tie negrib.Īstenība jau slaist taut ir lielākoties viņ.Tad tu un pārējie bauri ir īstenība tautas nodevēj īstenība un stučītaj arī kā čeklaikos,kuri nav pazuduš vēl šobaltdien,ka patīk ka letiņ svētliet krāso ar cit valsts krāsām un viss ir tāds krāss jau ka raib gar acēm metas.

  • -3
    Kļumpats 12.04.2022, 17:03:55

    Aigar, tevi tā uztrauc latviskais un latviskās vērtības, tādas, kā Brīvības piemineklis, bet pie reizes tu liec saprast, ka viesmīlība nav latviešiem raksturīga. Vienīgi, ja par to maksā...
    Kādi afgāņi un kādi Irākas ļauži? Kur tie bija un kad tika dzīti prom no Ventspils? Tēlo te nez kādu patriotu, bet patiesībā tevi uztrauc tikai tas, ka tev nepalīdz neviens tik daudz , cik tu gribētu. Tas ir, tu esi pārliecināts, ka ukraiņi tik sēdēs un viņiem visu pienesīs, bet tu arī tā gribētu. Sekli spried un raksti, tāpēc, lūgums, nepūlēties man šāda veida jautājumus un spriedumus veltīt.

  • -4
    Aigars G. 12.04.2022, 17:21:30

    Ņeimaņ,man palīdzīb vajdzīg naf noteikt i man lab darb un peln pietiekoš,tapēc nemuld .Run i pa to ,ka vispār sanāk tā ,ka tie ukraiņbēgļ lien svešā sētā ar sav bībel un dziesm un saviem noteikumiem kuri tiek uzpiest no visām pusēm - atkal mēdiji borē kā kovid iepriekš tagad to kariņ borē.tu jau noteikt zin sav nakamo propogand. Tev neliekas,ka sākumā jāsakarto sāv māj un pec tam līst kur nevajag?Tas i pa Latvij,ka lien visur taču pašu sētā bardaks un cilvēk mūk prom pat bez kād kariņ valstī.Pakustin sav dom Ņeimaņ.Jebkuram ,kam vēl i smadzen i saprotams,kapēc tas viss notiek - sākot a kovid tagad kariņ .Tāpat run i pa to ka citviet arī notiek kariņ un bij kariņ-ko ta tād rupor kā tu klusēj? Tēvoc Sem nelik vienkārš tad tev riet pillā balsī.

  • -3
    yolo 12.04.2022, 19:43:12

    Tā ilūzija par savu viszināšanu dažiem pamatīgi aizmiglo pasaules uztveri

  • -1
    Janis Zvejnieks 13.04.2022, 15:45:06

    Ta nonem tas klapes no acim un iesledz rubilniku.Vaitad kars notiekas visa Ukraina?Kapec nemuk uz regioniem kur karadarbiba nenotiekas,turpat Ukraina ?Aaa,tur bus jastrada un uz saru neviens neko nedos un savas pravas,saviem kacat nevares.

  • -5
    Kļumpats 13.04.2022, 15:50:08

    Kur to grāb to par savu pravu kačāšanu un nevēlēšanos strādāt? Tas tiešām ir apbrīnojumi, kā cilvēks notic kaut kādām savām fantāzijām un pasniedz tās kā vienīgo patiesību - sākot no kovida, turpinot ar vakcīnā un beidzot ar ukraiņiem. Tiešam neticama spēja

  • -1
    Janis Zvejnieks 13.04.2022, 15:59:56

    Agrak blin,dzivoja un stradaja arzemes ,ar zagtajam latviesu,lietuviesu,rumanu zagtajam pasem.Tagat,izvilka savu ukrainu pasi un legalizejas ,podovaj vso na saru.Man neviens,neko tapat nedod,viss janopelna,na svajom gorbu.

  • -1
    Janis Zvejnieks 13.04.2022, 17:04:04

    Peter!Ta vb,jau nav tik nabag,lai nosponsore ,tev dzivosan un stradasan,pars menes Irlande.Satiks daudzs cilvekus no visam pasaules malam.Varbut ieraudzisi un pastastisi ari citiem,savadaku pasaules redzejumu.Ato,tu un tev lidzigie,doma,ka es visu no pirksta izsucu:)))Irlande,bij populacijs skaitisan,driz bus dati,vares uzzinat,cik ta letin te atradus otrs majs.Un sac gatavot raksts un augsni,vasar paskries atri :)Par vakcinam,cik tas labas:)un nospricetajiem begliem.Rudeni saksies viss no gala;(Del dalbanutijiem,kas tam visam tic.A,tagat atputies.Tiksu pie sava kompja,ieliksu ari divkosibu,ko tev dikte tevocis sems.

