Pēc trīs gadu piespiedu pārtraukuma ar Valsts kultūrkapitāla fonda, Jersika Records, Ventspils zinātnes centra VIZIUM, ziedu salona “Zelta Zieds”, Rock Distribution un JVLMA atbalstu atkal norisinājās Latvijas mūzikas skolu, vidusskolu un interešu izglītības centru solistu, instrumentālo un vokāli instrumentālo ansambļu konkurss “Ventspils Groove 2023”.
Noslēdzies “Ventspils Groove 2023”
415. martā koncertzāles “Latvija” mazajā zālē noslēdzās “Junior Competition Ventspils Groove 2023”. Tajā pavisam piedalījās 13 jauno censoņu ansambļi no Ventspils, Jelgavas un Rīgas. Konkursantus vērtēja žūrija, kuras sastāvā bija Ventspils pilsētas domes Kultūras centra direktors Māris Valtenbergs, mūziķe, improvizatore, dziesmu autore Elīna Silova, MIKC “Ventspils Mūzikas vidusskola” basa un ansambļu pedagogs Toms Poišs, kā arī skolas direktors, mūziķis Jēkabs Macpans.
A grupā piedalījās Profesionālās ievirzes izglītības iestāžu (mūzikas skolu) audzēkņu ansambļi. 3. vietu ieguva MIKC “Ventspils Mūzikas vidusskola” ansamblis “Oļi”, pedagogi Astra Plostniece un Andris Sīlis, 2. vietu izcīnīja privātās mūzikas skolas “BJMK Rokskola” ansamblis “Super Contemporary Cow”, pedagogs Ervīns Ramiņš, savukārt godpilno 1. vietu saņēma privātās mūzikas skolas “BJMK Rokskola” ansamblis “Tramvajs”, pedagogs Mārcis Vasiļevskis.
OPEN grupā iespēja sacensties bija ritma mūzikas ansambļiem, kuru dalībnieku vecums nepārsniedz 19 gadus, izņemot profesionālās ievirzes izglītības iestāžu (mūzikas skolu) audzēkņu ansambļus un Profesionālo Mūzikas vidusskolu audzēkņus. 3.vietu saņēma Rīgas 45. vidusskolas ansamblis “Sense of nonsense”, 2.vietu – tās pašas skola ansamblis “Pagrabnieki”, abu ansambļu pedagogs Zintis Žvarts, bet 1.vieta tika piešķirta YAMAHA Mūzikas skolas jauniešiem “EPIC WOLF ORCHESTRA”, kura skolotājs ir Jānis Ozoliņš.
16. martā konkurss tika organizēts profesionālo vidējās izglītības iestāžu audzēkņiem trīs grupās:
A grupa - Mūzikas vidusskolas I, II, III, IV kursa audzēkņi - individuālie izpildītāji, B grupa - Mūzikas vidusskolas I un II kursa audzēkņu ansambļi, C grupa - Mūzikas vidusskolas III un IV kursa audzēkņu ansambļi. Šogad konkursa dalībniekus vērtēja žūrija, kuras sastāvā bija Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas profesors, Džeza mūzikas katedras vadītājs Indriķis Veitners, Jersika Records izveidotājs, mūziķis Mareks Ameriks, dziedātāja Beāte Zviedre un džeza ģitārists no Lietuvas Pranas Kentra. Dalībnieku vidū bija audzēkņi no Rīgas, Cēsu, Liepājas, Rēzeknes un Ventspils Mūzikas vidusskolām. Šī konkursa inovācija bija iespēja solistiem uzstāties kopā ar profesionāliem mūziķiem – taustiņinstrumentālistu Tomu Mikālu, ģitāristu Kasparu Vizuli, kontrabasistu Tomu Poišu un sitaminstrumentālistu Paulu Ķierpi.
Pēc 1. kārtas rezultātiem un sīvas cīņas finālā, solistu grupā 3. vietu ieguva PIKC NMV Rīgas Doma kora skola džeza dziedātāja Karlīna Priedēna, pedagogs Inga Bērziņa, 2. vietu MIKC Ventspils Mūzikas vidusskola ģitārists Aleksis Zariņš, pedagogs Rihards Goba, 1. vietu PIKC NMV Rīgas Doma kora skolas džeza pianists Aleksis Guļāns, pedagogs Madars Kalniņš, bet GRAND PRIX tika piešķirts Ventspils mūzikas vidusskolas saksofonistei Patrīcijai Annai Doniņai, pedagogs Toms Rudzinskis.
B grupas ansambļu grupā 3. vietu izcīnīja MIKC “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” 1. kursa Combo, pedagogs Rustams Bagirovs, 2. vietu – Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolas ansamblis “The Basement Swingers”, pedagogs Andris Kauliņš, bet līderu pozīciju ar iegūto 1. vietu saglabāja MIKC “Ventspils Mūzikas vidusskola” ansamblis “11 dūži laivā”, pedagoģe Elīna Silova.
C grupas ansambļu septiņu konkursantu starpā spēcīgākie izrādījās: 3. vieta – MIKC “Ventspils mūzikas vidusskola” ansamblis “The Big Poles”, pedagogi Krists Daubaris un Kaspars Vizulis, 2. vieta – arī ventspilnieku ansamblim “RM41”, pedagogs Rihards Goba, 1. vieta - Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskolas ansamblim “19. kolektīvs”, pedagogs Krists Saržants.
Komentāri (4)
Visnotaļ trakāk būtu ja tie bērni ietu burzīties tur savās kompānijās, meģinājumos smēķētu, dzertu alu un pamazām apgūtu visādas neatļautas vielas kas pēc gadiem 10 novestu pie bēdīga gala vienā otrā renstelē.
Par māksliniecisko daļu viedokļa nav, nedzirdēju.
No bildītes var paspriest ka zēna ģitārai pieslēgts kāds dūšigāks troksnis bet meitenītes izskatās kā no helovīniem (arī fuj, ārkārtīgi nelatviski svētki, ik gadus Ventas balsī apspriesti un izskaust mēģināti bet nezāle jau neiznīkst). Tas ir kā ar to mūslaikos daudzināto okupāciju - itkā nomenklatūra izplatās un šur tur darbojas turpretī iedzīvotāji diez vai par viņu balso brīvprātīgi. Pateikt vienkārši vairāk dinamikas, piedziedājumu skāļāk spēlēt - atkal; vari atķeksēt klases žurnālā ka formāli izdarīts. Tikmēr žests ir saspringts un balss no tā diez vai daudz iegūst. Gandarījums bērnu acīs - tas tad ir tas kas patiešām iegūts - beidzot uz skatuves dzirdam un daram to kas mums patīk ieslēdzot radio. Taču droši vien uzminēšu ka gabals jau nebija par šo, ne par nerātnajiem rūķiem kas jestri danco pa skatuvi kamēr publika garlaikoti zviln klubkrēslu ērtībās. Rokenrols jebkurā gadījumā ir tāda partizānu darīšana, mežabrāļi tur, žurkas un zebiekstes pa visiem kaktiem. Ūdrim jāiet prasīt.
Puse teksta nav valsts valodā - vai to drīkst?
Read my lips : Ман шкиет к дзиэсма-а вису ко дрикст. Тикай не судиги spell it.