Noord Natie Ventspils Terminals pārkrauj šobrīd Latvijā lielākos vēja ģeneratorus. Pasaulslavenais Siemens, kam ir īpašas pārkraušanas prasības, izrādījis uzticību Ventspils terminālim, transportējot caur to arī 50 m garos ģeneratora spārnus.

Vēja ģeneratori ostā tiek ievesti no Dānijas, pārkrauti NNVT un tālāk transportēti uz Platenes pļavām, kur top vēja parks. Garie spārni, kas ir nestandarta, lielgabarīta krava, tiek izkrauti ostā, bet uz Plateni transportēti nakts laikā. NNVT Komercnodaļas vadītājs Artis Šenkevics stāsta, ka pašlaik ostā jau ienākusi vien daļa no ģeneratoru komponentiem – tostarp 16 spārni.

Kopumā no Dānijas tiks ievesti 9 ģeneratori, kas nozīmē 27 piecdesmit metrus garus spārnus. Terminālī šis ir unikāls pasākums, jo «lai arī jebkura krava ir jākrauj uzmanīgi un atbildīgi, Siemens, kas ir kravas īpašnieks, izvirzījis ļoti augstas prasības kraušanai un uzglabāšanai. Mūsu terminālis šīs kravas saņemšanas un pārkraušanas darbiem gatavojies turpat gadu – pēdējo mēnesi īpaši intensīvi. Šis mums ir kā eksāmens».

Siemens vēja ģeneratoru detaļas ir smagsvara kravas, kas ir NNVTspecializācija. Dažas no tām sver 80 t. Turklāt īpašnieka, Siemens, prasības attiecībā uz pārkraušanu ir ļoti smalkas. Spārni, kuģim ienākot, uz tā klāja ir īpaši nostiprināti, un jāveic metināšanas darbi, lai tos no stiprinājumiem atbrīvotu. Arī izkraušanas un iekraušanas darbi sauszemes transporta līdzeklī atrunāti ļoti niansēti. Tādēļ Šenkevics pats seko līdzi kraušanas darbiem.

«Par katru darbu tiek aizpildīts īpašs protokols, bet iepriekš smalki aprakstīta procedūra – līdz pat tam, kādiem apaviem jābūt kājās darbiniekiem, kas šos pārkraušanas darbus veic, un kādām brillēm jābūt metinātājiem, lai varētu izkraut kravu no kuģa. Tāda kārtība nepieciešama, lai detaļas netiktu bojātas.

«Ģeneratorus terminālī nepārkrauj pirmo reizi. Ir krautas arī kravas tuvu pie simts tonnām, tomēr šāda apjoma lielgabarīta kravas ar tik smalkām pārkraušanas un uzglabāšanas prasībām gan ir pirmo reizi,» stāsta Šenkevics, norādot, ka gads ir iesācies ļoti darbīgi un veiksmīgi.

Gaidāms kravu apjoma pieaugums. Caur termināli tiks vestas divas moduļos sadalītas rūpnīcas. Viena no Kanādas uz Krieviju, otra – no Vācijas uz Baltkrieviju. No Kanādas uz Krieviju gaidāmi arī konteineri. Uzņēmuma pārstāvji atzīst, ka tirgus Krievijā un Baltkrievijā pamazām atdzīvojas, kas vieš cerību uz rosīgu gadu šajā ostas terminālī.

Apskati foto!

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: