Rekonstruēts valsts mežu apsaimniekotāja "Latvijas valsts meži" (LVM) Ziemeļkurzemes reģiona Usmas iecirknī esošais tilts pār Vēždūkas upi.
Rekonstruēts tilts pār Vēždūkas upi
1LVM Ziemeļkurzemes reģiona Usmas iecirknī esošajam tilta būvobjektam "Jāņtoma caurteka" pār Vēždūkas upi 2017. gadā veikta inspekcija, caurtekas stāvokli novērtējot kā sliktu. Inspektori ieteica veikt pārbūvi. Tāpēc šogad jūnija vidū tika sākti būvdarbi, kuri sekmīgi noslēgušies. Pēc objekta pārbūves uzlabojusies satiksmes drošība un mazinājies meža ceļa izskalošanas risks.
"Upes šķērsojums savulaik uzbūvēts "pa vienkāršo" - no Ventspils ostas būvdarbos pāri palikušajām astoņām pāļu veidnēm. Šādas konstrukcijas objektiem pie ieteces regulāri veidojas sanesumi, kuri aizsprosto caurteci. Rezultātā var tikt bojāta tilta konstrukcija un izskalots meža ceļš, apdraudot satiksmi. Tāpēc saskaņā ar būvinženieru vērtējumu uzsākām caurtekas sakārtošanas darbus," skaidro LVM Kurzemes reģiona meža infrastruktūras vadītājs Ivars Ozols.
Būvprojektu izstrādāja "BT projekts". Tika ieprojektēta viena saplacināta tērauda caurteka 2,8 metru diametrā un 14 metru garumā. Būvdarbu iepirkumā darbi tika uzticēti SIA "Rīgas tilti".
LVM atbildībā ir ne tikai meža ceļi, bet arī 81 tilts un 178 lielās caurtekas, kuru diametrs ir lielāks par diviem metriem. Ik pēc pieciem gadiem šiem objektiem tiek veiktas galvenās inspekcijas, kurās sertificēti tiltu būvinženieri novērtē to tehnisko stāvokli un nepieciešamības gadījumā sniedz norādījumus tālākām darbībā. Pirmo tērauda caurteku LVM izbūvēja 2006. gadā. Šobrīd LVM saimniecībā ir 52 dažādu formu, izmēru un pārklājumu tērauda caurtekas.
Komentāri (1)
Nu jā balkvedējiem vajag labu tiltu ne štrutu caurteku. Kas cits tur brauks?