Skolēnu vidējais rezultāts centralizētajā eksāmenā matemātikā turpina kristies arī šogad, sasniedzot zemāko rādītāju pēdējā desmitgadē.
Matemātikas eksāmenā šogad vājākais rezultāts pēdējā desmitgadē
52018./2019. mācību gadā skolēni valsts pārbaudījumā matemātikā vidēji uzrādījuši 32,7% rezultātu, kas ir par 1,9 procentpunktiem mazāk nekā pagājušajā gadā. Vidējā rezultāta kritums turpinās jau piekto gadu pēc kārtas, noskaidroja Valsts izglītības satura centrā (VISC).
Pēdējos desmit gados augstākais vidējais rezultāts matemātikas eksāmenā fiksēts 2015. gadā, togad sasniedzot 43,6% augstu rezultātu. Vidējā rezultāta krituma tendence vērojama jau kopš 2013. gada, dažus gadus pirms tam vidējam rezultātam nedaudz uzkāpjot.
Šogad 226 skolēniem eksāmenu matemātika nebija izdevies nokārtot.
Desmitgadē sliktākais vidējais rezultāts šogad sasniegts arī fizikas eksāmenā - skolēnu vidējais rezultāts ir 37,5%.
Angļu valodas eksāmenā valstī sasniegts 62,7% rezultāts, kas ir augstākais pēdējo desmit gadu laikā. Arī krievu valodas eksāmenā skolēniem šogad izdevies sasniegt augstāko vidējo rezultātu pēdējo desmit gadu laikā - 74,4%, kas ir par 4,1 procentpunktu augstāks nekā pērn.
Pēc krituma pagājušajā gadā šogad vidējais rezultāts franču valodas eksāmenā ir uzlabojies sasniedzot 69,1% un atgriežoties aptuveni 2014. gada līmenī. Līdzīga situācija ir arī vācu valodas eksāmenā, kur pēc vidējā rezultāta krituma pērn šogad fiksētais rezultāts 71,9% ir otrs augstākais pēdējos desmit gados.
Vidusskolēnu sniegums ķīmijas eksāmenā pēdējo desmit gadu laikā bijis ļoti svārstīgs. Šogad fiksētais rezultāts 62,8% apmērā ir par 1,3 procentpunktiem augstāks nekā pērn. Vislabākais vidējais rādītājs sasniegts 2015. gadā - 65,6%.
Skolēnu vidējais sniegums bioloģijas eksāmenā turpināja sarukt arī šogad, sasniedzot 57,1%, kas ir otrs zemākais rādītājs pēdējā desmitgadē. Arī vēstures eksāmenā skolēnu vidējie rezultāti bijuši svārstīgi, šogad, gadu pēc rezultātu kārtējā krituma, tam uzkāpjot līdz 41,3%.
Labāko vidējo rezultātu pēdējā desmitgadē uzrādot 2013. gadā (55,72%), šogad fiksētais latviešu valodas eksāmena vidējais rezultāts ir sasniedzis 49,9%, kas ir par 2,7% zemāks nekā pirms gada.
Ja skolēnu neapmierina centralizētajā eksāmenā iegūtais vērtējums, Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā mēneša laikā pēc sertifikāta izsniegšanas viņam ir tiesības rakstīt VISC adresētu iesniegumu ar lūgumu pārskatīt eksāmenā saņemto vērtējumu. VISC apelācijas komisija mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas to izskatīs un pārskatīs eksāmena vērtējumu, lai pieņemtu lēmumu atstāt esošo vērtējumu vai to mainīt.
Komentāri (5)
Pār celi tos resgaļus vaig likt un ar žagaru uzšaut. Un viņu vecākiem arī.
Es vienu tādu tīni pazīstu. Viņi vnk nemācās, jo viņiem ir poh.. un aizskartas jūtas un tiesības.
Man gan šķiet, ka pār celi vajag likt tos, kuri taisa reformas reformu pēc, tāpēc sabiedrība šūmējas un protestē, bet mazie ķipari seko šim protestam līdz. Bērni ir sabiedrības spogulis.
Painteresējieties kur mācās vadoņu atvases, tās nemācās skolās kurās ir mazāks atbalsts, kurās skolotāji saņem mazāku atalgojumu par padarīto, lai gan mums šī informācija tiek iesaiņota un pasniegta citādāk. Daži pat nemācās Latvijā, jo papiņi ir sarūpējuši tādu politiku, ka šī izglītība ir ar nepārtrauktām pārmaiņām ir sačakarēta. Ļoti ceru, ka pienāks brīdis un mūsu bērni varēs saņemt labu , augstas kvalitātes izglītību. Par saviem bērniem varu teikt ka prieks - tie mācas labi!
Tāpat tie eksāmeni neko nenosaka, tikai to - cik labs darbinieks vai pakalpiņš būsi kādam uzņēmumam.
Mūsdienu izglītibas sistēma vairs nestrādā, nav brīnums kāpēc mazie nevēlas mācities.
"Šogad 226 skolēniem eksāmenu matemātika nebija izdevies nokārt."
Manuprāt, kāršana nav īsti eksāmena mērķis...
Manuprāt, jau politiķi nav nokārtojuši savu "eksāmenu". Nu kā var valsts pieļaut absurdu situāciju, ka bērns skolu pabeidzis, izlaidums nosvinēts, pēc tam uzzina, ka...eksāmens nav nokārtots! Tam bija jābūt zināmam! Man vienai tas šķiet absurdi? Ar kuru galu tie tur augšā domā, ja vispār domā???