  • -4
    Kļumpats 13.04.2022, 17:26:38

    Ir tikai viena lieta, kas jāsaprot tev un Larijam - šie cilvēki nav nekādā veidā salīdzināmi ar tiem, kas ieradās Īrijā meklē kādu veidu ka nopelnīt. Es tiešām nezinu, kā tev to paskaidrot, ja nespēj saskatīt atšķirības. Vienkārši izlasi lēnām un pēc tam vēlreiz - no kara cilvēki nebēg, lai dzīvotu labāk, no kara bēg, jo nav citu variantu kā izdzīvot. Esmu 100% pārliecināts, ka ne tu , ne es nespējam iztēloties, ko šie cilvēki ir piedzīvojuši un ceru, ka nekad par to nepārliecināšos personīgi. Lielai daļai tur Ukrainā nav palicis nekā - ne māju, ne cita īpašuma un varbūt pat ne ģimenes. Tu spēj saprast, ka tas ir miljoniem reizi citādāk, nekā vienkārši aizbraukt kaut kur pastrādāt, jo mājās visam naudas nepietiek? Es nesaprotu, kā var nesaprast. Kā? Tu uz Īriju devies, jo Ventspilī tev kaut kas draudēja? Jo bija iespējamība rīt nepamosties vai vairs neredzēt savus bērnus, ģimeni? Šiem ukraiņiem realitāte gan bija tieši tāda! Nevis ekonomiskā krīze, bet KARŠ! Tiešām nav atšķirības????

  • -1
    Janis Zvejnieks 13.04.2022, 17:42:34

    Atskiriba ir,ka vareja doties,nevis uz svesam zemem un valodu nezinosiem,bet uz savas zemes regioniem,kur karadarbiba nenotiekas.Ari pec tam,vieglak atgriesties sava dzimtaja vieta Visus jaunumus uzzinot no kaiminiem.Ne no perkamajiem zurnalugam.

  • -3
    Kļumpats 13.04.2022, 17:49:37

    Spried kā ērti iekārtojies cilvēks, kurš, kā jau teicu, nespēj pat iedomāties, kas un kā jāpārdzīvo cilvēkiem Ukrainā...

  • 0
    Larijs Kukarans 13.04.2022, 17:49:30

    Jān,kam tu bore,es ta ka tu man uzrakstij,mieru,tikai mieru:) Tu viņam uzrakstis,ka migla ir balta,bet vņš tev pateiks,ka melna:)

  • -3
    Kļumpats 13.04.2022, 17:53:24

    Migla tev un Jāņam visapkārt, tas nu tiešām. Klīstat jūs pa to miglu uz riņķi, bet domājat, ka lepnā ballē valsi griežat.

  • -1
    Larijs Kukarans 13.04.2022, 17:52:28

    pēcīt,tu atkal spried,kā kosmopolīts un visas pasaules glābējs:)

  • -3
    Kļumpats 13.04.2022, 17:56:13

    Ahahhahhhaaha :DDDDDDD tu zini tā vārda nozīmi? Tu, Latvijā dzimis čalis, kurš sen jau vairs nedzīvo Latvijā, jūtas labi un atgriezties dzimtenē nedomā, man kaut ko stāsti par kosmpolītismu? :DDD Njaa :DDD Labi, ka ērti biju apsēdies un nenovēlos no to beņķ :DDDD

  • -1
    Larijs Kukarans 13.04.2022, 18:11:18

    puikiņ,es ta zin,dzīvojot te īrija,un pirms tam pa pasaul braukajot 12 gāds,tapēc es negrib lai tas Dzintene būt,saprat?Un neatsit sev asts kaul,tas i sāpig:)

  • 0
    Janis Zvejnieks 13.04.2022, 20:56:56

    Peter!Tu zini vispar kas ir kars?Es ne,tikai pec mana mammuca un draudzenes mammas,kurai 91gads,stastijumiem.Mani vecaki un vecvecaki pat domas nepielava,ka kara laika jadodas beglu gaitas.Maja bija nodegusi,bet pasi dzivoja uz blakus ielas.No teva puses man legionari,no mammuca sarkanie partizani.Tikai nekad neatminos,ka vini sava starpa kaski mekleja.Mamukam bija 10gadu,draudzenei 16,kad vinas 1949gada Ventspils dzelzcelu stacija,ieraudzija vinas vecakus ,lopu vagona.Vissi,manu vecaku kaimini un ari mani vecaki,atdeva visu partiku,ko mans mammucis un vinas drauzene aiznesa vinas vecakiem.Neko vini nebija nogrekojusies,bija savadak domajusi,a ne stado baranov.Laiki tagat ari tadi,tikai man pofig,runaju ko domaju.Un kolektivi bliet tas tava zina.

  • -1
    Larijs Kukarans 13.04.2022, 23:59:42

    Jān,zelt vārd,tikai viš to nesapratis,pat ja notiks brīnums un sapratis,tik un ta viš to neatdzīs.Savādak viņ izsviedis uz iel,jo nedzied,ka viņ darb devejiem vajag.pēcīt mēs vēl esam tā paaudze,kas netic akli ziņām,bet kā minimums tās dalām ar 2 vai 3,jo ziņas,vienalga no kuras puses ir izredzēto apmaksātas:),nu,bet to taču tu pats zini:)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: