Melnbaltās fotogrāfijas tapušas Padomju Latvijas laikā, un arī izstādes nosaukums veidots kā asprātīga atsauce uz šim laika posmam raksturīgo iezīmi nosaukumos izmantot skaitļus.

Autors norāda, ka savā daiļradē iedala „cilvēku periodu” un „ne-cilvēku posmu”, kura laikā tapusi „Tēma 011”, kas sevī ietver satīrisku sociālistiskās vides raksturojumu. Tā ir dokumentālo kadru fiksēšana, kurās cilvēks ir pilsētvides elements.

Gvido Kajons, fotogrāfs: fotografēt ir iekšēja nepieciešamība


Kritiķi izstādē apskatāmos darbus nosaukuši par subjektīvo dokumentālismu. Vai piekrītat šādam apgalvojumam?
– Kritiķiem jau nevar iebilst, tiem vienmēr ir taisnība. Personīgi man tas galīgi nav svarīgi. Cilvēkiem vienmēr bijusi vēlme visu klasificēt un ielikt kaut kādos rāmjos, izmērīt un nosvērt. Man tas ir laiks, kad gribējās dokumentēt, ne jau tāpēc, ka kāds sūtīja, – tā bija iekšēja nepieciešamība. Tāpat kā katru dienu gribas ēst, tā man gribējās fotografēt.


Vai šobrīd arī dokumentējat ikdienu?
- Nav vairs tik daudz laika kā toreiz, bet galīgi neko neuzņemt arī nemāku. Arī tagad kaut kas pa bišķim top. Uzskatu, ka, salīdzinot tos laikus un mūsdienas, fotogrāfa acīm nekas daudz nav mainījies. Arī šīs bildes pēc 20 gadiem šķitīs tikpat interesantas. Cilvēkiem patīk pagremdēties atmiņās. Mainījusies vien tehnika. Tad bija ķīmiskā fotogrāfija, tagad – elektriskā. Toreiz izvēlēties krāsu vai melnbaltu foto bija iespējams pirms bildes uzņemšanas, tagad var izdomāt jau pēc tam, kad bilde uztaisīta.

Izstāde apskatāma no 13. maija t/n ''Jūras Vārti'' 

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: