No 23. līdz 27. martam 1. līdz 12. klašu skolēni visā valstī aizvadījuši pirmo attālināto mācību nedēļu, kas kopumā vērtējama pozitīvi. Lai sekotu līdzi attālināto mācību norisei, Ventspils Izglītības pārvalde katru dienu video konferencē sazinās ar pilsētas skolu vadību un Ventspils Digitālā centra pārstāvjiem.
Noslēdzas pirmā attālināto mācību nedēļa
6Šo varētu saukt par adaptācijas nedēļu, jo šobrīd mācās visi – gan skolēni, gan skolotāji, gan vecāki – ne tikai izmantot dažādas tehnoloģijas, bet arī sadarboties savā starpā, plānot savu laiku un palīdzēt viens otram. Skolas atzīst, ka reizēm tas ir liels izaicinājums, tomēr darbs rit arvien raitāk un visi palēnām pielāgojas.
Skolas secinājušas, ka šī brīža situācija radījusi lielāku kopības sajūtu un stiprinājusi skolotāju savstarpējo komunikāciju un sadarbību. Daudzi skolotāji saskaņo tēmas vairākos priekšmetos, piemēram, sociālajās zinībās un sportā (veselīgs uzturs, dienas režīms, drošība), fizikā un sportā (kopspēks, siltums) vai dabas zinībās un sportā (ūdens un tā nepieciešamība, muskuļi un to darbība, skelets un tā funkcija). Tas palīdz skolēniem ne tikai labāk izprast mācību vielu, bet arī saskatīt kopsakarības dažādās dzīves jomās. Jaunā mācību formāta ietvaros skolotāji meklē dažādas radošas pieejas – daudzi ne tikai organizē videokonferences, bet arī filmē oriģinālus video materiālus, kas skolēnus ļoti uzrunā.
Kopumā aptaujātie skolēni attālināto mācību procesu vērtē kā interesantu pieredzi, tomēr atzīst, ka nepieciešama augsta koncentrēšanās spēja un atbildība. Reizē šāda veida mācības ļauj skolēniem pašiem plānot savu laiku un veidot savus individuālos plānus katrai dienai vai visai nedēļai. Daži atzīst, ka līdz ar to mācības vedas raitāk, kamēr citiem šāds formāts prasa krietni ilgāku laiku un papildu konsultēšanos ar skolotājiem vai klasesbiedriem. Tam cenšas pielāgoties arī pedagogi, vienlaicīgi piedomājot pie tā, lai skolēni netiktu pārslogoti.
Veiksmīga attālinātā mācību procesa pamatā viennozīmīgi ir atgriezeniskās saites nodrošināšana un komunikācija skolas, skolēnu un vecāku starpā, uz kuru šobrīd likts liels uzsvars. Attiecīgi strauji pieaudzis klases audzinātāju darba apjoms, jo notiek nepārtraukta saziņa, izmantojot vietnes E-klase un Whatsapp.
Šobrīd mācību procesam un saziņai galvenokārt tiek izmantotas vietnes E-klase, Soma.lv, Uzdevumi.lv, Google Classroom, Google Hangout, Zoom un Whatsapp. Novērots, ka pēc pirmās dienas pārslodzes vietņu darbība uzlabojusies, paaugstinot sistēmas jaudu atbilstoši noslodzei. Kā pastāstīja Dace Bergmane – Ventspils Digitālā centra konsultante skolām attālināta mācību procesa realizēšanā – pirmajās dienās skolām nav bijis daudz jautājumu, bet nepieciešamības gadījumā rasti risinājumi. Būtisks atbalsts meklējams arī izveidotajā vietnē Mācīties, kas regulāri tiks papildināta.
Ventspils Izglītības pārvaldes un Ventspils skolu vārdā sakām lielu paldies pedagogiem par spēju ātri pielāgoties jaunajiem darba apstākļiem, vēlmi mācīties un sadarboties! Paldies skolēnu vecākiem, kas šobrīd sniedz lielu atbalstu, un pašiem skolēniem par atsaucību un iesaistīšanos! Tāpat liels paldies Ventspils Digitālajam centram par sniegto atbalstu pedagogiem un Ventspils Izglītības pārvaldei, par labāk idejām un pozitīvo attieksmi! Būsim iecietīgi, saprotoši un pozitīvi noskaņoti – kopā mums izdosies!
Apmaksāta informācija.
Komentāri (6)
---Reizē šāda veida mācības ļauj skolēniem pašiem plānot savu laiku un veidot savus individuālos plānus katrai dienai vai visai nedēļai. Daži atzīst, ka līdz ar to mācības vedas raitāk, kamēr citiem šāds formāts prasa krietni ilgāku laiku un papildu konsultēšanos ar skolotājiem vai klasesbiedriem.---
3 средняя школа, 5 класс. Ребёнок начинает учиться в 9.00 и заканчивает в 14.30. И потом до 22.30 делает домашнее задание. Ни о каком свободном времени и планировании не может быть и речи! Да, есть час перерыв между уроками, но это не помогает. Зачем столько задавать? Я думал, что это только наше чадо, но оказалось, что так у всего класса.
Šī bija tikai 1.nedēļa - saprotams, ka vajadzīgs laiks, lai visi aprastu ar jauno kārtību... vecāki droši vien pēc visa šī vairāk tomēr novērtēs skolotāju darbu!
daudzi bērni jau tagad grib uz skolu.
Labdien!
Katra skola izstrādā savu individuālo attālināto mācību plānu, balstoties uz ierastajiem mācību stundu plāniem, bet pēc iespējas pielāgojot saturu mācībām attālināti. Skolotāji, gatavojot uzdevumus, sadarbojas savā starpā, ņem vērā kolēģu plānoto un piedomā pie tā, lai izglītojamie netiktu pārslogoti. Izglītības pārvalde katru dienu sazinās ar skolu direktoriem videokonferencē, sekojot līdzi attālināto mācību norisei un nepieciešamības gadījumā risinot radušās problēmas. Šodienas videokonferencē atkārtoti pievērsāmies noslogojuma jautājumam. Ventspils 3. vidusskolas direktore ir sazinājusies ar vecākiem un skolotājiem, lai noskaidrotu un risinātu situāciju.
Atbild Ventspils 3. vidusskola:
Skolas vadība un pedagogi izveidojuši informācijas apmaiņas sistēmu starp skolēniem, pedagogiem un vecākiem mācību procesa organizācijai (atgriezeniskā saite tiek saņemta ar klašu audzinātāju starpniecību). Divas reizes dienā tiek analizēta situācija un konstatētas radušās grūtības.
Skolēnu pārslodzes jautājums ir aktuāls visām skolām, tādēļ tiek strādāts pie optimālā apmācību modeļa izstrādes. Individuālā pieeja skolēniem ar lēnāku darba tempu tiek īpaši kontrolēta, sākot ar šo nedēļu izveidots sapāroto nodarbību grafiks.
Informējam, ka pilnīga situācijas analīze tiks veikta 1. aprīlī kopā ar vecākiem, kuri darbojas Skolas padomē. Tāpat vietnē E-klase atrodams direktores aicinājums visiem vecākiem uz produktīvu komunikāciju. Lūgums konkrētus radušos jautājumus vai problēmas izteikt klases pārstāvim vai izmantot citas tiešās komunikācijas platformas ar skolu (E-pasts, E-klase, vietne Whatsapp grupas u.c.).
Dažā skolā ir pavisam normāla ikdienas mācību organizācija bez piesaistes konkrētam laikam.
Izskatās ka 3.šā šoreiz ir pārcentusies. Maksimālisti, blina.