Piektdien, 19. janvārī, noslēdzās 24 stundu hakatons “AI biznesa starts”, kurā 64 Kurzemes reģiona jaunieši, strādājot 11 komandās, attīstīja savas idejas par to, kā mākslīgais intelekts var palīdzēt uzsākt uzņēmējdarbību. Hakatonā piedalījās jaunieši no Ventspils, Grobiņas, Kandavas un Lapmežciema vecumā no 15-20 gadiem.
''AI biznesa starts'' uzvar Ventspils 2. vidusskolas komanda
0Hakatonā pirmo vietu un 1000 eiro ieguva komanda “The Hacktivists”, kuri, pārstāvot Ventspils 2. vidusskolu, piedāvāja risinājumu veselības problēmu prognozēšanai ar mākslīgā intelekta palīdzību – aplikāciju, kas izvērtētu laboratorijas analīžu rezultātus un informētu lietotāju par iespējamajiem iemesliem paaugstinātiem vai pazeminātiem rādītājiem. Uzklausot prezentāciju, žūrija norādīja, ka risinājums parādīts veiksmīgi, tomēr aicināja būt ļoti uzmanīgiem ar veselības padomu sniegšanu.
Galveno balvu uzvarētājiem pasniedza Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks Aigo Gūtmanis un nodibinājuma “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” valdes priekšsēdētāja Ilze Valdmane.
Hakatonā tika pārstāvētas dažādas Ventspils un Kurzemes reģiona izglītības iestādes – Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskola, Zentas Mauriņas Grobiņas vidusskola, Lapmežciema pamatskola, Ventspils 1. pamatskola, Ventspils 4. vidusskola, Ventspils 3. pamatskola, Ventspils Valsts 1. ģimnāzija, Ventspils 6. vidusskola, Ventspils Tehnikums, Ventspils Augstskola un Ventspils 2. vidusskola.
Dalībnieki hakatonā ieguvuši sadarbības prasmes, pieredzi, kā izstrādāt ideju līdz prezentējamam rezultātam un nepadoties, kā arī ieguvuši kontaktus. Komandas procesā piedzīvojušas arī lūzuma punktus brīžos, kad viss neizdevās kā plānots, līdz ar to iegūstot arī komandas darba un krīzes situāciju pieredzi. Komandas izstrādāja daudzveidīgas idejas, parādot gan savas zināšanas nozarē, gan prasmē tās savienot ar mākslīgā intelekta iespējām.
Komanda “Modulis” prezentēja ideju par mākslīgā intelekta izmantošanu atkritumu apsaimniekošanas jomā – ieviešot automatizētus robotus atkritumu šķirošanai un procesu efektivitātes uzlabošanai. Žūrija atzina, ka tēma ir ļoti aktuāla, līdz ar to būtiskākais būtu atrast veidu, kā izmantot eksistējošos risinājumus un kā tos varētu uzlabot ar mākslīgā intelekta palīdzību.
Komanda “The Bārbele” piedāvāja risinājumu, kā mākslīgais intelekts var piedāvāt ceļojuma plānošanu, definējot izmaksas, atpūtas mērķi un intereses. Žūrijas pārstāvji norādīja, ka problēma ir aktuāla, bet nepieciešams specializēties un atrast savu vietu tirgū.
Komanda “Mitrās salvetes” prezentēja ideju par mākslīgā intelekta risinājumu, kas palīdzētu skolēniem uzlabot sekmes, izanalizējot pārbaudes darbu rezultātus. Žūrija novērtēja arī šī risinājuma aktualitāti, vienlaikus norādot, ka nepieciešams pilnveidot un precizēt ideju.
Komanda “Batman” prezentēja ideju par mākslīgā intelekta risinājumiem, kas saistīti ar darba drošību jeb darba drošības kontroles sistēmu. Žūrija norādīja, ka risinātā problēma ir aktuāla ikvienā uzņēmumā, kā arī iedziļinājās piedāvātajos risinājumos.
Komanda “Gudrās bundžiņas” piedāvāja darba drošības risinājumu automatizētu izstrādi, novērtējot iekārtām nepieciešamās drošības prasības. Žūrija norādīja, ka darba aizsardzības speciālistiem šis varētu būt teicams darba ikdienas papildinājums.
Komanda “Excellent Minds” prezentēja ideju par biznesa modeļa un mārketinga elementu izstrādi, balstoties uz ievadītajiem datiem par lietotāju biznesa ideju. Žūrija aicināja pievērst uzmanību esošajiem risinājumiem un iespējai tos integrēt savā modelī, kā arī atrast konkrētu mērķauditoriju.
Komanda “Biznesa haizivis” prezentēja risinājumu mobinga un apcelšanas novēršanai, kā arī mentālās veselības uzlabošanai skolā – aplikāciju, kas, novērtējot aptaujas datus, ģenerēs uzdevumus konkrētās problēmas risināšanai. Žūrija uzteica tēmas izvēli, kā arī ieteica risinājumus idejas pilnveidei.
Komanda “Funny Moments” prezentēja ideju par aplikāciju, kas piedāvātu individuāli un ģimenēm pielāgotu ēdienkarti, tai skaitā integrējot e-veikalu un piegādes kompāniju piedāvājumu. Žūrija aicināja attīstīt ideja un guva priekšstatu, kā šis pakalpojums varētu atvieglot viņu ģimeņu ikdienu.
Komanda “Apgāztās pudeles” piedāvāja risinājumu spēles novērtēšanai un tiesāšanai basketbolā, izmantojot sensorus un kameras, kā arī noteikumu un iepriekšējo spēļu analīzi, turklāt potenciāli pilnībā aizvietojot tiesnešus. Žūrijas norādīja, kā šī noteikti ir nozares nākotne un aicināja arī turpmāk sekot līdzi nozares attīstības iespējām, izmantojot tehnoloģijas.
Komanda “Madark” prezentēja risinājumu pasākumu ideju, scenāriju un noformējuma ģenerēšanai, ievadot informāciju par plānoto pasākumu. Žūrija aicināja precizēt, kam risinājums būtu piemērots, kā arī fokusēties uz precīzāku ideju.
Hakatona “AI biznesa starts” žūrijā darbojās uzņēmējdarbības pārstāvji – SIA “THEO Growth” līdzdibinātājs un mākslīgā intelekta eksperts Guntis Čoders, SIA “Azeron” valdes loceklis Roberts Daigins, SIA “TestDevLAb” kvalitātes nodrošināšanas speciāliste Elīna Aģe, SIA “Alpha Solutions” valdes priekšsēdētājs Aldis Putniņš un SIA “TechGym” valdes locekle Ilze Valdmane.
Komentāri (0)